نصب مخفیانه جاسوس افزار BXAQ روی گوشی گردشگران در مرز چین!

رسانه کلیک – مرزبانان چین مدت هاست که برای حفظ امنیت در منطقه شین جیانگ، جاسوس افزار BXAQ را روی گوشی های اندرویدی گردشگران نصب می کنند.

نصب مخفیانه جاسوس افزار BXAQ روی گوشی گردشگران در مرز چین!

کشور چین سال هاست که منطقه خودمختار شین جیانگ را شدیدا تحت نظر گرفته و سیاست های سختگیرانه ای را در این منطقه اجرا می کند. دیروز نیز رسانه های معتبری همچون The Guardian و The New York Times اعلام کردند که مرزبانان چین، مدت هاست تلفن همراه گردشگرانی که از این ناحیه می گذرند را در اختیار خود گرفته و به صورت مخفیانه، جاسوس افزار BXAQ را روی آن ها نصب می کنند.

طبق گزارشات منتشر شده، مرزبانان ابتدا از گردشگران درخواست می کنند تا تلفن های هوشمند خود را به همراه گذرواژه تحویل دهند. سپس برای مدتی از نظرها غایب شده و به تجسس در گوشی ها می پردازند. آن ها گوشی های آیفون را به دستگاه های مخصوصی متصل کرده و اطلاعات موجود در آن را اسکن می کنند. اما این تجسس در رابطه با گوشی های اندرویدی به مراتب دقیق تر است؛ به این ترتیب که جاسوس افزار ویژه ای روی این گوشی ها نصب می شود که قادر است دستگاه را به کلی اسکن کرده و اطلاعات آن را جمع آوری کند.

جاسوس افزار BXAQ کلیه اطلاعات مربوط به مخاطبین، پیام ها، تاریخچه تماس، اطلاعات وارد شده در تقویم، اپلیکیشن های نصب شده و حتی گذرواژه اپلیکیشن ها را جمع آوری کرده و آن ها را روی یک سرور مشخص بارگذاری می کند. BXAQ قابلیت آن را دارد تا بیش از 73 هزار پرونده را اسکن کند!

ظاهرا قرار بر این بوده که مرزبانان پس از جمع آوری داده ها، جاسوس افزار را از روی تلفن های همراه پاک کنند. اما بی احتیاطی و فراموش کاری آن ها در برخی مواقع، بالاخره کار دستشان داد و باعث شد تا این اپلیکیشن مرموز لو برود. پس از انتشار این خبر، متخصصان گرد هم آمدند تا قابلیت های جاسوس افزار BXAQ را کشف و بررسی کنند.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، منطقه شین جیانگ به سبب وجود اقلیت های قومی و مذهبی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به نظر می رسد که دولت چین برای برقراری امنیت و حفظ کنترل خود در منطقه، از انجام این قبیل کارهای غیرقانونی و متجاوزانه نیز دریغ نمی کند.

ارسال نظر