چین نرم افزار واتس اپ را فیلتر کرد

رسانه کلیک - کشور چین واتس اپ را تهدید جدی تلقی کرده و مقامات این کشور درصدد هستند تا استفاده از این نرم‌افزار را به طور کلی مسدود کنند.

چین نرم افزار واتس اپ را فیلتر کرد

کشور چین به تازگی دسترسی مردم خود را به نرم افزار واتس اپ مسدود کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم این کشور قادر به ارسال و دریافت فایل‌های متعدد با این اپلیکیشن نیستند. البته در حال حاضر، دسترسی به این نرم‌افزار در برخی مناطق آزاد است، اما احتمالاً در آینده دسترسی آن‌ها نیز مسدود می‌شود.

به گفته بسیاری از کارشناسان، مدتی طول می‌کشد تا واتس اپ کاملاً فیلتر شود و زمانی که اقدامات دولت چین تمام شود، دیگر کسی قادر به استفاده از این نرم‌افزار نیست.

Whatsapp مدتی است که محتوای متنی کاربران خود را کدگذاری کرده و به نظر می‌رسد دولت چین نیز به همین دلیل، اقدام به فیلتر این نرم‌افزار کرده است. این اقدامات در حالی صورت گرفته که به نوزدهمین دوره انتخابات حزب کمونیسم در چین نزدیک می‌شویم. حال دولت چین در صدد است با فیلتر این نرم‌افزار کدگذاری شده، مردم را به استفاده از نرم‌افزاری‌هایی مانند وی‌چت وا دارد تا امکان کنترل محتوای متنی آن‌ها وجود داشته باشد.

گفته می‌شود، فیس‌بوک همچنان توضیحی در این باره ارائه نداده است. وب‌سایت و اپلیکیشن فیس‌بوک در چین فیلتر است و نرم افزار واتس اپ یکی از معدود رسانه‌های این شبکه اجتماعی بود که در این کشور فعالیت داشت. حال با فیلتر شدن این نرم‌افزار، به نظر می‌رسد فیس‌بوک یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بالقوه خود را در جهان از دست دهد.

ارسال نظر