شارژ بی سیم تمامی دستگاه های داخل محیط با شارژر بی سیم جدید

با وجود این فناوری جدید، تمام دستگاه های الکترونیکی نزدیک به هم در یک فضا مثل اتاق توسط شارژر بی سیم شارژ می شوند و دیگر هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت!

شارژ بی سیم تمامی دستگاه های داخل محیط با شارژر بی سیم جدید

به گزارش کلیک، توانایی شارژ دستگاه های الکترونیکی بدون اتصال آن ها به جریان برق در در حال نفوذ به محیط زندگی ما از قبیل اتاق و حتی مبلمان راحتی است و امروزه می توان کاربرد بسیار زیاد آن را در میان کاربران علاقه مند مشاهده کرد، اما بسیاری از این سیستم ها نیاز به نزدیکی به منبع قدرت دارند تا بتوانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند. البته متخصصین با ارائه یک فناوری جدید در صدد این هستند تا با قرار دادن یک صفحه شارژر بی سیم مانند یک پانل-LCD در داخل دیوار، بتوانند چندین دستگاه الکترونیکی را به طور همزمان و آن هم حداکثر تا فاصله ۱۰ متر از شارژر شارژ کنند!

این در حالی است که سیستم های کنونی بیشتر از طریق القای جریان عمل می کنند. پنل شارژ شامل یک سیم پیچ است و همان طور که یک جریان از طریق آن سیم پیچ عبور می کند، یک میدان مغناطیسی به اندازه کافی قوی برای القاء جریان مشابه در یک سیم پیچ نزدیک تولید می کند؛ در واقع، چیزی که در یک تلفن، مسواک و یا ماشین الکتریکی گنجانیده شده است. مشکل این نوع سیستم ها این است که قدرت این میدان مغناطیسی به سرعت کاهش می یابد، به این معنی که کاربر مجبور است دستگاه الکترونیکی خود را در تماس با منبع قدرت و یا حداقل نزدیک به آن نگاه دارد. نتیجه آن است که در حالی که ظاهراً در این گونه سیستم ها کاربر نیازی به اتصال دستی دستگاه خود به جریان برق ندارد، همچنان می بایست به شارژر بی سیم نزدیک و به نوعی وابستگی مکانی داشته باشد.

دیوید اسمیت، استاد دانشگاه دوک و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: سیستم پیشنهادی ما قادر خواهد بود تا به طور خودکار و به طور مداوم هر دستگاهی در هر نقطه در داخل یک اتاق را شارژ کند و به کاربر این امکان را می دهد تا با پیغام Low Battery و خالی شدن شارژ باتری دستگاه خود خداحافظی کند!

سیستم جدید سعی دارد با استفاده از فرکانس های مایکروویو بالاتر محدودیت های سیستم فعلی را از میان بردارد و امواج را با هدایت آن ها به یک پنل ال سی دی مانند تخت متمرکز کند. این پنل می تواند از یک فراماده ساخته شود که در حال حاضر اجازه می دهد تا وسایل نقلیه تویوتا از طریق یک "آنتن" تخت بر روی پشت بام با ماهواره ها ارتباط داشته باشند.

در این مورد، هر سلول در فراماده را می توان برای دستکاری موج الکترومغناطیسی مورد نظر تنظیم کرد که می تواند پرتوهای انرژی متمرکز را از یک پانل دیواری به اندازه یک تلویزیون، به چیزی به کوچکی یک گوشی هوشمند در هر نقطه از اتاق هدایت کند. سیستم مذکور قادر به شارژ دستگاه های متعدد به طور همزمان است و در فاصله ۱۰ متری با دستگاه ها کار می کند که این مقدار دو برابر طیف کاربردی سیستم KAIST. است. البته سیستم COTA با پشتیبانی از فواصل ۹ متری (۳۰ فوت) کمی به سیستم جدید ما نزدیک تر است، اما از آن جا که این فناوری بر اساس آرایه فازی کار می کند، به احتمال زیاد به علت مصرف برق بسیار زیاد و در برداشتن هزینه های گزاف برای مصارف خانگی به هیچ وجه مناسب نیست!

البته، سیستم پیشنهادی ما نیز عاری از نقص نیست و در سر راه خود مشکلاتی را می بیند. منبع انرژی الکترومغناطیسی در پشت پانل نیاز به توازن قدرت و کاهش هزینه و کارآیی دارد و همچنین فراماده برای متمرکز کردن هر چه بهتر پرتوهای انرژی بدون ایجاد سیگنال های اضافی نیاز به بهینه سازی دارد. در حالی که پرتوها از نظر قرار گرفتن در معرض کاربرد انسان بدون ضرر شناخته شده اند، هنوز اگر کسی بین پانل و دستگاه راه برود، سیستم خود به خود خاموش می شود. اما تیم پشتیبان این فناوری بر این باورند که این مسائل به هیچ وجه ممکن نمی تواند مانعی بر توسعه و پیشرفت این فناوری و استقبال کاربران از آن شود.

اسمیت اذعان داشت: شایان ذکر است که می توان بر تمام این مشکلات و مسائل فائق آمد؛ ما در واقع با برخی از فرمول های تحلیلی خوب برای محیط های پوششی و پر بازده به میدان آمدیم. من فکر می کنم ساخت یک سیستم شبیه به این که می توان آن را در سقف تعبیه کرد و به صورت بی سیم همه دستگاه ها را در یک اتاق شارژ کرد، واقعا شدنی است! علاوه بر این ، نسخه هایی از این مفهوم وجود دارد که می تواند توان بیشتری را در فواصل بسیار دورتر ارائه دهد.

ارسال نظر