طرح باورنکردنی چین برای فرود به سیاره سرخ

ورود به سیاره مریخ امری غیر ممکن نیست. کشور چین از برنامه‌های آینده خود می‌گوید که در آن از فرود به سیاره مریخ خبر داده است.

طرح باورنکردنی چین برای فرود به سیاره سرخ

به گزارش کلیک، در یک کنفرانس خبری بسیار نادر، ژوداژ (Xu Dazhe)، رئیس سازمان فضایی چین، از طرح‌های کشور و دولتش برای فرود در سیاره مریخ تا تاریخ ۲۰۲۰ خبر داد. ژوداژ تاکید کرد که این پروژه با حمایت و پشتیبانی کامل دولت چین قرار است تحقق یابد.

این ماموریت چینی، دنباله رو راه ۴۰ ساله‌ ایالت آمریکا تحت عنوان واکینگ یک (Viking 1)، برای فرود آمدن به سیاره سرخ است، ژوداژ صریحا گفت که هدف از این‌کار، همکاری‌های بین‌المللی است. هم‌چنین، ایجاد برنامه‌های غیرنظامی همانند: ناوبری، حسگر‌های از راه دور، و ارتباطات از دیگر برنامه‌های فرود به این سیاره است.

این دومین اکتشافات فضایی چین است که در این هفته اعلام شده است. در روز پنج‌شنبه، بخش خبری اداره دولتی شین‌هوا (Xinhua)، از اولین ماهواره فضایی رونمایی کرد. شین‌هوا از این ماهواره به عنوان ستون فقرات اصلی کشور (core module)، در بخش هوا فضا نام برد. اسم این ماهواره Tianhe-1 نام دارد. ممکن است در سال ۲۰۲۴ به بازنشستگی ایستگاه هوا فضای بین‌المللی نزدیک شویم. آن‌گاه Tianhe-1 تنها ایستگاه عملیاتی باقی‌مانده در فضا محسوب خواهد شد. این می‌توانید یک موفقیت بسیار ویژه و بزرگ برای چین باشد.

در سال ۲۰۰۳، کشور چین سومین ملیتی بود که توانست انسان را برای پروازهای فضایی آماده کند و با موفقیت این‌کار را انجام دهد. از این موضوع ۱۳ سال می‌گذرد. هم‌چنین در سال ۲۰۱۳ جید ربیت (Jade Rabbit)، مریخ‌ نورد توانست در سیاره ماه بدون مشکلات فنی، فرود آید که این کشور به پاس آن روز جشن بزرگی برپا کرد.

آیا ایجاد یک شهر در مریخ امکان‌پذیر است؟، الن ماسک (Elon Musk)، در این باره گفته است که میل زیادی به ساخت یک شهر در مریخ دارد. او طرح پیشنهادی خود را به ناسا برای سکونت طولانی مدت داده است و ناسا این دیدگاه‌ها را بررسی کرده و آن را امری امکان‌پذیر در سال ۲۰۳۰ دانست.

نمی‌توان آن را یک مسابقه دانست ولی چین و سازمان هوا فضای SpaceX در حال کاوش و بررسی‌های قابل قبولی هستند. شاید جاه‌طلبی این دو باعث گشایش اتفاقات جدید و خوبی در عرصه هوا فضا باشد و بتوانند درها و کلیدهای راز‌آلود برای ورود به سیارات دیگر را کشف کنند.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر