سیتروئن با سواری جدید خود به پاریس رفت

سیتروئن در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶، که در این روزها در حال برگزاری است، با خودروی سواری جدید و پیشرو خود به نام "سی ایکپیرینس" (CXPerience) حضور یافت که به شدت مورد توجه قرار گرفت.

سیتروئن با سواری جدید خود به پاریس رفت

به گزارش کلیک، تنها با یک بار نگاه کردن به عکس این اتومبیل، دلیل این استقبال عمومی را به راحتی می شود فهمید! CXPerience بعد از خودروی CX و در دنباله آن نامگذاری شده است که یک خودروی سواری بود و بین سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۹۱ تولید می شد. با این حال، طراحان سیتروئن طراحی قدیمی را کنار گذاشته و به جای آن طرح یک خودروی بی نظیر و پیشرو را ارائه داده اند. خودرویی که انگار درست از دل آینده آمده است و نمایانگر نسل بعدی تولیدات این کارخانه است.

۱

برای شروع، CXPerience دارای چراغ های جلو به شکل V است و سه ردیف چراغ LED هم با طراحی نوآورانه در زیر آن و در دو طرف سپر خودرو قرار گرفته اند. این چراغ ها در کنار خط ممتد بالای آن ها و طراحی تقریبا D شکل قسمت جلوی این خودرو جلوه فوق العاده زیبایی پیدا کرده اند. پنجره پشتی مقعر است که تنها نکته مشابه بین CX و CXPerience محسوب می شود.

صندلی های پهن و فرمان تک میله ای این خودرو، مدل های تاریخی سیتروئن مانند CX و DS را یادآور می شود که همین اواخر نام سیتروئن را بسیار بر سر زبان ها انداخته بود.

داشبورد CXPerience با یک صفحه نمایش ۱۹ اینچی پوشانده شده که جای تمامی دکمه ها و دستگیره هایی را که معمولا روی کنسول وسط قرار دارند، گرفته است. یک صفحه نمایش ثانویه هم جایگزین پنل کیلومتر شمار شده است. اما اصل ماجرا مربوط است به پنلی که در بالای سر راننده قرار گرفته است. برای صندلی های عقب هم یک جفت تبلت تعبیه شده که باعث می شود مسافران عقب هم در ارتباط با نمایشگر های جلو بمانند.

۲

نیروی رانش خودروی CXPerience از یک موتور هیبریدی قابل شارژ که از موتور بنزینی با توان تولیدی معادل حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی همراه با آن تامین می شود. باتری این خودرو ۳ کیلووات ساعته بوده که برای حداکثر ۴۰ مایل (یعنی به طور حدودی معادل ۶۴ کیلومتر) کافی است.

این خودرو قادر است حدود ۳۰۰ اسب بخار را با ۸ دنده اتوماتیک تامین کند. اگر چه با این که به احتمال زیاد این کانسپت، با دقیقا همین طراحی، برای تولید مورد توافق قرار نمی گیرد، طراحی منحصر به فرد آن الهام بخش نسل بعدی خودرو های سواری خواهد بود که به احتمال قوی تا سال آینده به بازار خواهند آمد.

ارسال نظر