تأخیر پرواز هواپیما به خاطر پرتاب سکه داخل موتور

کلیک – تأخیر پرواز ها به خصوص آن دسته از تأخیرهایی که در آن ها عوامل انسانی دخیل هستند یکی از خسته کننده ترین و عذاب آورترین اتفاقاتی است که می تواند در طول سفر برای مسافران رخ دهد.

تأخیر پرواز هواپیما به خاطر پرتاب سکه داخل موتور

اخیراً یکی از پروازهای کشور چین که از مقصد شانگ های به گوآنگ جو قرار بود انجام شود، با تأخیر چند ساعته مواجه شد. اما دلیل این تأخیر یکی از نادرترین دلایل برای به وجود آمدن تأخیر در پرواز است. یکی از مسافران این پرواز بر اساس آداب و سنن قدیمی تصمیم می گیرد تا برای خوش یمن بودن و ایمن بودن پرواز مشتی سکه را به موتور هواپیما پرتاب کند.

بر اساس اخبار منتشر شده، یک پیر زن که مسافر پرواز شانگ های به گوآنگ جو چین بود در حالی که مسافران دیگر سوار هواپیما می شدند سکه هایی را به داخل موتور هواپیما پرتاب کرد. خوشبختانه سایر مسافران این اقدام خطر ناک پیر زن ۸۰ ساله را مشاهده کرده و مراتب را به مسئولان پرواز گزارش کردند.

طبق آنچه که در منابع خبری مختلف منتشر شده است، قصد این پیرزن از پرتاب سکه به درون موتور هواپیما آرزوی موفقیت و خوش شانسی برای خود و سایر مسافران هواپیما اعلام شده است.

پلیس علاوه بر دستگیر کردن این پیر زن، بقیه ۱۵۰ مسافر هواپیما را از هواپیما خارج کرده تا خدمه پرواز و مسئولان فنی بتوانند بررسی های لازم را برای خارج کردن سکه ها و آسیب های احتمالی وارد شده به موتور هواپیما انجام دهند و بر اساس اعلام مهندسان پرواز در حدود ۸ سکه از درون موتور هواپیما خارج شد ولی یکی از سکه ها در داخل موتور هواپیما گیر کرده بود که می توانست برای موتور و عملکرد آن خطر ناک باشد.

هر چند با تلاش متخصصان و خدمه پرواز تمامی سکه ها از داخل موتور خارج شد و پرواز CZ380 با موفقیت انجام شد اما تأخیر ۵ ساعته این پرواز که عامل انسانی منجر به آن شده بود، برای مسافران خسته کننده و دردسر آفرین شد.

ارسال نظر