تغییرات در کابین بی ام و x1 2016

  BMW X1 2016 خودرویی زیبا، توانا و کامل است که می تواند رصایت مشتریان را چه در سطح شهر و چه در سطح جاده ها جلب نماید.این نسل از خودروی Crossover بی ام و مورد علاقه من بوده و خودرویی بی نظیر است. بر اساس شواهد موجود در بازار در مورد این خودرو که به عنوان یک خودروی SUV کوچک و یا یک (SAV (Sports activity vehicle شناخته و فروخته می شود، چه هنگام نگاه کردن به خودرو و اجزای مختلف و چه به هنگام استفاده از آن این احساس به شما منتقل می شود که خودرو و اجزای آن با شما میتوانند صحبت کند و احساس بی نظیری از رانندگی با این خودرو به شما دست میدهد. خودرویی با نمای پشتی بزرگ و هیجان انگیز با قابلیت های یک SUV کوچک. هندلینگ (کنترل ماشین هنگام حرکت) و قدرت موتوری این ماشین واقعا شگفت آور است. ″باید قبول کنیم که نوآوری و ظهور این مدل از بی ام و با نفوذی که بین سایر مدل های هم رده خود در بازار داشت و توانایی های ویژه این خودرو خیلی سریع به عنوان یک SUV کوچک و مفید شناخته شد و جای خودش را در قلب خریدار و مصرف کنندگان باز کرد.″ آنتوان گودوین"

تغییرات در کابین بی ام و x1 2016

این نسل از خودروی Crossover بی ام و مورد علاقه من بوده و خودرویی بی نظیر است. بر اساس شواهد موجود در بازار در مورد این خودرو که به عنوان یک خودروی SUV کوچک و یا یک (SAV (Sports activity vehicle شناخته و فروخته می شود، چه هنگام نگاه کردن به خودرو و اجزای مختلف و چه به هنگام استفاده از آن این احساس به شما منتقل می شود که خودرو و اجزای آن با شما میتوانند صحبت کند و احساس بی نظیری از رانندگی با این خودرو به شما دست میدهد. خودرویی با نمای پشتی بزرگ و هیجان انگیز با قابلیت های یک SUV کوچک. هندلینگ (کنترل ماشین هنگام حرکت) و قدرت موتوری این ماشین واقعا شگفت آور است. ″باید قبول کنیم که نوآوری و ظهور این مدل از بی ام و با نفوذی که بین سایر مدل های هم رده خود در بازار داشت و توانایی های ویژه این خودرو خیلی سریع به عنوان یک SUV کوچک و مفید شناخته شد و جای خودش را در قلب خریدار و مصرف کنندگان باز کرد.″ آنتوان گودوین"

4
به گزارش کلیک،بی ام و اظهار کرد که خریدار این ماشین احساس متفاوتی را تجربه خواهد کرد. خریداران خاستار فضای بیشتری داخل اتومبیل هستند، همچنین حالات مختلف صندلی و استفاده بهینه و راحت از آن و مهمتر از همه اینکه خودرویی که خریداری میکنند رخ و ظاهر یک SUV کوچک را دارا باشد. کمپانی بی ام و برای مدل 2016 این خودرو یک تغییر اساسی در طراحی این خودرو اعمال کرده که سایرین هنگام دیدن و ورانداز کردن آن صرفا به عنوان یک خودروی بزرگ و شاسی بلند نگاه نکنند. پایه و اندازه چرخ ها کوچکتر شده، همچنین ارتفاع خودرو در کل افزایش داشته تا استایل خودرو بیشتر به کلاس SUV نزدیک شده و دقیقا همان چیزی باشد که خریدار بدنبال آن میگردد.
طبق بیانات آنتوان گودوین: بعد از تجربه رانندگی با این خودروی لوکس و بی نظیر به راحتی قابل تشخیص است که تغییرات اعمال شده روی مدل جدید X1 آن را بهتر و مقبول تر از مدل قبلی خود ساخته و در اندک زمانی بعد جای بعضی از خودرو های هم کلاس خود در آمریکای شمالی را خواهد گرفت و گوی سبقت را تصاحب خواهد کرد.
همانطور که ذکر شد ارتفاع ماشین در کل افزایش داشته و این افزایش در کابین مسافران بخوبی قابل رویت است و همچنین تغییرات بخصوص و حرفه ای که در طراحی داخلی این خودرو اعمال شده است باعث می شود که فضای داخلی بزرگتر و بیشتر از مدل قبلی باشد. کابین مسافران از فضای بیشتری نسبت به آئودی Q3 برخوردار است و همچنین فضای بیشتری در عقب ماشین بمنظور قرار دادن وسیله و بار تعبیه شده است. X1 از مرسدس بنز GLA 250 و آئودی Q3 با توجه به سه فاکتور ذکر شده، از فضای بیشتری برخوردار است و فضای داخلی بیشتری برای سرنشینان ماشین فراهم میکند.

5
با توان 228 اسب بخار که توسط موتور X1 تولید میشود و همچنین برخورداری از تکنولوژی X Drive 28i، توانایی رانندگی بی نظیری به شما میدهد و لذت رانندگی قابل وصف نیست. این موتور دو لیتری به یک توربو شارژ مجهز میباشد که از چهار سیلندر تشکیل شده است و قدرت انتقال گشتاور 258 پوند فیت (36 متر کیلوگرم) اندازه گیری شده است. هرچند که تعداد سیلندرهای این مدل با مدل قبلی هیچ تفاوتی نمیکند ولی یک تغییرات کلی و ویژه ای روی موتور اعمال شده که این موتور را به یک موتور کاملا جدید از سری موتور های ساخته شده توسط طراحان و سازندگان کمپانی بی ام و تبدیل کرده است.
این مدل جدید از X1 بیشتر از مدل قبلی پاسخگوی نیازهای مشتریان می باشد و از امکانات ویژه ای برخوردار است. گیربکس جدید و اتوماتیک 8 سرعته این خودرو ممکن است کمی از هیجان و لذت این ماشین بکاهد، اما خوشبختانه سیستم انتقال توان از دو گزینه Sport Driving و Eco Pro برخوردار است که حالت Sport Driving همه ی توان تولیدی را به چرخ ها منتقل میکند و از حداکثر توان تولیدی آن استفاده میکند و درخشش قلب تپنده X1 در این حالت بخوبی احساس می شود. در حالت دیگر Eco Pro، قابلیت ایجاد رانندگی یکنواخت و نرم برای حرکت و همچنین ایجاد بهترین بازدهی را ایجاد میکند.
EPA مصرف سوختی این ماشین با توجه به آزمایشاتی که در 23 شهر مختلف و 34 بزرگراه انجام شد، پیمایش 27 مایل به ازای مصرف سوخت هر گالن بود که این مقدار با مصرف سوختی مرسدس بنز GLA 250 4matic برابر و مقدار مناسب و ایده آلی برای الگوی مصرف سوخت توسط یک ماشین است. (البته باید خاطر نشان کرد که مرسدس در بزرگراه ها الگوی مصرف سوختی مناسب تری نسبت به جاده های شهری از خود نشان داد). کمپانی آئودی بیان کرد که سرمایه گذاری زیادی برای رسیدن به بازده بالا به همراه مصرف سوخت کم و پایین انجام داده است، اما طبق بررسی های انجام شده مصرف سوخت این مدل از بی ام و در مقایسه با آئودی Q3 Quattro از الگوی بهتر و مناسب تری برخوردار است.
در داشبورد جدید این ماشین، دقیقا بالای نقطه ی مرکز تقارن و کنسول وسط، نسل جدیدی از نرم افزار سرگرمی iDrive موجود می باشد و با نسخه ی قبلی تفاوت چندانی ندارد و همان نسخه ی دوست داشتنی و ویژه است. ولی از نظر سخت افزاری و همچنین سرعت اجرای نرم افزار ارتقا داده شده است.
"هنگام رانندگی قادر به چک کردن مکان یاب و مسیریاب ماشین و سایر تجهیزات نرم افزاری نبودم، همچنین نتوانستم حتی آهنگ هارمان کردون(آهنگی مشهور) را از رادیو پیدا کرده و پخش کنم. "آنتوان گودوین"

3
هرچند که سیستم کنترلی وسط کنسول اتومبیل کاملا پاسخگوی همه ی نیاز ها می باشد و با کلیک کردن و چرخاندن اسکرول مربوطه میتوان به همه ی قسمت های مختلف سیستم دسترسی پیدا کرد. کنترل کننده iDrive بسیار محیط دوستانه و راحت برای استفاده دارد و روی نمایشگر خود بیشتر دسترسی ها را در اختیار راننده میگذارد و همچنین کنسول وسط نیز مکمل سیستم کنترل ماشین و دسترسی راحت و آسان به سایر سیستم های ماشین را فراهم میاورد.
اتومبیل X1 در یک رویداد و گردهمایی در کانیان مکزیکو شمالی مورد تست و امتحان قرار گرفت. این تست یک چلنج بسیار جالب و حیرت انگیز بود، خودروی X1 دقیقا حس و ادراک سواری یک ماشین آفرود و شاسی بلند را بخوبی به شما منتقل میکند و با رانندگی دینامیک و بی نظیری که با آن تجربه خواهید کرد به این حس می افزاید. بهترین احساس و تجربه رانندگی در کوه ها و تپه های خارج از شهر را تصور کنید، پیشرفته، علمی و زیبا، نمایشی وفوق العاده و زیبا. حرکت این ماشین در جاده های آفرود به قدری نرم و انعطاف پذیر است که حرکت شما مانند سر خوردن و خزیدن به بالا و پایین کوه و تپه ها میباشد و هیچ اثری از تکان های شدید در حرکت مشاهده نمیشود. میتوانید در تخیل خود این تصور را داشته باشید که حرکت در میان یک دسته تخته سنگ های بزرگ دیگر غیر ممکن نیست و دست یافتنی خواهد بود.
برای تست و امتحان رانندگی این خودرو از دو مسیر استفاده شد، مسیری که آسفالت آن از ذره های شل و نرم سنگ و همچنین تکه های کوچک و کمی سفت از سنگ تشکیل شده باشد، به اصطلاح جاده مناسب و نرمی برای رانندگی به حساب میایند. و همچنین در مسیر های دیگری که اندازه سنگ ها و جاده ها متفاوت بود و ممکن بود سنگ هایی به اندازه توپ بسکتبال در مسیر قرار داشته باشد که باید با تکنیک های خاص رانندگی و مهارت از آنها عبور میکرد و بعضا به جای عبور از مسیری پر از سنگ های بزرگ مسیر را دور زد و از مسیر جایگزین استفاده نمود، به این صورت که در مسیر به تخته سنگ های برخورد میکردیم که به اندازه یک اتوبوس VW بزرگی در مسیر قرار گرفته بود و چاره جز عوض کردن مسیر وجود نداشت. رانندگی در Copper Canyon با X1 آنقدر لذتبخش و نرم و راحت بود که احساس مشترکی همانند رانندگی در Switzerland's Stelvio (جاده ای زیبا با پیچ های بسیار و زیاد در سوییس که حدودا 2000 متر از سطح دریا فاصله دارد.) و یا رانندگی در کره ماه بدون احساس جاذبه بود. همچنین توانایی های این ماشین در حرکت در جاده های برون شهری و offroad دارای پتانسیل کافی و چابکی لازم در محیط های آفرود مورد آزمایش بود.

1
یک مثال جالبی که نویسنده در مورد این مطلب و حرکت ماشین بیان کرده این بود که بی ام و X1 در محیط های آفرود متناسب با شرایط موجود میتواند همانند یک بز کوهی سریع و چالاک مسیر را طی کند و یا همانند یک گاو ماده به آرامی مسیر خود را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذارد.
در مایل های ابتدایی مسیر، کمی تکان های جزئی از شاسی حس میشد که به لطف سیستم xDrive از کمپانی بی ام و و انتقال مناسب قدرت به هریک از چرخ ها حرکت متعادل و آرامی تجربه شد و با توجه به وضع نا مناسب جاده(وجود یک لایه سنگریزه و شن روی آسفالت)، دماغه ماشین بخوبی در مسیر می ماند و کنترل ماشین براحتی میسر بود. استفاده و اعمال کمی گشتاور در سیستم شاسی بمنظور انعطاف پذیری هنگام قرار گرفتن در مسیر هایی که نیازمند انعطاف زیاد میباشد باعث شد که کنترل بیشتر و بهتر اتومبیل برای راننده منظور شود.اعمال گشتاور در شاسی به این منظور انجام می شود که هنگام حرکت در مسیرهای صعب العبور و خاص و ممکن است به شاسی فشار زیاد و نیروی خمشی به کل شاسی وارد شود، سیستم منحصر به فرد شاسی به صورتی در نظر گرفته شده است که امکان کمی خم شدن شاسی برای انعطاف پذیری بیشتر ماشین هنگام حرکت وجود داشته باشد و کنترل آن راحتتر و بهتر شود. قدرت دریافتی از موتور دولیتری این ماشین بسیار عالی و پاسخگوی همه ی نیازهای قدرتی و حرکتی این ماشین می باشد، هرچند که هنگام فشار دادن پدال گاز کمی تاخیر بین اعمال فشار پدال و شتاب گرفتن حس می شود. تجربه رانندگی با X1 یک رانندگی دینامیک و هیجان انگیز است، هرچند که یک خودروی مسابقه ای پرشتاب به حساب نمی آید ولی در کلاس و رده خوداز نظر عملکرد و موتوری، عملکرد مناسبی داشته و همچنین یکی از بهترین های هم رده های خود به حساب می آید. بعد از تجربه رانندگی در یکی از جاده هایی که سخت ترین شرایط موجود برای رانندگی را داشت، با اطمینان میتوان گفت که این ماشین بخوبی از پس رانندگی در جاده های شهری برمیاید و در جاده هایی با کمی آسیب و چاله بخوبی جاده های شهری رانندگی میکند و همان احساس راحتی و رانندگی بی نظیر را به شما منتقل خواهد کرد.
ماشین را در قسمت های مختلف آفرود امتحان کردیم و بخوبی امتحان خود را پس داد. ولی قسمت دیگری نیز وجود دارد و آن هم پل های موجود در طبیعت و ساختار مخصوص به خود می باشد که شرایط عبور از آن همانند شرایط جاده های آفرود و سختی و خشنی خاص مربوط به خود را دارد، با این حال تصور نمیشد که X1 به این راحتی بتواند از پل های مختلف گذر کرده و براحتی از این آزمایش هم سرفراز بیرون بیاید.

6
"به لطف طراحان و سازندگان کمپانی بی ام و، ماشین را به آرامی و با کنترل به شیار های نامتوازن، سنگلاخ ها و گل و لای هدایت کردم در حالی که جاده های مورد نظر برای آزمایش جاده هایی با شرایط نامناسب به همراه فرو رفتگی و برآمدگی های بسیار بودند، با این حال X1 با استفاده از امکانات و شرایطی که داشت همه ی جاده ها و تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشت. "آنتوان گودوین"

خودروی X1 به مانند یک مدل TrailHawk از کمپانی Jeep نمیتواند ایفای نقش و هنرنمایی کند، ولی با در نظر گرفتن اینکه این خودرو یک خودروی کامپکت Crossover در کلاس SUV میباشد، از نظر مشتری و مصرف کننده ها هیچ وقت رد نشده و یا مورد اعتراض واقع نشده است و جایگاه خودش را در بازار و مصرف کنندگان حفظ کرده است. تجربه ی لذتبخش رانندگی با X1 بازم تیم بررسی رو بر آن داشت که به جاده های Canyon در مکزیکو شمالی بروند ولی این بار با جاده های ملایم تر و راحت تر روبرو خواهند بود.
زمان بیشتری نیاز است تا به این ماشین کامپکت Crossover از کلاس SUV نمره داد و نتیجه نهایی بررسی را مشخص کرد. ولی با توجه به آزمایشات اولیه و تست های انجام شده این مدل از X1 نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته و با تغییرات اعمال شده باعث شده که این ماشین لاکچری و استثنائی آماده ی دریافت موج بزرگی از طرفداران و خریداران هنگام روانه شدن به بازار طی سال پیش رو باشد. اگر X1 نقطه ضعفی داشته باشد، میتوان آن را به این صورت بیان کرد که این ماشین به یکی از گرانترین خودروهای کلاس SUV در اتومبیل های هم رده خود قرار خواهد گرفت.
قیمت بی ام و X1 xDrive 28i از 35800$ شروع خواهد شد و با درنظر گرفتن نصب آپشن ها و امکانات اختصاصی ممکن است به 40 هزار دلار نیز برسد. در بازار مصرف کنندگان بریتانیا و استرالیا که ممکن است بعضی ویژگی های ماشین تغییر اندکی داشته باشد و یا موتور خودرو دستخوش تغییرات بخصوصی شود، قیمت این ماشین از 26780 £ یا 49500$ شروع میشود.

ارسال نظر