نگاهی به ویژگی های جدید کروم در آخرین پیشنمایش اندروید O

کلیک – سومین پیش نمایش از نسخه بعدی اندروید موسوم به اندروید O به تازگی معرفی و برای دستگاه هایی همچون Nexus 6P و برادران پیکسلی گوگل ارائه شده است. در این میان بیایید تا با ویژگی جدید و جالب مرورگر کروم در این نسخه آشنا شویم:‌ "تصویر در تصویر"

نگاهی به ویژگی های جدید کروم در آخرین پیشنمایش اندروید O

در حال تماشای فیلمی هستید و کاری برایتان پیش می آید، فیلمتان را همچون پنجره ای در گوشه ای از صفحه تان قرار می دهید و به کارتان رسیدگی می کنید! این چکیده آن چیزی است که در حال صحبت از آنیم.

قابلیت تصویر در تصویر را پیش تر در Android TV و از نسخه هفتم این سیستم عامل دیده بودیم. البته لازم به ذکر است که اپلیکیشن هایی نظیر Duo ،VLC و Play Movies هم اکنون نیز این ویژگی را به خود افزوده اند و در حین استفاده از آنها می توانید از تجربه تصویر در تصویر در دستگاه اندرویدی خود بهره مند شوید.

استفاده از این ویژگی در کروم نیز بسیار راحت خواهد بود. کافی است تا دو بار متوالی کلید برنامه های اخیر را لمس نمایید تا شاهد جای گیری تصویر موجود در یک پنجره کوچکتر و باز شدن فضا برای انجام سایر امور باشید. البته فراموش نکنید که در حال صحبت از ویژگی های کروم در اندروید O هستیم و هنوز نمی توان گفت آیا چنین قابلیتی را در نسخه های فعلی اندروید خواهیم دید یا خیر.

علاوه بر این استفاده از آخرین API ها در این پیش نمایش از اندروید O حدس و گمانها در مورد نسخه این سیستم عامل را نیز تقریبا به پایان می رساند و خوشبختانه وقت آن است که بگوییم اندروید O نه ۷٫۲، بلکه دقیقا اندروید ۸ خواهد بود.

جدای از انعطاف پذیری بالای اندروید و فارغ از جدال های رایج بین طرفداران اندروید و رقبا، آیا اندروید ۸ از لحاظ لذت کاربری و مخاطب پسندی بالاخره در برابر iOS قد علم خواهد کرد؟ باید نشست و دید! نظر شما چیست؟

می توانید از بخش نظرات، افکار خود را در میان این جدال با ما و سایر کاربران کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر