Champion of the Fields رقیبی جدید برای PES و فیفا در بازی‌های موبایلی

رسانه کلیک - قهرمان میادین یا Champion of the Fields عنوان بازی موبایلی است که با گرافیک راضی کننده خود توانسته با عناوین مشابهی مانند PES و فیفا در پلتفرم موبایل رقابت کند.

Champion of the Fields رقیبی جدید برای PES و فیفا در بازی‌های موبایلی

توسعه دهنده این بازی کمپانی بازی سازی NetEase از کشور چین است که قبل از این نیز بازی‌های خوبی مانند LifeAfter را در کارنامه خود دارد. قهرمان میادین شاید با کمی بهبود بتواند رقیب سرسختی برای PES موبال باشد. البته هم‌اکنون فاصله این دو بازی زیاد است و PES موبایل با اختلاف زیادی از دیگر عناوین فوتبالی در موبایل پیشی گرفته است.

هر سه بازی PES، فیفا موبایل و دریم لیگ بازار مخاطبین خاص خودشان را دارند. کسانی که به دنبال یک تجربه کنسولی‌تر از فوتبال هستند باید به سراغ PES بروند، اگر عنوانی کژوال‌تر و متفاوت‌تر خواستید فیفا موبایل گزینه خوبی است و در نهایت دریم لیگ هم به‌خاطر داشتن بخش آفلاین می‌تواند بازیکن‌هایی را که خیلی به بازی‌های اینترنتی علاقه ندارند جذب کند.

اما Champion of the Fields در این میان بازار مخاطبان خود را همانند عناوین دیگر هدف گرفته و خبری از نوآوری در آن نیست. شما در ابتدا با یک تیم ضعیف بازی را شروع می‌کنید و در ادامه با خرید بازیکنان مختلف و تمرینات تیم قدرتمندی می‌سازید تا در برابر هوش مصنوعی نه چندان قدرتمند بازی قد علم کنید.

اولین نکته مثبت Champion of the Fields به حضور لایسنس تیم‌ها و بازیکن‌ها برمی‌گردد، بازی با استفاده از لایسنس رسمی FIFPro هزاران بازیکن حرفه‌ای از ۶۳ کشور مختلف را شبیه‌سازی کرده تا مخاطب تجربه‌ای واقعی‌تر داشته باشد. البته به‌خاطر مشکلاتی بازی به اندازه فیفا و PES از تمام پتانسیل‌های این ویژگی استفاده نکرده است.

گرافیک بازی کمی کارتونی است و اگر تنها اندکی به بازکنان و نحوه فیزیک آنها دقت کنید ذوق شما را کور می‌کنند. گرافیک بازی بسیار جای پیشرفت دارد و در این زمینه با اندکی تلاش از سوی سازنده می تواند بهتر بدرخشد.

گیم‌پلی بازی در بخشی که تمرکزش را گذاشته، بهتر از فیفا و دریم لیگ بوده و پشت‌سر PES قرار دارد. بخش Head to Head فیفا موبایل که پارسال اضافه شد، کمبود یک فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای در این بازی را پر کرد. با این وجود الکترونیک آرتز نتوانست کیفیتی که با دیگر بخش‌ها ارائه داده بود را در Head to Head به‌تصویر بکشد.

از آن جایی که کلا گیم‌پلی Champion of the Fields بهتر از فیفا موبایل است، به‌همین خاطر روی «تمرکزش را گذاشته» تاکید کردم، چون فیفا موبایل بهترین تجربه‌اش را در مود VS Attack ارائه می‌دهد و اگر بخواهیم مجموعا نگاه کنیم حتی با تفاوت‌هایی که دو بازی دارند، باز هم گیم‌پلی فیفا موبایل بهتر است.

با این توضیحات، به‌نظرتان Champion of the Fields می‌توانست با چه عنوانی رقابت کند؟ در حالی که بازی توانایی این را داشت تا شانه به شانه دریم لیگ پیش بیاید ولی سازنده تصمیم گرفت تا به مصاف PES برود و Champion of the Fields هم نسبت به این بازی هیچ شانسی ندارد. اگر بازی بخش آفلاین داشت تجربه‌اش را پیشنهاد می‌کردم اما فعلا بهتر است سراغ PES بروید.

ارسال نظر