۳۷۰۰۰ کاربر کروم در دام افزونه Adblock Plus گرفتار شدند!

رسانه کلیک- افزونه Adblock Plus که به‌ صورت رسمی مورد تأیید گوگل قرار گرفته و از فروشگاه ChromeWebStore قابل دریافت است، ظاهرا قلابی از آب در آمده و ۳۷ هزار کاربر را درگیر کرده است.

۳۷۰۰۰ کاربر کروم در دام افزونه Adblock Plus گرفتار شدند!

به گزارش کلیک ؛ وب‌سایت انگجت در گزارشی نوشت؛ کاربرانی که به‌ تازگی افزونه Adblock Plus مرورگر Chrome را برای رهایی از دست تبلیغات زیاد اینترنتی نصب‌کرده‌اند، بد نیست اندکی درباره این برنامه الحاقی تجدید نظر کنند! گرچه افزونه Adblock Plus مورد تأیید گوگل بوده و از طریق ChromeWebStore قابل دریافت است، اما نسخه‌ای که در اختیار کاربران قرار گرفته اصلی نیست.

پس‌ از آنکه SwiftOnSecurity در توییتی این برنامه را تقلبی عنوان کرد، گوگل نیز به انتشار فهرستی از برنامه‌های تقلبی پرداخت که در آن افزونه Adblock Plus به چشم می‌خورد. تاکنون از ۱۰ میلیون کاربر این شرکت ۳۷۰۰۰ نفر این افزونه را نصب‌ کرده‌اند، اما ظاهراً این تعداد هنوز به اندازه ای نبوده که کروم واکنش فوری از خود نشان دهد.

در صفحه SwiftOnSecurity همچنین آمده است؛ این افزونه تقلبی نمی‌تواند اطلاعات کاربران را کپی و سرقت کند و از آنجا که Adblock Plus هیچ تفاوتی با نسخه اصلی ندارد، لذا تشخیص قلابی بودن آن نیز بسیار دشوار است.

در ادامه این گزارش آمده است؛ پس از نصب افزونه و باز کردن آن، تب‌های تبلیغاتی پشت سر هم باز می‌شوند و کاربر را کلافه می‌کنند. اما این فقط ظاهر امر است و هنوز به‌ طور کامل مشخص نیست چه تأثیرات مخربی بر سیستم می‌گذارد.

خبرنگار انگجت در این خصوص اظهار داشت: «علت و چرایی این موضوع را به‌ صورت مکرر از گوگل خواستار شدیم اما طبق معمول هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. کاربرانی که به‌تازگی این برنامه را نصب‌کرده‌اند بد نیست بدانند چه بلایی سر سیستم های خود آورده‌اند!»

ارسال نظر