تماشا کنید؛ شبیه سازی حرکت دی اکسید کربن در جو زمین

ناسا از اندازه گیری ماهواره ای کربن دی‌اکسید برای ایجاد یک ویدئوی ۳D جدید استفاده کرد که نشان می دهد گازهای گلخانه ای به سمت اتمسفر زمین حرکت می کنند.

تماشا کنید؛ شبیه سازی حرکت دی اکسید کربن در جو زمین

به گزارش کلیک، در کمی بیش از یک دقیقه شما شاهد خواهید بود CO2 تغلیظ شده و به آسمان می رود و در نیمکره شمالی جای می گیرد. این داده ها از ماهواره رصدی ـ ۲ کربن (OCO-2) گرفته شده که در سال ۲۰۱۴ برای اندازه گیری CO2 جوی در مقیاس منطقه ای پرتاب شده است. مشاهدات که مربوط به یک سال هستند ـ از سپتامبر ۲۰۱۴ تا سپتامبر ۲۰۱۵ ـ با مدل های با وضوح بالای آب و هوایی ترکیب شده و یک دید سه بعدی ارائه می‌کنند.

کربن دی اکسید که در میزان بالا توسط سوختن سوخت های فسیلی برای تولید انرژی ایجاد می شود، به سرعت سیاره ما را گرم می‌کند. دانشمندان می دانند حدود ۵۰ درصد تولیدات انسانی در اتمسفر باقی می ماند، ۲۵ درصد آن توسط اقیانوس جذب می شود، و ۲۵ درصد باقی مانده توسط پوشش گیاهی زمین مصرف می شود. آنچه هنوز در تلاش‌اند تا از آن سر در بیاورند میزان جذب اکوسیستمی CO2 است.

با نمایش نحوه حرکت CO2 در این ویدئو می توان به دانشمندان در یافتن پاسخ سوالاتشان کمک کرد. لسلی آت یک متخصص چرخه کربن در مرکز گودارد ناسا می گوید "ما در تلاشیم ابزارهایی بسازیم که یک تصویر دقیق از رخدادهای اتمسفر به ما بدهد. هنوز راه درازی در پیش داریم اما این یک قدم مهم و ضروری در زنجیره کشف کربن دی اکسید است."

ارسال نظر