اینترنت کودکان در ایران شکل می‌گیرد!

رسانه کلیک - نماینده مردم کاشان در تشریح نشست امروز فراکسیون ولایی با وزیر ارتباطات اعلام کرد که آذری جهرمی تاکید کرد در صدد است شرایطی فراهم کند تا فضایی ایمن برای کسانی که کودکان خردسال دارند، ایجاد شود.سیدجواد ساداتی‌نژاد در رابطه با نشست صبح امروز نمایندگان ولایی اعلام کرد: فراکسیون نمایندگان ولایی به روال همیشگی خود این هفته نیز تشکیل جلسه داد که در این جلسه آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میهمان جلسه بود.

اینترنت کودکان در ایران شکل می‌گیرد!

سیدجواد ساداتی‌نژاد در رابطه با نشست صبح امروز نمایندگان ولایی اعلام کرد: فراکسیون نمایندگان ولایی به روال همیشگی خود این هفته نیز تشکیل جلسه داد که در این جلسه آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میهمان جلسه بود.

وی ادامه داد: به این اعتبار می‌توان گفت این نخستین جلسه پس از برگزاری جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بود و آذری‌جهرمی نیز اولین وزیر دولت دوازدهم است که در جلسات فراکسیون نمایندگان ولایی شرکت کرد.

نماینده اصولگرای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آذری‌جهرمی در این جلسه برنامه‌های خود برای چهار سال آینده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد و در ادامه نمایندگان نیز سوالات خود را بیان کرده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بحث بومی‌سازی تلگرام در جلسه امروز مطرح شد، گفت: همواره یکی از مطالبات نمایندگان این بوده که بتوانیم یک سیستم پیام‌رسان بومی داشته باشیم و این مسائل نیز در جلسه امروز مطرح شد. به عبارت دیگر مطالبه ایجاد یک پیام‌رسان بومی و ملی همیشه وجود داشته. چرا که آسیب‌های بسیاری از فقدان این مسئله جامعه را تهدید کرده است.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: طبیعی است اگر بتوانیم در مورد مسائل فرهنگی، دینی و اجتماعی نکاتی را رعایت کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و مدتی است که به دنبال ایجاد چنین پیام‌رسانی هستیم و وزیر ارتباطات نیز در این جلسه تاکید کردند که تلاش می‌کنند پیام‌رسان ملی را ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه صحبتی در خصوص سرنوشت تلگرام مطرح نشده است، یادآور شد: طبیعتاً اگر پیام‌رسان ملی داشته باشیم از آن استفاده خواهیم کرد. البته بحثی درباره بومی‌سازی خود تلگرام مطرح نبود و لااقل من چیزی به خاطر ندارم اما ایجاد پیام‌رسان ملی از مدتی قبل مطرح است و آذری‌جهرمی نیز تاکید کرد سعی می‌کنند روند ایجاد این پیام‌رسان را تسریع کرده و شبکه ملی پیام‌رسان تاسیس شود.

وی همچنین با اشاره به دیگر مباحث این جلسه یادآور شد: موضوع ایجاد اینترنت خردسالان از دیگر مسائل بود و آذری‌جهرمی نیز تاکید کرد که در صدد است شرایطی فراهم کند تا فضایی ایمن برای کسانی که کودکان خردسال دارند، فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا قرار است با اعلام نوعی فیلترینگ نسبت به ایجاد اینترنت خردسالان اقدام شود، گفت: البته از اصطلاح فیلترینگ استفاده نشد اما تاکید کردند در زمینه سخت افزاری و نرم‌افزاری اقداماتی انجام شود تا فضایی ایمن‌تر داشته باشیم. همچنین تاکید شد می‌خواهند نسبت به اعمال رده‌بندی سنی در مورد محتوای اینترنت اقدام کنند.

نماینده اصولگرای کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد: شاهد هستیم در کشورهای خارجی محتوای اینترنتی برای سنین مختلف مشخص و متفاوت است اما در کشور ما چنین نیست و لازم است در این راستا اقدام کنیم.

ساداتی‌نژاد در پایان گفت: به هرحال این یکی از رویکردهای صحیح نسبت به آینده است که نسبت به اینکه هر محتوا در اختیار چه گروه سنی قرار گیرد دقت لازم را داشته باشیم.

ارسال نظر