گرمایش جهانی زود تر از پیش بینی ها لندن و نیویورک را زیر آب می برد

مطالعات انجام شده توسط یکی از دانشمندان بازنشسته آب و هوای ناسا تصویری تیره و تار برای آینده شهر های لندن و نیویورک ترسیم می کند.

گرمایش جهانی زود تر از پیش بینی ها لندن و نیویورک را زیر آب می برد

به گزارش کلیک، این مقاله که در مجله معتبر Atmospheric Chemistry and Physics منتشر شده است، ادعا می کند که افزایش سطح آب های آزاد می تواند زود تر از پیش بینی های قبلی اتفاق بیفتد. طبق این گزارش توافق قدرت های بین المللی برای کاهش میزان آزاد کردن گاز های گلخانه ای چندان موثر نخواهد بود و نمی تواند جلوی روند افزایش سطح آب های آزاد را بگیرد.

جیمز ای هانسن، رهبر گروه تحقیقاتی به روزنامه نیویورک تایمز گفت: جوانان ما با خطراتی مواجه خواهند بود که از کنترل ما خارج است. یافته های هانسن در ۲۳ مارس در یکی از مجله های علمی اروپایی منتشر شد. طبق گزارش نیویورک تایمز، سال گذشته نیز پیش نویسی از یافته های هانسن منتشر شد که موجب پدید آمدن بحث های زیادی بین دانشمندان آب و هوا گشت.

مطالعات هانسن نشان می دهد که ادامه استفاده از سوخت های فسیلی و انتشار گاز های گلخانه ای به هوا می تواند منجر به تغییرات اقلیمی ناگهانی شود. در این گزارش آمده است که ورود آب های جدید به اقیانوس باعث پدید آمدن یک چرخه بازخوردی شده و در نهایت لایه های بزرگ یخ موجود در گرینلند و قطب جنوب به سرعت تجزیه می شود.

طبق گزارش سایت دیلی میل، مطالعات نشان می دهد در صورتی که انتشار گاز های گلخانه ای در زمین کاهش چشمگیری پیدا نکند، در یک دوره ۵۰ تا ۱۵۰ ساله سطح آب ها دریا چندین متر افزایش پیدا می کند. طبق این مطالعه طول عمر بالای کربن در سیستم آب و هوایی و تداوم گرما می تواند عواقب بسیار نامطلوب و اجتناب ناپذیری داشته باشد.

از جمله این نتایج نامطلوب می توان به گرمای زیاد، خشک سالی، بارش های شدید و سیل اشاره کرد. اگر چه دانشمندان با یافته های هانسن در این زمینه موافق نیستند ولی همه ی آن ها معتقدند که جامعه جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تلاش کافی انجام نداده است و به اقدامات بیشتری نیاز است.

منبع: ibtimes

ارسال نظر