سبقت چین از آمریکا در ساخت خودروهای بدون سرنشین

در حالی که ایالات متحده آرام ولی پیوسته در حال پیشرفت به سمت یک آینده خودکار است، در همین حال چین دارای طرح هایی پرشتاب برای دستیابی به وسایل نقلیه بدون راننده در جاده ها است.

سبقت چین از آمریکا در ساخت خودروهای بدون سرنشین

به گزارش کلیک، یکی از نیروهای اصلی در پس این انقلاب یک مهندس است که اخیراً در شرکت رقیب گوگل یعنی اینتل کار کرده است.
یک شرح حال شگفت انگیز از گانشا وو در روزنامه نیویورک تایمز وجود دارد، کسی که ۱۶ سال سابقه کار در آزمایشگاه های اینتل در چین را رها کرده تا یک شرکت جدید در زمینه وسایل نقلیه خودکار راه اندازی کند. موضوع جالب تر درباره این گزارش این است که آقای وو موفق شده است تا گروهی از نوابغ فناوری را جمع آوری کند که شامل افرادی از گوگل نیز می شود.

به گفته کای فو لی، یک سرمایه گذار تایوانی و رئیس سابق گوگل در چین، " تیم او یک مجموعه غیر عادی از افراد نابغه است. ترکیب آنها شامل یک کارشناس مکانیک از یکی از دانشگاه ها، یک کارشناس بصری کامپیوتر و یادگیری ماشینی از گوگل، بعلاوه گانشا و تیم کارشناسان او در زمینه نیمه رساناها است. گانشا یک رهبر عالی است که می تواند این افراد را با هم هماهنگ کند."

داستان ادامه پیدا می کند تا ما فرض کنیم که به سبب یک سری از دلایل، چین به احتمال زیاد قبل از ایالات متحده وسایل نقلیه خودکار خود را به جاده ها خواهد فرستاد. به طور کلی، چین نه فقط در زمینه اتومبیل های بدون راننده خوش بین است، البته با یک مقاومت منفی جزئی از طرف دولت (بر خلاف آمریکا)، بلکه فرهنگ این کشور در نقطه عطف بهتری قرار دارد که می تواند بازار را اشباع کند. بله، افراد بیشتری در چین در حال خرید اتومبیل ها هستند، اما هنوز خریدها بیشتر متعلق به ثروتمندان است، بنابراین میلیون ها نفر از مردم در مواقعی که حمل و نقل عمومی در دسترس نباشد هنوز نیازمند یک روش مقرون به صرفه برای سفر کردن هستند. و با وجود ترافیک عمده و آلودگی هوای فلج کننده در شهرهای بزرگ مانند محدودیت های ترافیکی که جزئی از زندگی مردم این شهرها شده، مزایای انکارناپذیر روش های حمل و نقل کارآمد تر بدیهی به نظر می رسد.

در واقع، دو شرکت چینی Baidu و Yutong، قبلاً نمایش های عمومی زیادی درباره مفاهیم اتوبوس های خودکار خود اجرا کرده اند. احتمال زیادی وجود دارد که سیستم های حمل و نقل عمومی چین تا دو سال آینده خودکار خواهند شد، و احتمالاً شرکت های تاکسی رانی نیز به سرعت از آن پیروی خواهند کرد.
در ضمن، شرکت وو یعنی، Uisee Technology (که مخفف، بهره برداری (U)، عدالت (I)، ایمنی (S)، کارآیی (e)، محیط زیست (e)، است)، قصد دارد تا برای اولین بار اتومبیل مفهومی خود را در نمایشگاه CES سال بعد عرضه کند. ما منتظر خواهیم بود تا ببینیم که آیا اتومبیل Uisee جذابیت اتومبیل گوگل را خواهد داشت.

منبع:cnn

ارسال نظر