به‌وسیله Firefox Hello، با خیال راحت چت کنید

برنامه‌های چت ویدئویی بسیار محبوب هستند اما اکثر اوقات، اشکالاتی در آن‌ها می‌بینیم که باعث اختلال در مخابرهٔ شما و دوستانتان می‌شود. اسکایپ شاید بهترین برنامهٔ چت ویدیویی باشد.

به‌وسیله Firefox Hello، با خیال راحت چت کنید

کلیک- این برنامه در مرورگرهای ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ وجود دارد، اما کاربرانی که از مرورگرهای قدیمی استفاده می‌کنند، لازم است تا این برنامه را به‌صورت جداگانه دانلود کنند - دانلود جداگانه این مرورگر، برای زمانی که نیاز دارید فوراً با یک شخص صحبت کنید، مطلوب نخواهد بود.
Firefox Hello یک ابزار خلاقانه است که به شما اجازه می‌دهد با هرکسی که از مرورگرهای تحت پشتیبانی WebRTC استفاده می‌کند ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید. مرورگرهایی مثل: Firefox، Google Chrome و Opera. به هیچ نرم‌افزار یا افزونه‌ای هم نیاز ندارید! Firefox Hello خودش همه کارها را انجام می‌دهد. همچنین، این سرویس با تمام دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند، کار می‌کند. مثل: کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند!
Firefox Hello هنوز نو و تازه است، به‌همین دلیل، به‌اندازهٔ سرویس‌های مشابه که قبلاً تأسیس‌شده‌اند، قابلیت ندارد.
آخرین نسخه فایرفاکس را دریافت کنید
با هر مرورگری می‌توانید به مکالمات Firefox Hello بپیوندید. اما اگر می‌خواهید که خودتان یک مکالمه ایجاد کنید، لازم است تا آخرین نسخه فایرفاکس را از وبسایت فایرفاکس دریافت کنید. فرایند نصب و راه‌اندازی را انجام دهید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از این نرم‌افزار را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض خود استفاده کنید یا خیر!
اگر فایرفاکس دارید، بر روی تصویر منو کلیک کنید، سپس بر روی Advanced و Update کلیک کنید. در انتها، به‌روزرسانی خودکار را فعال کنید.
عضویت یا ورود به‌حساب کاربری (Sign Up Or Sign In)
بر روی آیکون گفتگو حبابی شکلی که در سمت راست، بالای مرورگر شما وجود دارد کلیک کنید و "Get Started" را انتخاب کنید. سپس بر روی "Sign Up Or Sign In" کلیک کنید. شما می‌توانید از Hello به‌عنوان کاربر مهمان استفاده کنید، اما ازآنجایی‌که ما به‌طور مرتب از این سرویس استفاده می‌کنیم، بهتر است به‌حساب کاربری خود در گوگل وارد شویم و سپس از این سرویس استفاده کنیم. فایرفاکس به شما خواهد گفت که لازم است به کدام‌یک از قابلیت‌های حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند. اگر دوست دارید این شرایط را قبول کنید و کار خود را شروع کنید.
اولین تماس خود را برقرار کنید
یک پیام خوش‌آمد گویی را مشاهده خواهید کرد. بر روی "شروع یک مکالمه" کلیک کنید. خواهید دید که جعبه‌ای در وسط، سمت راست، ظاهر خواهد شد. این جعبه کوچک به شما اجازه می‌دهد که در هنگام چت کردن از مرورگر خود نیز استفاده کنید. برای بزرگ کردن آن می‌توانید بر روی فلشی که در سمت راست، بالای صفحه وجود دارد کلیک کنید.
این تماس یک آدرس دارد که به‌وسیله آن می‌توانید افراد دیگر را هم به مکالمه خود اضافه کنید.
دعوت کردن
قطعاً شما دوست ندارید کسی را به‌صورت غیرمنتظره به مکالمه خود دعوت کنید. بنابراین، بر روی تصویر مدادی که در کنار "Let's Talk About" قرار دارد کلیک کنید، سپس یک سر تیتر و پیش‌زمینه انتخاب کنید و بنویسید.
حالا بر روی "Email Link" کلیک کنید تا Outlook باز شود. فایرفاکس یک ایمیل پیش‌نویس (Draft) جدید ایجاد خواهد کرد و از دوست شما دعوت خواهد کرد تا به مکالمه بپیوندد. تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که آدرس ایمیل دوستتان را وارد کنید. همچنین، می‌توانید لینک را در فیس‌بوک یا توییتر نیز کپی و پیست کنید.
شروع چت کردن
بلافاصله پس‌ازاینکه دوستتان بر روی لینک کلیک کرد، اخطاری به‌صدا درمی‌آید که به شما اطلاع می‌دهد دوستتان وارد این مکالمه شده است. پس‌ازآن شما باید قادر به شنیدن صدای آن‌ها باشید و اگر وب‌کم آن‌ها نیز فعال باشد، باید قادر به دیدن چهرهٔ آن‌ها نیز باشید.
هر وقت دلتان خواست که صدای خود را قطع کنید، بر روی دکمه میکروفون که در کنار پنجره چت قرار دارد کلیک کنید.
به اشتراک گذاری صفحه‌نمایش
شما همچنین می‌توانید صفحه‌نمایش خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. این قابلیت بسیار کارآمد است. برای مثال: زمانی که یکی از دوستانتان مشکل فنی برای کامپیوترش پیش آمده، می‌توانید به‌وسیله این قابلیت دقیقاً ببینید که مشکل چیست و او را قدم‌به‌قدم راهنمایی کنید تا آن مشکل را حل کند.
بازخورد و پشتیبانی
زمانی که تماستان پایان یافت، قادر خواهید بود که آن را ارزیابی کنید و به آن نمره بدهید. در این نسخه Firefox Hello، مشکلات شناخته شده‌ای وجود دارند که توسعه‌دهندگان در تلاش‌اند تا آن‌ها را حل کنند.
اگر ازلحاظ صوتی یا ویدیویی مشکلی دارید، پیشنهاد‌هایی که در صفحه راهنمای Firefox Hello وجود دارد را دنبال کنید. در این صفحه راه‌حل‌های مختلفی ارائه شده است.
ایجاد مخاطبین
ایجاد لیست مخاطبین برای آسان‌تر ساختن ارتباطات، ایده خوبی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید با این افراد بدون نیاز به ارسال دعوت‌نامه یا لینک، مستقیماً تماس بگیرید. شما می‌توانید افراد را به‌صورت دستی به این لیست اضافه کنید، و یا به Firefox Hello اجازه بدهید تا از حساب کاربری شما در گوگل برای اضافه کردن افراد به لیست مخاطبین استفاده کند.
در مرورگر خود بر روی دکمه Firefox Hello کلیک کنید، سپس بر روی تصویر آدمی که بالای جعبه ظاهر می‌شود کلیک کنید و گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.
آن را مال خود کنید
برای تغییر تنظیمات حساب کاربریتان، بر روی آیکون Firefox Hello در مرورگرتان کلیک کنید و بعدازآن بر روی آیکون چرخ‌دنده‌ای که در کنار نام کاربریتان قرار دارد کلیک کنید و "Account" را انتخاب کنید.
حالا می‌توانید عکس و نام خود را قرار دهید - با این کار می‌توانید به کسانی که می‌خواهید با آن‌ها به‌وسیله فایرفاکس تماس برقرار کنید، بگویید که چه کسی هستید!
در تماس باشید
حالا بدون نیاز به دانلود هیچ برنامه اضافی، می‌توانید در هنگام گشت‌وگذار در اینترنت، مستقیماً به‌وسیله مرورگرتان با دیگران تماس بگیرید!
Firefox Hello هنوز خیلی نوپا و تازه‌ است. به همین دلیل، توسعه‌دهندگانش هر روز در تلاش‌اند تا قابلیت‌های جدیدی را به این سرویس اضافه کنند و همچنین اشکالات آن را رفع کنند. برای اینکه از به‌روزرسانی‌ها عقب نمانید، بهتر است که به‌روزرسانی خودکار را فعال کنید.
آیا از این مقاله لذت بردید؟ یاد بگیرید که چگونه می‌توانید باعث شوید تا کامپیوترتان بهترین عملکرد را داشته باشد و همچنین کارهای جدیدی که می‌توان در ویندوز انجام داد را هم یاد بگیرید. از گزینش انحصاری و فوقالعاده ما، نهایت استفاده را ببرید!

ارسال نظر