با این آینه هوشمند بهترین عینک را برای خود انتخاب کنید

به تازگی شرکتی به نام Fuel3D آینه هوشمندی را ایجاد کرده است که از فناوری اسکن سه بعدی استفاده می کند و مشتریان می توانند با نگاه کردن به آن، انواع مختلف عینک را بر روی صورت خود امتحان کنند.

با این آینه هوشمند بهترین عینک را برای خود انتخاب کنید

به گزارش کلیک، این شرکت با همکاری شرکت Sfered که در زمینه توسعه فناوری های لنز و عینک فعالیت می کند، قصد دارد با استفاده از ایجاد فناوری جدید اسکن ۳ بعدی در مغازه های عینک فروشی، به مشتریان کمک کند تنها با نگاه کردن به یک آینه هوشمند، عینکی را که واقعاً به چهره آن ها می آید، انتخاب کنند.

فیل نیومن، مدیر عامل این شرکت عنوان کرد: "این شرکت قصد داشت یک فناوری جدید اسکن صورت ایجاد کند که قادر باشد تمام اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی تناسب عینک با چهره فرد را با یک اسکن کوتاه جمع آوری کند." وی در ادامه گفته های خود افزود: "این آینه هوشمند تمام اطلاعات سه بعدی چهره فرد را در ۰٫۱ ثانیه جمع آوری می کند و امکان جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای ساخت عینکی را که مشتری سفارش داده است، فراهم می کند که این اطلاعات شامل فاصله مردمک چشم ها، عرض بینی، عرض چهره و فاصله عینک تا گوش می شود. این سیستم این امکان را برای فروشندگان عینک و عینک سازان فراهم می کند که فریم عینک را به صورت مجازی روی صورت مشتریان تنظیم کنند که ویژگی جالبی است.

sfered-software-interface-720x720

نیومن اذعان کرد که این آینه هوشمند امکان وارد کردن اطلاعات کاتالوگ جدیدترین عینک ها را برای فروشندگان عینک فراهم می کند؛ بنابراین مشتریان می توانند تمام فریم های موجود را روی صورت خود امتحان کنند؛ حتی فریم هایی را که در آن مغازه عینک فروشی موجود نیست.

نیومن در ادامه گفته های خود افزود: "ما قصد داشتیم طراحی را با این آینه هوشمند ترکیب کنیم؛ زیرا هنگامی که مشتریان در یک آینه نگاه می کنند، توجه آن ها بیشتر از زمانی است که به دوربین نگاه می کنند و همین موضوع باعث می شود که اسکنر بتواند برای ساخت یک عینک سفارشی که کاملا با چهره مشتری متناسب باشد، اطلاعات دقیق تری را جمع آوری کند.

این فناوری توسط یک شرکت طراحی عینک دانمارکی، به نام منکول (Monoqool) ایجاد شده است. این شرکت قبلا نیز با ساخت فریم های سفارشی از جنس پلی آمید به وسیله چاپگر سه بعدی، توانسته است فناوری جدیدی مرتبط با عینک ایجاد کند. شاید روزی برسد که این فناوری در عینک فروشی های محل زندگی شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قرار است این آینه هوشمند اسکن کننده در چندین عینک فروشی در هلند مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرد. انتظار می رود این فناوری تا پایان سال ۲۰۱۶ در اختیار تمام فروشندگان عینک در سراسر جهان قرار بگیرد.

ارسال نظر