تولید باریک ترین و کوچک ترین ردیاب های دنیا توسط شرکت Chipolo

شاید تاکنون با مشکل گم شدن ماشین، و یا اشیا قیمتی خود روبرو شده باشید. در چند سال گذشته شرکت های مختلف سعی در تولید ردیاب هایی کرده اند که با اتصال آن ها به اشیاء ارزشمند، کاربر می تواند مکان قرار گرفتن آن شی را ردیابی کند. یکی از شرکت های تولید کننده ردیاب شرکت Chipolo است که در رویداد CES 2017 از دو ردیاب خود که به عنوان کوچک ترین و باریک ترین ردیاب های دنیا شناخته شده اند رو نمایی کرده است.

تولید باریک ترین و کوچک ترین ردیاب های دنیا توسط شرکت Chipolo

یکی از شرکت های تولید کننده ردیاب شرکت Chipolo است که در رویداد CES 2017 از دو ردیاب خود که به عنوان کوچک ترین و باریک ترین ردیاب های دنیا شناخته شده اند رو نمایی کرده است.

به گزارش کلیک ، شرکت Chipolo از دو نوع جدید ردیاب های بلوتوثی خود با نام های Sticker و Clip در رویداد CES سال ۲۰۱۷ میلادی رو نمایی کرد. بر اساس اعلام این شرکت این ردیاب ها کوچک ترین و باریک ترین نمونه دستگاه های ردیاب در دنیا هستند. پیش از این شرکت Chipolo دو ابزار ردیابی دیگر به نام های Chipolo Plus و Chipolo Classic را که کاربردی مشابه داشتند به بازار عرضه کرده بود.

Sticker باریک ترین نوع دستگاه ردیاب است. این مدل به گونه ای طراحی شده است که کاربر می تواند آن را به راحتی به هر دستگاه و وسیله ای که می خواهد ردیابی کند متصل کند. به همراه این دستگاه ردیاب یک بلندگو با قدرت ۹۰ دسی بل نیز تعبیه شده است که به کاربر برای یافتن شی مورد نظر کمک می کند. sticker بر خلاف سایر ردیاب های تولید شده توسط Chipolo که باطری آن ها قابل شارژ کردن نیست، دارای باطری قابل شارژ است که طول عمر آن در هر بار شارژ در حدود دو هفته است. هر چند این مدت زمان طول عمر در هر بار شارژ برای ردیاب های مکانی بسیار کم است اما Sticker دارای قابلیت شارژ بی سیم با استفاده از شارژر WattUp است. تصور کنید که شما یک شارژر WattUp در اختیار دارید بنابراین Sticker به صورت خودکار می تواند در صورت تمام شدن باطری خود را با استفاده از این شارژر بی سیم شارژ کند. در واقع این قابلیت Sticker می تواند آن را از رد یاب های سایر رقبا مثل Tile و TrackR متمایز نماید.

در کنار Sticker شرکت chipolo از رد یاب دیگری به نام clip رو نمایی کرده است. نکته مهم در مورد این ردیاب قطر ۱٫۸ میلیمتری آن است که باعث شده این ردیاب به عنوان باریک ترین رد یاب تولید شده در دنیا شناخته شود. طراحی این رد یاب به نحوی است که به راحتی می تواند به اشیایی مانند کیف پول، پاسپورت و یا حتی کارت شناسایی متصل شود. این رد یاب مجهز به باطری غیر قابل تعویض با طول عمر یک ساله است. پس از اتمام شارژ باطری این دستگاه دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

برد دو ردیاب Clip و Sticker هر دو مانند سایر رد یاب های تولید شده شرکت Chipolo در حدود ۲۰۰ فوت است. و مانند ردیاب های Tile و Tracker به محض اینکه دستگاه از محدوده برد آن خارج می شود، کاربر و صاحب ردیاب می تواند با استفاده از GPS شی مورد نظر خود را ردیابی کند.

بر اساس اخبار منتشر شده ردیاب Clip قرار است اواخر بهار سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. این در حالی است که sticker قرار است تا اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار ارائه شود. قیمت این دو دستگاه رد یاب هنوز مشخص نیست.

ارسال نظر