فقط با یک لمس رنگ لباس خود را تغییر دهید!

تا حالا شده خانه را ترک کنید و بلافاصله از انتخاب رنگ پیراهن خود پشیمان شوید؟ محققان در ایالات متحد، نخ های جدیدی با قابلیت تغییر رنگ تولید کرده اند که به زودی می توانند امکان استفاده از لباس ها را به عنوان صفحه نمایش لمسی به ما بدهد.به گزارش کلیک، این نخ های هوشمند جدید می توانند رنگ لباس شما را فورا تغییردهند. نه تنها می تواند به طور مثال رنگ تی شرت شما را از سیاه به سبز تغییر دهد بلکه می تواند لوگو روی آن را نیز عوض کند. این روند هنوز راه طولانی برای اتمام این کار در پیش دارد، اما این تکنولوژی جدید که Ebb نامیده شده است وعده های زیادی را برای نسل بعدی فناوری های پوشیدنی به ارمغان می آورد و در نهایت می تواند منجر به نام تجاری انواع جدیدی از لباس های هوشمند شود.

فقط با یک لمس رنگ لباس خود را تغییر دهید!

به گزارش کلیک، این نخ های هوشمند جدید می توانند رنگ لباس شما را فورا تغییردهند. نه تنها می تواند به طور مثال رنگ تی شرت شما را از سیاه به سبز تغییر دهد بلکه می تواند لوگو روی آن را نیز عوض کند. این روند هنوز راه طولانی برای اتمام این کار در پیش دارد، اما این تکنولوژی جدید که Ebb نامیده شده است وعده های زیادی را برای نسل بعدی فناوری های پوشیدنی به ارمغان می آورد و در نهایت می تواند منجر به نام تجاری انواع جدیدی از لباس های هوشمند شود.

این نخ ها در پاسخ به بارهای الکتریکی تغییر رنگ می دهند. این محصول به عنوان بخشی از پروژه ژاکارد گوگل که به دنبال پتانسیلی برای ساخت لباس های حساس به لمس و فعل و انفعالی است تولید شد.

در حالی که ویدئو نسخه ی نمایشی که توسط محققان UC Berkeley در کالیفرنیا منتشر شد فوق العاده عالی به نظر می رسید، اما با سرعت بسیار تند پخش شده بود و این یکی از جنبه های منفی فناوری در شکل فعلی آن به حساب می آید. در حال حاضر، این نخ جدید مدت طولانی طول می کشد که تغییر رنگ دهد.

به گزارش اندرو لیزوسکی، محققان فناوری Ebb می خواهند در نهایت پارچه ای تولید کنند که به سرعت جوهر الکترونیکی عمل می کند، به طوری که شما با نگاه کردن به سرآستین پیراهن خود بتوانید تماس یا پیام های از دست رفتتان را مشاهده کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که لباس هایتان را بسته به حالت روحیتان تغییر رنگ دهید و یا اگر لباسی هم رنگ لباس خود را در جشن عروسی مشاهده کردید به سرعت رنگ آن را تغییر دهید.

لورا دوندورف که توسعه فناوری Ebb را رهبری می کند در سایت خود Art for Dorks می نویسد: ما نخ های رسانا پوشیده با رنگدانه های ترموکرومیک ساخته ایم و کشف کرده ایم که چگونه می توانیم با استفاده از هندسه بافت پارچه، اثرات زیبا و بهره وری بالا و منحصر به فردی ایجاد کنیم. رنگدانه های ترموکرومیک رنگ را به روش های آهسته، ظریف و حتی عجیب تغییر می دهند و هنگامی که ما آنها را با بافت پارچه تلفیق کردیم، انیمیشن های آرام بخشی ایجاد کردند که از این طرف به آن طرف رشته نخ ها حرکت می کنند.

فراتر از تغییر رنگ، دانشمندان و مهندسانی که در پروژه های ژاکارد گوگل کار می کنند در حال بررسی هستند که چگونه می توان سنسورهای لمسی یا فیدبک های لمسی را در هر چیزی، از شلوار جین گرفته تا صندلی ماشین تعبیه کرد. اگر بتوان سنسور را همراه پارچه بافت، می توان از دنیای الکترونیک دور شد و جهان اطراف خود را به سوی دنیای فعل و انفعالی پیش برد.

منبع: sciencealert

ارسال نظر