کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مصرف اینترنت ۴G در ایران را دارد

رسانه کلیک – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در نشستی با مدیران حوزه فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عقب افتادگی شبکه تلفن ثابت، دارای بیشترین مصرف در شبکه نسل ۴ تلفن همراه در کل کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مصرف اینترنت ۴G در ایران را دارد

به گزارش کلیک ، آذری جهرمی با اشاره به رویکرد بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم مبنی بر افزایش عدالت اجتماعی و کاهش شکاف طبقاتی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه توسعه زیر ساخت‌های فناوری ارتباطات از رتبه ۲۷ کشور به رتبه ۱۵ ارتقا رتبه داشته است و انتظار می‌رود تا مسئولین حوزه فناوری اطلاعات در کهگیلویه و بویراحمد تلاش بیشتری در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: طبق ارزیابی انجام شده، استان کهگیلویه و بویراحمد با کمتر از یک درصد از مساحت و جمعیت کل کشور، بیشترین میزات مصرف اینترنت ۴G را در بین تمامی استان‌ها دارد که باعث شده تا کهگیلویه و بویراحمد پر مصرف کننده‌ترین نقطه اینترنت ۴G یا اینترنت نسل ۴ تلفن همراه ایران باشد که البته خبر خوبی است اما در واقع عقب ماندگی شبکه تلفن ثابت باعث شده تا مصرف شبکه تلفن همراه در این استان کوچک بالا برود و باید برای آن راه حلی ایجاد شود.

جهرمی با بیان این که تنها ۷ شهر کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سال ۹۵ به اینترنت نسل ۴ مجهز بودند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۴ شهر از کهگیلویه و بویراحمد دارای پوشش اینترنت نسل ۴ تلفن همراه هستند. در سال ۹۲، هشتاد و دو هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت دسترسی داشتند و امروزه این آمار به بیش از سیصد و هفتاد هزار نفر رسیده است که پنجاه درصد از جمعیت کل استان را شامل می‌شود.

ارسال نظر