چالش های استفاده از فناوری رانندگی هوشمند خودکار

علاوه بر توجه به مشکلات کاربری موجود طی تحقیقات در خیابان های سان فرانسیسکو باید به چالش های رایج موجود بین خودرو و انسان توجه ویژه ای داشت.قبل از اماده شدن خودروهای هوشمند در مسیر اصلی تحقیقات لازم باید انجام شود.در اینجا به چالش های پیش روی این فناوری اشاره می شود.

چالش های استفاده از فناوری رانندگی هوشمند خودکار

به گزارش کلیک-فناوری رانندگی هوشمند در صنعت خودرو و در اذهان عمومی یک موضوع اجتناب ناپذیر است.این موضوع به سادگی مورد توجه قرار گرفت از این جهت که این فناوری از لحاظ امنیت و کیفیت تا چه اندازه می تواند مورد اطمینان باشد.

علاوه بر توجه به مشکلات کاربری موجود طی تحقیقات در خیابان های سان فرانسیسکو باید به چالش های رایج موجود بین خودرو و انسان توجه ویژه ای داشت.قبل از اماده شدن خودروهای هوشمند در مسیر اصلی تحقیقات لازم باید انجام شود.در اینجا به چالش های پیش روی این فناوری اشاره می شود.

توانایی پاسخ به دستورات شفاهی یا سیگنال های دستی از قانون اجرایی یا کارکنان ایمنی بزرگ راه ها نشانه های قابل توجهی برای بشر وجود دارد:برای مثال زبان بدن یک افسر کنترل ترافیک، و یا یک دوچرخه سوار در حال ایجاد تماس چشمی. چگونه یک سیستم کامپیوتری این موضوع را پیاده می کند. شاید تنها راه ازمایشات ساعتی جاده ای باشد، به طوری که خودروها فعل و انفعالاتی که انسان به سبب انها اجتماعی شده است را بتواند پردازش کند.رانندگی ایمن با وجود نشانه گذاری های خطی نامشخص یک سوال معلوم وجود دارد.بیشتر محیط های رانندگی چالش برانگیز نیازمند اتومبیل هوشمند بدون خطوط سفید، بوتز نقطه (آن برجستگی پلاستیکی کوچکی که خطوط علامت را مشخص می کند) و یا demarcations روشن در لبه جاده ها است.

قابل ذکر است، در کالیفرنیا برجستگی های کوچک در جاده ها به تدریج متوقف شده است زیرا ، در میان مسائل دیگر، این باور وجود دارد که نمی تواند یک ابزار موثری برای وسایل نقلیه ی خودکار باشد. به طور خلاصه، زیرساخت بزرگراه در حال ایجاد تعامل با وسایل نقلیه ی کامپیوتری شد.

1th pic

تشخیص صریح چراغ های راهنمایی معیوب

در حال حاضر انتخاب و جداسازی چراغ های ترافیک به طور قابل اعتماد توسط سیستم بینایی هوشمند انجام می شود. تصمیم گیری درست در هنگام قطع برق چالش برانگیز است. سوال لازم در مورد شهود انسانی و ماشین الات و چگونگی تعامل بین وسایل نقلیه متعدد وجود دارد.

حرکت چپ گرد در تقاطع ها با ترافیک روان

ادغام خطوط سرعت جریان ترافیکی یک عمل ظریفی است که اغلب نیاز به تماس چشمی رانندگان دارد. خودرو ها چگونه می توانند اگاهی لازم را در مورد دیگر وسایل نقلیه و انسان داشته باشند. محققان در حال بررسی سیستم های الکتریکی و ارتباطاتی خودرو به خودرو هستند.

تشخیص و اجتناب از موارد ریز در جاده -در حال حاضر درک اشیا و تشخیص ان ها چیزی است که سیستم های بینایی خودرو ها به طور قابل اعتماد قادر به انجام ان هستند.اما به اصطلاح درک صحنه اطلاع از اینکه به عنوان مثال بسته ی موجود در جاده خالی است یا خیر به عنوان یک چالش برای سیستم های بینایی کامپیوتری به حساب می اید.

توانایی ایجاد امنیت در تمام شرایط اب و هوایی -تکنولوژی نرم افزار مخصوص (تشخیص نور)ممکن است در اینده ی نزدیک جوابگو باشد.

تاریکی و حساسیت به نور خورشید نمی تواند سیستم هواشناسی را تحت تاثیر قرار دهد.در شرایط جوی نامساعد خودروهای هوشمند می توانند مشکلاتی را داشته باشند. شرایط جوی می تواند سیستم خودروها را مختل کرده و انسان را وادار به دخالت بکند.

امنیت سایبری-هیچ شواهدی مبنی بر اینکه خودروهای خودکار نسبت به دیگر شبکه های کامپیوتری ایمن باشد وجود ندارد.

خودروهای هوشمند مجموعه ای از کامپیوترهای یک شبکه و سنسورهای بی سیم متصل به یک دنیای خارج است. حفاظت سیستم های امنیتی از عوامل خارجی مانند تصادف ممکن است یکی از چالش های مهم رانندگی هوشمند باشد.

ارسال نظر