لیگ قهرمانان اروپا به بازی FIFA 19 راه می یابد!

رسانه کلیک - چندی پیش گزارشگر رسمی مجموعه ویدیویی فیفا، آقای «اورت تن ناپل»، در جریان گفت و گوی تلویزیونی رسما از وجود رقابت های هیجان انگیز لیگ قهرمانان اروپا در بازی FIFA 19 خبر داد.

لیگ قهرمانان اروپا به بازی FIFA 19 راه می یابد!

در دنیای فوتبال، لیگ قهرمانان اروپا (UEFA Champions League) یکی از مهم ترین و جنجال برانگیزترین لیگ های هر فصل به شمار می رود که همواره مورد توجه غالب علاقه مندان به دنیای فوتبال قرار می گیرد و با توجه به هیجانات و حساسیت شدید رقابت های آن، از محبوبیت بسیار بالایی هم برخوردار است.

از این رو، بازیکنان و گیمرهای عناوین ویدیویی شبیه ساز فوتبال به دنبال تجربه لیگ قهرمانان اروپا و رقابت های آن هستند تا طعم واقعی بازی فوتبال را حس کنند. البته طراحی و ارائه این لیگ در عناوین ویدیویی ورزشی به همین آسانی نیست و سازندگان باید مجوز و لایسنس قانونی این لیگ را خریداری کنند.

چند سالی است که شرکت کونامی با پرداخت مبالغ هنگفت، لایسنس و مجوز لیگ قهرمانان اروپا را خریداری می کند و بدین خاطر شاهد حضور این لیگ در نسخه های مختلف سری پرطرفدار Pro Evolution Soccer هستیم. اما بر اساس آخرین بیانیه این شرکت، ظاهرا لایسنس این لیگ پس از دیدار نهایی رقابت لیورپول و رئال مادرید در سال جاری میلادی به پایان می رسد و در صورت عدم تمدید آن، شرکت کونامی اجازه طراحی این لیگ در نسخه های بعدی سری PES همچون PES 2019 را ندارد.

از طرفی دیگر، مجموعه محبوب FIFA همواره از ارائه لیگ قهرمانان اروپا در نسخه های متعدد خود محروم بود و عدم وجود این لیگ در این سری از نظر اغلب هواداران و بازیکنان یکی از بزرگ ترین مشکلات آن برشمرده می شود. حال با توجه به اینکه مهلت و اعتبار لایسنس و مجوز شرکت کونامی پس از دیدار نهایی رقابت لیورپول و رئال مادرید به پایان می رسد، ظاهرا بخش ورزش های الکترونیکی شرکت الکترونیک آرتز به سرعت از این فرصت طلایی پیش آمده استفاده کرده و با پرداخت مبلغ قابل توجهی، مجوز این لیگ مهم را خریداری کرده است.

دیروز (22 اردیبهشت)، در جریان مصاحبه تلویزیونی، مجری شبکه Fox Sports از گزارشگر هلندی مجموعه ویدیویی فیفا به نام اورت تن ناپل (Evert ten Napel) دعوت به عمل آورده بود که طی این گفت گو، صحبت هایی از تجربیات ایشان در زمینه صداگذاری و گزارشگری سری FIFA به میان زده شد. فارغ از اینکه اورت تن ناپل در این برنامه تجربیات و خاطرات شیرین خود را با تماشاگران به اشتراک گذاشت، به طور ناگهانی از وجود لیگ قهرمانان اروپا در بازی FIFA 19 ابراز خوشحالی کرد!

ناپل مدعی است که نسخه 2019 عنوان مورد انتظار FIFA عملکرد بهتری از عنوان فیفا 18 خواهد داشت و علت آن را وجود لیگ قهرمانان اروپا در بازی FIFA 19 خطاب کرد. ایشان در این گفت و گو اعلام کرد: «بازی FIFA 19 از نسخه های قبلی بسیار بهتر خواهد بود چرا که سازندگان لیگ قهرمانان اروپا یا همان UEFA Champions League را به این عنوان ویدیویی اضافه کرده اند».

در ادامه اورت تن ناپل اضافه کرد: «در واقع، کار من با در خصوص ساخت و توسعه بازی «فیفا 19» به پایان رسیده است و هم اکنون مراحل تست و بررسی آن طی می شود. در مرکز ارزیابی، بسیاری از بازیکنان حرفه ای به طور دقیق و کامل به بررسی تمامی مکانیزم های بازی می پردازند و در نهایت، این عنوان در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد. پس از آن، بسیاری از بازیکنان عجیب و غریب برای خرید و تجربه بازی FIFA 19 دوباره در نیمه شب در صف های طولانی منتظر خواهند ایستاد».

همانطور که ملاحظه کردید، آقای اورت تن ناپل صراحتا وجود لیگ قهرمانان اروپا در بازی FIFA 19 را تایید کرد. با اینکه این خبر هنوز توسط منابع رسمی شرکت الکترونیک آرتز تایید و یا تکذیب نشده و حتی نسخه بعدی این مجموعه محبوب به طور کامل معرفی نشده است، ولی با توجه به اهمیت فعالیت رسمی و سابقه ناپل، شکی نیست که این رقابت های اروپایی در نسخه بعدی سری فیفا حضور دارد و بازیکنان قادر به تجربه لیگ قهرمانان اروپا و رقابت های هیجان انگیز آن خواهند بود.

شایان ذکر است؛ بنا بر سوابق و سنت های قبلی شرکت الکترونیک آرتز، نسخه جدید مجموعه پرطرفدار FIFA طی چند روز آینده رسما معرفی می شود. به علاوه، این بازی در نمایشگاه E3 2018 نیز حضور دارد و سازندگان در جریان این رویداد اطلاعات و جزئیات بیشتری از آن به اشتراک خواهند گذاشت. این کنفرانس مهم در ساعت 10:30 دقیقه بعد از ظهر روز شنبه 19 خرداد ماه سال 97 به وقت ایران (ساعت 11 صبح روز 9 ژوئن سال جاری میلادی به وقت PT) در سالن The Hollywood Palladium واقع در شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا برگزار می شود.

از دیگر خبرهای مرتبط با مجموعه FIFA می توان به اضافه شدن رقابت های جام جهانی 2018 روسیه به آن اشاره کرد. بر این اساس، به نظر می رسد شرکت الکترونیک آرتز از انتشار نسخه جداگانه سری فیفا برای پوشش رقابت های جام جهانی صرف نظر کرده و این حالت در روز سه شنبه 8 خرداد ماه سال 97 (29 می سال جاری میلادی) در قالب یک به‌روز رسان بزرگ در دسترس کلیه بازیکنان و کاربران قرار می گیرد. توجه داشته باشید که این حالت شامل کلیه تیم های حاضر در رقابت ها به همراه ورزشگاه های واقعی کشور روسیه می شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

گفتنی است؛ چندی پیش شرکت ژاپنی کونامی به انتشار یک ویدیوی نسبتا کوتاه، رسما از بازی Pro Evolution Soccer 2019 رونمایی کرد. به گفته این شرکت، نسخه 2019 بازی به لطف همکاری کونامی با باشگاه های مطرح دنیا، دارای تیم ها و ورزشگاه های لایسنس شده بیشتری است و قابلیت های جدیدی نیز از جمله نشانگر میزان خستگی بازیکنان به آن اضافه شده است.

همچنین، با توجه به شلوغی شدید بازار در بازه زمانی تعطیلات سال جاری میلادی و عرضه بازی های مورد انتظار و بزرگی نظیر Call of Duty: Black Ops 4، بتلفیلد جدید و Red Dead Redemption 2، عنوان ویدیویی PES 2019 کمی زودتر از همیشه یعنی در روز 6 شهریور ماه سال جاری (28 آگوست سال میلادی 2018) بر روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر می شود. برای مشاهده و دریافت تریلر معرفی بازی و کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با وجود لیگ قهرمانان اروپا در بازی FIFA 19 چیست؟ به نظر شما، آیا سری فیفا با دریافت این لایسنس می تواند یک گام دیگر به شکست مجدد مجموعه PES نزدیک تر شود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر