جایزه صد هزار دلاری گوگل برای هک کردن کروم بوک

اگر شما توانایی هک کردن یک کروم بوک از راه دور را دارید، گوگل آماده دادن یک چک ۱۰۰ هزار دلاری به شماست!

جایزه صد هزار دلاری گوگل برای هک کردن کروم بوک

به گزارش کلیک، تیم امنیتی کروم اعلام کرده است به اولین شخصی که بتواند یکی از دستگاه های کروم بوک و یا کروم باکس را از طریق وب هک کند، مبلغ ۱۰۰ هزار دلار پرداخت خواهد کرد.

نکته مهم این است که فرد هکر باید این کار را روی حالت محدود شده Guest mode سیستم عامل کروم انجام دهد و نفوذ وی به سیستم پس از یک بار راه اندازی مجدد آن نیز برقرار باشد و به اصطلاح هکر ها به پایداری دست پیدا کند.

تا همین دیروز مبلغ این جایزه ۵۰ هزار دلار بود. تا این که دو نفر از کارمندان تیم توسعه کروم در وبلاگ امنیتی گوگل اعلام کردند که تا به حال هیچ کس برای انجام این کار اقدام نکرده است.

در سیستم عامل کروم حالت Guest mode اکثر افزونه های مرورگر ها و اپلیکیشن ها را غیر فعال می کند و مانند حالت Incognito mode از ذخیره کوکی ها و تاریخچه ها جلوگیری می کند. بر خلاف کاربران معمولی، که از طریق حساب گوگل خود به سیستم متصل می شوند، کاربری که از حالت Guest mode استفاده می کند دسترسی های بسیار اندکی برای انجام تغییرات روی سیستم را داراست.

اگر یک هکر بتواند به صورت پایدار در حالت Guest mode به کروم بوک نفوذ کند، این نشان دهنده ضعف امنیتی سیستم عامل کروم خواهد بود و به همین دلیل است که توسعه دهندگان کروم چنین جایزه ای را برای آن قرار داده اند تا بفهمند آیا می توان به این سیستم نفوذ کرد یا خیر.

تیم توسعه دهنده کروم در وبلاگ خود پستی را با این مضمون ارسال کرده اند: انجام کار های بزرگ سزاوار دریافت جایزه های بزرگ است. ما برای شما جایزه ای ۶ رقمی تدارک دیده ایم که در کل سال موجود است و محدودیتی ندارد.

پیدا کردن باگ های دیگر در سیستم عامل کروم و یا مروگر کروم نیز جایزه هایی از ۰ تا ۱۵ هزار دلار خواهد داشت.

چنین برنامه هایی از سوی شرکت هایی مثل گوگل، فیسبوک و دیگر شرکت ها همواره مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد. این گونه برنامه ها را می توان یک بازی برد - برد دانست چرا که هکر ها با پیدا کردن مشکلات و باگ ها و گزارش مستقیم آن ها به توسعه دهندگان از طرفی جایزه های کلان را به خود اختصاص می دهند و شرکت های توسعه دهنده نیز از طرف دیگر می توانند مشکلات برنامه های خود را یافته و آن ها را بر طرف کنند.

منبع: laptopmag

ارسال نظر