سیسکو شرکت Springpath را به قیمت ۳۲۰ میلیون دلار می‌خرد

رسانه کلیک - سیسکو (Cisco) روز دوشنبه اعلام کرد که می‌خواهد استارت آپ نرم‌افزاری Springpath که در کالیفرنیا واقع شده است را به قیمت ۳۲۰ میلیون دلار بخرد.

سیسکو شرکت Springpath را به قیمت ۳۲۰ میلیون دلار می‌خرد

Springpath به خاطر توسعه‌ی سیستم فایل توزیع شده‌ی ابرهمگرایی (hyperconvergence) معروف است که در مبحث سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر سرور کاربرد دارد.

سیستم‌های زیرساخت ابرهمگرا مدتی است که توجه تولیدکنندگان سخت‌افزارهای شرکتی را جلب کرده‌اند. هدف از ابرهمگرایی فراهم‌سازی ملزومات مورد نیاز برای جانشینی معماری‌های نرم‌افزاری می‌باشد.

Springpath تقریباً از سال ۲۰۱۲ وارد این حوزه شد و غول دنیای شبکه نیز حدود دو سال است که به تامین منابع مالی محصولات سری C این شرکت می‌پردازد. در اوایل سال ۲۰۱۶، این دو شرکت با همکاری یکدیگر پلتفرم HyperFlex را معرفی کردند که امکانات پردازشی و شبکه‌ای سیسکو را با برنامه‌ی نرم‌افزار محورِ ذخیره‌سازی ترکیب می‌کند.

سیسکو در ادامه می‌گوید: می‌خواهد از Springpath برای تقویت دیتاسنتر و کسب و کارهای پردازشی خود استفاده کند. به عبارت دیگر و از نظر ساختارهای حقوقی یعنی تیم Springpath تحت رهبری لیز سنتونی (Liz Centoni) به بخش Computing Systems Product Group سیسکو خواهد پیوست. انتظار می‌رود که این قرارداد تا سه ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۱۸ بسته شود.

معاون بخش توسعه‌ی کسب و کارهای سیسکو، راب سالواگنو (Rob Salvagno) گفت: «این اتفاق برای دیتاسنترهای ما خیلی مهم است و ما را به سمت برنامه‌ی کلی حرکت به سوی راهکارهای نرم‌افزار محور هدایت می‌کند.»

شرکت سیسکو امسال کم ولخرجی نکرده است. این شرکت در ماه مه استارت آپ دیگری از سان فرانسیسکو به نام MindMeld را به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار خرید که در زمینه‌ی تولید پلتفرم‌های محاوره‌ای هوش مصنوعی فعالیت می‌کرد.

چند هفته قبل از آن سیسکو اعلام کرده بود که استارت آپی به نام Viptela را خریده که در زمینه‌ی شبکه‌های WAN نرم‌افزار محور فعالیت دارد. سه روز بعد از آن هم مجدداً خبر آمد که سیسکو شرکت Saggezza که در حوزه‌ی تجزیه و تحلیل داده مشغول بود را خریداری کرده است. این غول شبکه در ماه ژانویه‌ی امسال هم در یک معامله‌ی ۳.۷ میلیارد دلاری، AppDynamics را خریده بود.

ارسال نظر