افزایش قربانیان حملات سایبری سیسکو / ایران قربانی اصلی نیست!

رسانه کلیک - طی روزهای اخیر کاربران اینترنت در برخی کشورهای جهان به علت حملات هکرها از یک ضعف امنیتی در نرم افزار اسمارت اینستال سیسکو با مشکلاتی مواجه شده اند.

افزایش قربانیان حملات سایبری سیسکو / ایران قربانی اصلی نیست!

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ نرم افزار اسمارت اینستال سیسکو بر روی بسیاری از سوئیچ ها و روترهای تولیدی شرکت سیسکو نصب شده و این شرکت در ۲۹ مارس یعنی بیش از یک هفته قبل یک وصله نرم افزاری را برای رفع یک آسیب پذیری در آن عرضه کرده بود، اما بی توجهی بسیاری از مدیران شبکه ها به رفع مشکلات مذکور و عدم نصب این وصله باعث شده بود تا حملات هکرها موفقیت آمیز باشد.

بررسی ها نشان می دهد تعداد سوئیچ های آلوده شده سیسکو به ۲۰۰ هزار مورد افزایش یافته است و عدم نصب وصله های به روز رسان بر روی این سخت افزارها مشکلات فعلی را تشدید کرده است.

مهاجمان با نمایش پرچم آمریکا بر روی برخی رایانه های آسیب دیده از این حملات به انتخابات آمریکا اعتراض کرده اند. هر چند مشخص نیست این ادعا واقعی است یا با هدف گمراه کردن افکار عمومی و عدم شناسایی عامل اصلی حملات مذکور صورت گرفته است.

در مجموع تنها ۳۵۰۰ سوئیچ در ایران به علت حملات یاد شده آسیب دیده اند، اما این رقم در آمریکا به حدود ۵۵ هزار سوئیچ و در چین به حدود ۱۴ هزار سوئیچ می رسد. همچنین قربانیانی در میان کشورهای اروپایی و هند هم مشاهده می شود.

تحلیل گران می گویند مشخص نیست اگر هکرها به دخالت دیگر کشورها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعتراض دارند، چرا حملات خود را بر روی روسیه متمرکز نکرده اند که در این زمینه متهم درجه اول محسوب می شود.

ارسال نظر