امواج مغزی و احساسات کارمندان چینی رصد می شود

رسانه کلیک - بر اساس اخبار جدید به گوش رسیده، ظاهرا صاحبان مشاغل تصمیم گرفته اند تا امواج مغزی و احساسات کارمندان چینی را مورد آزمایش قرار دهند.

امواج مغزی و احساسات کارمندان چینی رصد می شود

تکنولوژی نظارت بر احساسات به کارفرمایان اجازه می دهد تا زمان استراحت یا وظایف محول شده به کارمندان را تغییر داده یا حتی آنها را به سمت منزل راهی کنند. این سیستم طبق گزارش ها باعث بالا رفتن راندمان و سوددهی بیشتر می شود. یکی از کمپانی هایی که از این فناوری استفاده می کند، توانسته سود خود را تا حدودا 315 میلیون دلار افزایش دهد.

طبق گزارشات اخیر، امواج مغزی و احساسات کارمندان در موسسات دولتی، نظام وظیفه و کارخانه ها مورد بررسی قرار می گیرد. این تکنولوژی که از طریق سنسورهای بی سیم نصب شده روی کلاه آنها به کار خود ادامه می دهد، شدت عصبانیت، ناراحتی یا حالات دیگر پرسنل را به وسیله الگوریتم های هوش مصنوعی مورد بررسی قرار می دهد.

کارفرمایان با تکیه بر تکنولوژی نظارت بر احساسات و امواج مغزی پرسنل قادر خواهند بود تا میزان کارایی افراد تحت نظر خود را مشاهده کرده و به این ترتیب در زمان خستگی یا عصبانیت، زمانی را به عنوان تایم استراحت برای آنها در نظر بگیرند و از این طریق، باعث بالا رفتن راندمان کاری شوند.

در شرکت State Grid Zhejiang که روی کارهای برق و قدرت تمرکز دارند، بهره گیری از این روش (از سال 2014 تا به حال) باعث افزایش سود آن به میزان 315 میلیون دلار شده است.

بر اساس گزارش SCMP، در حال حاضر بیش از هزار شرکت و سازمان ارتش کشور چین از روش های مختلف توسعه داده شده توسط پروژه دولتی Neuro Cap که در دانشگاه Ningbo روی آن کار می شود، استفاده می کنند.

جین جیا یکی از پروفسورهای دانشگاه یاد شده در این باره گفت:

در ابتدا آنها تصور می کنند که ما قادر به خواندن ذهن آنها هستیم. به همین دلیل اوایل اجرای این پروژه، نارضایتی های زیادی به ما گزارش شد.

اما بعد از مدتی، آنها به صورت داوطلبانه از این دستگاه در طول ساعات کاری خود استفاده می کردند.

زمانی که اخطاری در این سیستم ارسال می شود، مدیر مجموعه از احساسات کارمندان چینی خود با خبر شده و از آنها درخواست می کند تا به مرخصی یک روزه رفته یا یک شغل آسان تر را به آنها محول می کند. برخی مشاغل به تمرکز بالایی نیاز دارند، لذا جای هیچ گونه ریسک و اشتباهی برای آنها باقی نمی ماند.

نمونه دیگری از این سنسور که توسط Deayea توسعه داده شده، توسط رانندگانی که فاصله میان بیجینگ و شانگهای را می پیمایند، مورد استفاده قرار می گیرد و در هنگام خواب آلودگی، از طریق پخش آلارم به آنها اطلاع می دهد.

هنوز مشخص نیست که تمام پرسنلی که از این سرویس استفاده می کنند، در جریان تحت کنترل بودنشان هستند یا خیر. اما اگر آنها از این قضیه با خبر نباشند نیز از دست سازمان نظارت بر حریم شخصی کشور چین کاری بر نمی آید.

ارسال نظر