صدور دستور اعمال محدودیت بر بازی کلش آف کلنز

اگر از طرفداران بازی آف کلش کلنز هستید حتما این روزها با مشکل عدم دسترسی این بازی مواجه شده اید. معاون دادستان کل کشور این مسئله را به دلیل اعمال محدودیت هایی برای دسترسی به این بازی اعلام کرد.

صدور دستور اعمال محدودیت بر بازی کلش آف کلنز

به گزارش کلیک ، اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی کلش آف کلنز موافقت کردند.

در چند روز گذشته برای دسترسی بازیکنان این بازی مشکلاتی به وجود آمد که بنیاد ملی بازی های رایانه ای علت آن را اختلال در شبکه اینترنت اعلام کرد اما معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی علت را موضوع دیگری عنوان کرد.

به گفته دکتر عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور اختلال ایجاد شده در بازی کلش اف کلنز به اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی برمی گردد. او در این زمینه بیان کرد:

اکثر اعضای کارگروه تعیین مصادیق با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی کلش آف کلنز موافقت کردند و این دستور لازم الاجرا است.

خرم آبادی در رابطه با اینکه به چه علت محدودیت در دسترسی به این بازی بعد از مدتی رفع شد نیز گفت: جواب این سوال را باید وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت که مسئولیت اجرای دستورات کار گروه را برعهده دارد بدهد که چرا محدودیت رفع شده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور هم چنین در مورد اینکه آیا دادستانی کل کشور به عنوان رئیس کارگروه علت عدم اجرای دستور را پیگیری کرده است یا خیر؟ اضافه کرد:

دادستانی کل در آخرین جلسه کارگروه که در یکم دی ماه سال جاری تشکیل شد این موضوع را در جلسه مطرح کرد و همه اعضای حاضر در جلسه مجددا بر اجرای دستور تاکید داشتند و چون تعدادی از مسئولان ذیربط حضور نداشتند مقرر شد وزارت ارتباطات علاوه بر اعمال محدودیت ، دلیل توقف در اجرای دستور را به صورت کتبی اعلام کند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق در ادامه درباره اینکه چرا کارگروه دستور فیلتر این بازی را صادر کرده است و براساس چه ماده قانونی این اقدام انجام شده است، گفت:

این کارگروه در اجرای بند( ب) ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه ای که همان (ماده ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی)، بخش تعزیرات است، دستور اعمال محدودیت در دسترسی به بازی کلش آف کلنز را صادر کرده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد بر اساس ماده قانونی گفته شده ترویج و آموزش اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه ها و شبکه های رایانه ای جرم است.

او هم چنین گفت: به عقیده صاحبنظران و خصوصا روانشناسان بازی کلش آف کلنز مصداق بارز آموزش و ترویج خشونت از طریق جنگ قبایل است. به علاوه روانشناسان معتقدند که این بازی حداقل بیست آسیب بسیار مخرب آشکار و پنهان در نوجوانان و جوانان ایجاد می کند و یک بازی به شدت اعتیاد آور است.

به گفته خرم آبادی بسیاری از خانواده ها که نوجوانان و جوانانشان از این بازی آسیب دیده اند و توانایی مقابله با اعتیاد آنان را ندارند از کارگروه تعیین مصادیق تقاضای فیلتر این بازی را داشته اند.

ارسال نظر