آموزش کامل پاک کردن هیستوری یوتیوب و جلوگیری از ذخیره خودکار صفحات مشاهده شده

رسانه کلیک - اگر تمایل به پاک کردن هیستوری یوتیوب خود دارید، این آموزش اختصاصی را از دست ندهید. در این مطلب با نحوه حذف هیستوری یوتیوب آشنا می‌شوید.

آموزش کامل پاک کردن هیستوری یوتیوب و جلوگیری از ذخیره خودکار صفحات مشاهده شده

پاک کردن هیستوری یوتیوب (Youtube) : مقدمه

هیستوری (History) یا تاریخچه یوتیوب بخشی از این سرویس است که در آن لیست تمام جستجوهای کاربر و صفحات ویدئویی که مشاهده کرده به ترتیب زمان چیده و ارائه می‌شوند. هیستوری یوتیوب هم می‌تواند خیلی کاربردی و هم آزاردهنده باشد! برای مثال با استفاده از هیستوری یوتیوب می‌توانید خیلی سریع به لینک ویدئوهایی که قبلا پیدا کرده بودید و به تماشای آن ها پرداختید، دسترسی پیدا کنید. اما در سمت مقابل بدی هیستوری یوتیوب این است که هر کاربری با مراجعه به این بخش می‌تواند آرشیو جستجوها و ویدئوهایی را که شما قبلا دیده‌اید، ببیند!

بنابراین این احتمال وجود دارد که شما بنا به دلایل شخصی تمایل به پاک کردن هیستوری یوتیوب داشته باشید یا حداقل بخواهید آیتم ها و عباراتی را که پیش از این در یوتیوب جستجو کرده بودید، از بخش هیستوری حذف کنید. حال سوال اینجاست که آیا پاک کردن هیستوری یوتیوب شدنی است؟ خوشبختانه انجام این کار امکانپذیر بوده و چندان هم سخت نیست.

در ادامه این مطلب آموزشی می‌خواهیم به صورت تصویری نحوه پاک کردن هیستوری یوتیوب و حذف تک تک یا تمام آرشیو این بخش را به شما عزیزان آموزش دهیم. همراه کلیک باشید.

پاک کردن آیتم های خاص از هیستوری یوتیوب در نسخه تحت وب (مرورگر)

تصور کنید قصد ندارید کل هیستوری یوتیوب خود را حذف کنید، بلکه می‌خواهید فقط آیتم های خاصی را از این لیست حذف نمایید. انجام این کار در نسخه تحت وب یوتیوب (مرورگر) به شیوه زیر صورت می‌پذیرد:

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • ابتدا به سایت یوتیوب مراجعه کنید و مطمئن شوید که وارد اکانتی شده‌اید که می‌خواهید آیتم یا آیتم های مشخصی از هیستوری آن حذف شود.
  • روی آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید تا منوی اصلی یوتیوب در مرورگر اجرا شود.
  • بر روی گزینه History کلیک کنید.

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • مشاهده خواهید کرد که لیستی از آیتم های مختلف موجود در هیستوری یوتیوب نمایان می‌شوند. با کلیک بر روی آیکون ضربدر گوشه هر یک از این آیتم ها می‌توانید آن را از هیستوری حذف کنید.

نکته: در حالت پیش فرض با مراجعه به هیستوری یوتیوب در مرورگر کامپیوتر با لیستی از ویدئوهایی مواجه می‌شوید که قبلا مشاهده کرده بودید.

پاک کردن هیستوری یوتیوب

در صورت تمایل برای تغییر نوع آیتم های هیستوری می‌توانید از منوی سمت راست صفحه گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید جستجوهای اخیر خودتان را از هیستوری یوتیوب حذف کنید، کافی است از منوی سمت راست گزینه Search History را انتخاب کنید و سپس بر روی آیکون ضربدر کنار هر یک از آیتم های مورد نظرتان کلیک کنید تا آن آیتم از هیستوری یوتیوب حذف شود.

پاک کردن آیتم های خاص از هیستوری یوتیوب در موبایل (اندروید و iOS )

حال تصور کنید که می‌خواهید از طریق گوشی خود (آیفون یا گوشی اندرویدی) نسبت به پاک کردن آیتم های خاص از هیستوری یوتیوب اقدام کنید. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • ابتدا اپلیکیشن یوتیوب را در گوشی خود اجرا و آیکون Library را از منوی زیرین صفحه انتخاب کنید.
  • گزینه History را لمس کنید.

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • مشاهده خواهید کرد که آیتم های ذخیره شده در هیستوری یوتیوب نمایان می‌شوند. برای حذف هر آیتم کافی است که آیکون سه نقطه موجود در گوشه آن را لمس کرده و سپس گزینه Remove From History را انتخاب کنید.

بدین ترتیب با استفاده از اپلیکیشن یوتیوب قادر به پاک کردن آیتم های خاص از هیستوری یوتیوب خواهید بود. در ادامه نحوه پاک کردن کامل آرشیو هیستوری یوتیوب را به شما عزیزان شرح می‌دهیم.

پاک کردن هیستوری یوتیوب در نسخه تحت وب (مرورگر)

اگر تمایل داشته باشیم که با یک حرکت، فرآیند پاک کردن هیستوری یوتیوب را به طور کامل انجام دهیم باید چگونه عمل کنیم؟ به بیان دیگر چطور می‌توانیم با یک حرکت کل هیستوری یوتیوب را حذف کرده و خالی کنیم؟ در ادامه نحوه انجام این کار در نسخه تحت وب (مرورگر) یوتیوب را برایتان شرح می‌دهیم.

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • ابتدا به سایت یوتیوب مراجعه کنید و مطمئن شوید که وارد اکانتی شده‌اید که می‌خواهید هیستوری آن را حذف کنید.
  • روی آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید تا منوی اصلی یوتیوب در مرورگر اجرا شود.
  • گزینه History را از این قسمت انتخاب کنید.
  • حالا روی گزینه Clear All Watch History که در عکس فوق با فلش قرمز رنگ نشان داده شده است کلیک کنید.

پاک کردن هیستوری یوتیوب

بدین ترتیب تمام ویدئوهایی که قبلا مشاهده کرده بودید از هیستوری یوتیوب حذف می‌شود. برای حذف آرشیو جستجوها، کامنت ها و غیره باید گزینه مورد نظرتان را از منوی سمت راست انتخاب کنید؛ برای مثال اگر می‌خواهید کل جستجوهای انجام شده خود را از هیستوری یوتیوب پاک کنید، باید گزینه Search History را انتخاب و سپس روی گزینه Clear All Search History کلیک کنید. بدین ترتیب با یک حرکت قادر به پاک کردن هیستوری یوتیوب می‌شوید.

پاک کردن هیستوری یوتیوب در نسخه موبایل (اندروید و iOS )

پاک کردن هیستوری یوتیوب با استفاده از اپلیکیشن موبایل این سرویس هم امکانپذیر است. روند انجام این کار در هر دو نسخه اندرویدی و آی او اسی اپلیکیشن مذکور به صورت مشابه خواهد بود. بدین منظور باید مراحل زیر طی شوند:

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • ابتدا اپلیکیشن یوتیوب را در گوشی خود اجرا و به بخش Library مراجعه کنید.
  • سپس گزینه History را انتخاب نمایید تا لیست آیتم های ذخیره شده در هیستوری یوتیوب نمایان شود.
  • آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه History Settings را از بخش زیرین صفحه لمس نمایید.

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • حالا گزینه های Clear Search History و Clear Watch History را انتخاب کنید تا فرآیند پاک کردن هیستوری یوتیوب با موفقیت انجام شود.

بنابراین با اپلیکیشن یوتیوب هم می‌توانید نسبت به پاک کردن هیستوری یوتیوب وارد عمل شوید.

یک راه حل خوب برای کاربران اندروید: از حالت اینکاگنیتو (Incognito Mode) استفاده کنید

اگر از کاربران گوشی ها یا تبلت های اندرویدی هستید، می‌توانید به جای پاک کردن هیستوری یوتیوب (Youtube) حالتی خاص با نام اینکاگنیتو مد را اپلیکیشن این سرویس فعال کنید و بدین ترتیب از ذخیره شده اطلاعات در هیستوری برنامه جلوگیری به عمل آورید. زمانی که برنامه یوتیوب در حالت اینکاگنیتو اجرا شود، هیچ یک از اطلاعات شما از قبیل سرچ ها، ویدئوهایی که می‌بینید و غیره در هیستوری یوتیوب ذخیره نخواهند شد. متاسفانه این قابلیت فقط در نسخه اندرویدی برنامه یوتیوب ارائه شده و احتمالا در آینده نزدیک در نسخه آی او اسی آن هم فعال می‌شود. به منظور فعال سازی حالت اینکاگنیتو در اپلیکیشن یوتیوب باید به شرح زیر عمل کنید:

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • برنامه یوتیوب را در گوشی اندرویدی خود اجرا و عکس پروفایل خودتان را از گوشه سمت چپ و بالای صفحه لمس کنید.
  • گزینه Turn on incognito را لمس کنید تا حالت اینکوگنیتو در اپلیکیشن یوتیوب شما فعال شود.

بدین صورت و با فعالسازی حالت اینکوگنیتو دیگر نیازی به پاک کردن هیستوری یوتیوب نخواهید داشت، چون هیچ اطلاعاتی در هیستوری اپلیکیشن ذخیره نمی‌شود.

متوقف کردن ذخیره هیستوری یوتیوب در نسخه تحت وب (مرورگر)

به جای پاک کردن هیستوری یوتیوب (Youtube) می‌توانید از یک روش دیگر هم برای جلوگیری از ذخیره شدن اطلاعات جستجوها و فیلم هایی که می‌بینید، استفاده کنید. بدین منظور در نسخه تحت وب یوتیوب باید مراحل زیر طی شوند:

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • ابتدا به سایت یوتیوب مراجعه کنید و مطمئن شوید که وارد اکانتی شده‌اید که می‌خواهید ذخیره هیستوری را در آن متوقف کنید.
  • روی آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید تا منوی اصلی یوتیوب در مرورگر اجرا شود.
  • گزینه History را از این قسمت انتخاب کنید.
  • گزینه Pause Watch History را انتخاب کنید.

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • بر روی گزینه Pause کلیک کنید.

با انجام این کار دیگر لینک ویدئوهایی که در یوتیوب مشاهده می‌کنید، در هیستوری ذخیره نمی‌شوند. برای متوقف کردن ذخیره جستجوهای خود از هیستوری یوتیوب در نسخه تحت وب این سرویس هم به شرح زیر عمل کنید:

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • در بخش History گزینه Search History را از سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  • سپس بر روی گزینه Pause Search Histor کلیک کنید.

بدین ترتیب به جای پاک کردن هیستوری یوتیوب (Youtube History) از ذخیره شدن جستجوها و ویدئوهایی که مشاهده می‌کنید، در هیستوری این سرویس جلوگیری می‌شود. انجام این کار در اپلیکیشن موبایل یوتیوب هم امکانپذیر است.

متوقف کردن ذخیره هیستوری یوتیوب در موبایل (اندروید و iOS )

برای متوقف کردن ذخیره هیستوری یوتیوب در موبایل باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

پاک کردن هیستوری یوتیوب

  • اپلیکیشن یوتیوب را در گوشی اندروید یا آی او سی خود اجرا کنید.
  • به بخش Library بروید.
  • گزینه History را برگزینید.
  • منوی اپلیکیشن را اجرا و گزینه History Settings را انتخاب کنید.
  • حالا دو گزینه Pause Watch History و Pause Search History را فعال کنید.

از این پس جستجوهایی که انجام دهید و ویدئوهایی که مشاهده کنید، در هیستوری یوتیوب ذخیره نمی‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به آموزش نحوه پاک کردن هیستوری یوتیوب و همچنین جلوگیری از ذخیره شدن اطلاعات در هیستوری سرویس مذکور پرداختیم. امیدواریم که از این مطلب آموزشی استفاده کرده باشید.

ارسال نظر