ثبت رکورد سرعت باورنکردنی توسط شورلت با فناوری جدید

برای افرادی مثل سم اشمیت، استفاده از اتومبیل های بدون راننده یک ویژگی خاص به حساب نمی آید بلکه به عنوان یک ضرورت برای او شناخته می شود. او با اتومبیل نیمه خودکار خود توانست رکرود سرعت باورنکردنی را ثبت کند.

ثبت رکورد سرعت باورنکردنی توسط شورلت با فناوری جدید

آقای اشمیت در یک سانحه در مسابقات اتومبیل رانی سال ۲۰۰۰ از ناحیه دست و پا دچار آسیب جدی شد و در حال حاضر فقط توانایی رانندگی با خودروهای نیمه خودکار را دارد.

به گزارش کلیک، اولین رونمایی از تکنولوژی ماشین های نیمه خودکار در شهر ایندیان پولیس انجام شد. اشمیت با خودروی شورلت کوروت Z06 با رانندگی نیمه خودکار به پا به عرصه رانندگی گذاشت و در پیست به سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت نیز دست یافت. رکورد جدید اشمیت ۷۲ کیلومتر بر ساعت بیشتر از رکورد قبلی او بود و این سرعت به قدری بود که تقریبا تمام دست و پای تماشاچیان به لرزه درآورد و همه در تحیر بودند که چطور یک راننده بدون دست و پا بتواند چنین رکوردی را ثبت کند.

sam-schmidt-semi-autonomous-corvette-3

زمانی که اشمیت به سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت دست یافت، ماشین او دستخوش تغییراتی بود و لوازم مخصوصی روی آن نصب شده بودند. در اتاق کابین یک دوربین مادون نصب شده است تا حرکات سر راننده زیر نظر گرفته شود. در شورلت کوروت جدید نیمه خودکار، یک هدست مخصوص برای راننده در نظر گرفته شده تا مکررا حرکت سر راننده را ثبت کند و به طراحی بهتر سیستم های خودکار و نیمه خودکار رانندگی کمک کند.

همچنین اطلاعات بیشتری از آنچه که درون کابین خودرو اتفاق می افتد در دسترس است و با تحلیل آن ها می توان به نتایج مفید و کاربردی دست یافت. اطلاعاتی نظیر پخش همزمان تصویر راننده به طور زنده در حین رانندگی در چند زاویه مختلف، اطلاعات اولیه پزشکی راننده و تغییرات آن ها و شرایط محیطی داخل ماشین مشخص است. بنا به توضیحات ارائه شده شرایط رانندگی و محیطی اشمیت و راننده کمکی او در پیت لین (pit lane) مانیتور و مشخص می شود.

sam-schmidt-semi-autonomous-corvette-2

اشمیت برای پیچیدن ماشین از سر خود کمک می گیرد، به این صورت که هنگامی که سر خود را به چپ می چرخاند ماشین به چپ می پیچد و به همین منوال برای پیچیدن به راست عمل می کند. برای ترمز و یا شتاب گرفتن هم از یک سنسور متصل به دهان استفاده می شود و از طریق آن ماشین ترمز و یا شتاب می گیرد. شتاب ماشین توسط یک اکچواتور چرخشی (فعال کننده ی چرخشی) کنترل می شود، به این صورت که هر قدر راننده در اکچواتور با شدت بیشتری بدمد سرعت ماشین بیشتر می شود و یا با چشیدن اکچواتور (زبان زدن) می تواند سرعت ماشین را کم کند و ترمز بگیرد.

اگر ماشین به کناره های مسیر بیش از حد نزدیک شود و در شرف خارج شدن از مسیر باشد، سیستم جی پی اس خودرو صندلی راننده را گرم می کند که به او هشدار دهد که از مسیر منحرف نشود. یک راننده کمکی در ماشین نیز قرار داده می شود تا اگر سیستم نیمه خودکار رانندگی خودرو دچار مشکل شد راننده کمکی مشکل را برطرف و از وقوع خطر جلوگیری کند.

اشمیت اضافه کرد:

واقعا حس عجیب و فوق العاده ای بود وقتی که توانستم به رانندگی برگردم و حتی رکورد سرعت خودم را بشکنم.

پروژه خودروی "سام اشمیت" یک نمونه بارز از فراشکنی مرزهای محدودیت و نشان دادن قدرت کار تیمی و تماما نمایانگر نوآوری و خلاقیت بود.

sam-schmidt-semi-autonomous-corvette-11

این تکنولوژی واقعا عجیب و شگفت آور است، اما یک امر مهم تر در مورد این پروژه پیشرفت و توسعه آن است. همه نرم افزار و سخت افزار های مورد نیاز برای این پروژه در اختیار متخصصان و مهندسین این امر وجود دارد تا باز هم با یک نوآوری و خلاقیت شگفت انگیز دیگر مردم را متحیر کنند و آندسته از افرادی که قادر به رانندگی نیستند بتوانند لذت آن را حس کنند.

ارسال نظر