امکان مقایسه تجربه کاربری در سایت ها با ابزار جدید کروم

رسانه کلیک - توسعه‌دهندگان می‌توانند به کمک گوگل برای مقایسه تجربه کاربری سایت خود با سایر سایت‌ها اقدام کنند و از این طریق طراحی بهتری داشته باشند.

امکان مقایسه تجربه کاربری در سایت ها با ابزار جدید کروم

توسعه‌دهندگان پیش از این هم به ابزارهایی دسترسی داشتند که به آن‌ها اجازه می‌داد تا ببینند کاربران چطور سایتشان را می‌بینند، ولی تاکنون روشی برای مقایسه تجربه کاربری سایت آن‌ها (User Experience) با سایر سایت‌ها وجود نداشت. اگر وارد صفحه Chrome User Experience Report شوید، می‌توانید به مجموعه‌ای از داده‌های عمومیِ معیارهای کلیدی تجربه‌های کاربری که از مشارکت کاربران کروم در ارسال گزارش‌های آماری مصرفی گردآوری شده دسترسی پیدا کنید.

در این گزارش که حدوداً شامل ۱۰ هزار نمونه است، توسعه‌دهندگان می‌توانند ببینند که کاربران کروم با استفاده از رنج گسترده‌ای از سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و شبکه‌ها چطور فضای وب را تجربه می‌کنند.

گوگل امیدوار است این گزارش به توسعه‌دهندگان نشان دهد که کجا خوب عمل کرده‌اند، کجا نیاز به بهبود بیشتر دارند و چه آیتم هایی در طول زمان پیشرفت داشته است.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر مجموعه داده‌های مذکور بر معیارهای بارگذاری تمرکز دارد، اما گوگل در پستی همراه با انتشار این قابلیت اعلام کرد که امیدوار است در آینده بتواند حوزه‌های بیشتری را پوشش دهد.

ارسال نظر