سیستم ایرادیاب OnStar شورلت با الهام از بوئینگ

آیا تا به‌حال برایتان پیش آمده که صبح یک روز کاری مهم، درست زمانی که می‌خواهید از پارکینگ خارج شوید، تمامی برنامه‌های آن روزتان به خاطر روشن نشدن اتومبیل به‌هم بریزد؟ به گزارش کلیک، کمپانی شورلت برای جلوگیری از به‌وجود آمدن چنین مشکلاتی، سیستمی به نام "سیستم هشدار پیشگیرانه OnStar" در خودروهای جدید خود تعبیه کرده است.

سیستم ایرادیاب OnStar شورلت با الهام از بوئینگ

به گزارش کلیک، کمپانی شورلت برای جلوگیری از به‌وجود آمدن چنین مشکلاتی، سیستمی به نام "سیستم هشدار پیشگیرانه OnStar" در خودروهای جدید خود تعبیه کرده است.

OnStar با الهام از سیستمی مشابه در هواپیمای مدل ۷۸۷ بوئینگ ساخته شده است که در آن، درصورت بروز خلل در یکی از بخش‌های هواپیما حین پرواز، هشداری جهت بررسی آن قسمت به کادر مکانیک فرودگاه روی زمین فرستاده می‌شود.

به محض روشن کردن خودرو سیستم فعال شده و اطلاعات را از اجزا کلیدی خودرو مثل استارت و جرقه زن، پمپ بنزین و در نهایت باتری جمع آوری می‌کند. در ادامه، این سیستم با مقایسه اطلاعات دریافتی از این بخش‌ها با اطلاعات از پیش تعریف شده مرکز اطلاعات OnStar، بخش‌هایی را که دچار نقص کارکرد هستند مشخص می‌کند.

در صورت تشخیص نقص کارکرد در یک بخش، یک هشدار از طریق پیام کوتاه، ایمیل و یا کامپیوتر داخل خودرو جهت آگاهی راننده ارسال می‌گردد. این هشدارها به‌جا و دقیق ارسال می‌شوند. برای مثال هشدار نقص در باتری، هنگامی که باتری نیاز به کمی شارژ از طریق دینام دارد ارسال نمی‌شود.

سیستم ایرادیاب شورلت چگونه کار می‌کند؟

استیو هولاند، کارشناس ارشد فناوری در بخش مدیریت سلامت خودرو جنرال موتورز درباره این سیستم می‌گوید:

"صحت تشخیص، کلید عملکرد صحیح الگوریتم‌های پیش‌گیری ما است."

وی در ادامه افزود:

"با استفاده از این مکانیزم، بخش خدمات پس از فروش پیش از رسیدن خودرو اطلاعات را دریافت کرده و نیاز به صرف وقت کمتری جهت یافتن ایراد و تعویض قطعه معیوب خواهد بود."

سیستم OnStar برای مشترکان این سرویس، فقط روی محصولات شورلت و مدل‌های Silverado، Tahoe، Suburban، Corvette و Equinox به عنوان یک آپشن اضافی قابلیت نصب و استفاده را دارد. این کمپانی ابراز امیدواری کرده است که بتواند در آینده خودروها و قطعات تحت پوشش این سیستم را افزایش دهد.

منبع: GizMag

ارسال نظر