چه کسانی باید کروم بوک بخرند؟

رسانه کلیک – کروم بوک نوعی لپ تاپ نازک و سبک با سیستم‌ عامل گوگل کروم است و برای کسب‌ و کارهای مبتنی بر اینترنت و محیط اداری بسیار مفید است.

چه کسانی باید کروم بوک بخرند؟

کروم بوک در ظاهر هیچ تفاوتی با لپ‌تاپ نداشته و شاید بتوان گفت کمی سبک‌تر و کوچک‌تر است. اما تفاوت اصلی یک کروم بوک با لپ‌تاپ در سیستم‌ عامل آن‌ها است، چرا که این دستگاه از سیستم‌ عامل گوگل کروم بهره می‌برد. از طرفی با استفاده از این دستگاه فقط می‌توانید در اینترنت جستجو کنید. به عبارت دیگر این لپ‌تاپ‌ها صرفا با همین هدف ساخته‌ شده‌اند.

کروم بوک ها در ابتدا فقط در آمریکا عرضه و پس از مدتی در سراسر جهان فراگیر شدند.

اگر روزی قصد تغییر سیستم‌عامل ویندوز به کروم بوک و سیستم‌ عامل گوگل کروم را داشتید، بهتر است تمام جوانب را بررسی کنید. کروم بوک برای هر فردی مناسب نیست. در واقع در تولید کروم بوک ها قشر خاصی هدف تولید بوده‌اند.

کروم بوک ها، لپ‌تاپ‌هایی مناسب برای کسب‌وکار ولی دارای محدودیت!

در بعضی موارد این لپ تاپ ها انتخاب بسیار مناسبی برای شرکت‌ها و کسب‌ و کارها خواهد بود. اگر در محیط کاری، کارفرما بخواهد از اتلاف وقت جلوگیری کند یک کروم بوک با حافظه ۴ گیگابایت بهترین انتخاب است تا کارمند در ساعات کاری مجبور باشد صرفا وظیفه خود را انجام داده و به کارهای دیگر مشغول نشود.

این دستگاه ها ابتدا در آمریکا با ظرفیت حافظه و پردازش محدود وارد بازار شدند. پس از مدتی پیشرفت‌هایی در تولید و طراحی آن صورت گرفت. این لپ‌تاپ‌های کوچک با پردازنده‌های قوی‌تر و با ظرفیت حافظه بیشتر ارائه شد. پس از آمریکا chromebook به کشورهای دیگر رفته و در این کشورها به موفقیت‌هایی دست پیدا کردند.

کروم بوک ها، لپ‌تاپ‌هایی مناسب برای کسب‌وکار ولی دارای محدودیت!

chromebook نتوانست در آسیا موفق عمل کند و این محصول به بازار ایده‌آل خود در آسیا دست پیدا نکرد. پروژه تولید لپ‌تاپ‌های مخصوص کسب‌وکار گوگل تا حدودی موفق بوده ولی تاکنون به هدف اصلی خود یعنی رسیدن به طرفداران بین المللی نزدیک نشده است.

امروزه برخی از این دستگاه ها از تعدادی اپلیکیشن اندرویدی هم پشتیبانی می‌کنند و دست کاربران برای استفاده از آن ها بازتر شده است.

این لپ تاپ ها تأثیر زیادی بر آموزش‌ و پرورش گذاشته و امروزه بسیاری از شرکت‌ها کروم بوک های مختص دانش آموزان و دانشجویان تولید می‌کنند. از طرفی عرضه و فروش کروم بوک ها بیشتر در بازار آمریکا رونق دارد و در سایر کشورها این ابزارهای الکترونیکی با استقبال خوبی مواجه نشدند. البته قیمت chromebook هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود کاربران کشورهای آسیایی و اروپایی به این محصولات کوچک روی خوش نشان نمی دهند.

ارسال نظر