زیرساخت شبکه ارتباطی کشور از حمله سایبری اخیر مصون ماند

رسانه کلیک - شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که به رغم حمله گسترده سایبری، زیرساخت شبکه ارتباطی کشور پایدار و از این حملات مصون ماند.

زیرساخت شبکه ارتباطی کشور از حمله سایبری اخیر مصون ماند

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه ای با بیان اینکه شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان هسته شبکه ملی اطلاعات دچار هیچ اختلالی نشده و کاملا پایدار است، اعلام کرد: در پی وقوع حمله سایبری جهانی، زیرساخت شبکه ارتباطی کشور با توجه به تمهیدات از قبل پیش بینی شده هیچ گونه آسیبی ندیده و اختلالی در زیرساخت های شبکه های ارتباطی مشاهده نشده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: پس از دریافت گزارش های مبنی بر وقوع حملات سایبری به مراکز داده های جهانی با توجه به آمادگی شرکت ارتباطات زیرساخت در مقابله با حملات سایبری، تمامی زیرساخت های شبکه های ارتباطی این شرکت پایدار و مصون از حملات ماند و این شرکت در همکاری تنگاتنگ با مرکز ماهر تمهیداتی برای کاهش مشکل در لایه های دیگر شبکه را پیاده سازی کرد .

در پی بروز اختلالات سراسری در سرویس های اینترنت و مراکز داده های جهانی در هفدهم فروردین ماه جاری با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این حملات بیشتر در بخش تجهیزات روتر و سوئیچ های متعدد شرکت سیسکو بوده که به دلیل ضعف امنیتی، به هکرها اجازه داده است تا به زیرساخت های ارتباطی بسیاری از کشورها حمله کنند.

ارسال نظر