شکایت از شرکت اسنشال به علت سرقت فناوری بی سیم

رسانه کلیک – شرکت Keyssa مدعی شده که اسنشال اسرار تجاری آنها را در زمینه فناوری بی سیم دزدیده و اکنون این کمپانی دچار مشکل شده است.

شکایت از شرکت اسنشال به علت سرقت فناوری بی سیم

شرکت فناوری بی‌سیم کیسا (Keyssa) که توسط یکی از سازندگان آیپاد به نام تونی فدل (Tony Faddell) حمایت می‌شود، روز دوشنبه از شرکت اسنشال که توسط یکی از سازندگان اندروید به نام اندی رابین (Andy Rubin) تاسیس شده شکایت کرده است. این شرکت مدعی است اسنشال اسرار تجاری آن‌ها را دزدیده است.

بر اساس اخباری که از این دادگاه به دست آمده کیسا ادعا می‌کند که اسنشال قبل از همکاری با SiBEAM به مدت ۱۰ ماه از فناوری بی سیم این شرکت در نخستین تلفنش، یعنی Essential Phone استفاده کرده است. در طول این بازه زمانی ۱۰ ماهه، اسنشال از زحمات فنی مهندسان کیسا بهره می‌برده و از این اطلاعات استفاده می‌کرده، در حالی که هیچ قراردادی با شرکت تحت حمایت فدل نداشته است.

کیسا می‌گوید این اطلاعات، اسرار تجاری شرکت را هم در بر می‌گیرد و اسنشال با این کار پیمان‌نامه عدم افشای آن‌ها را نقض کرده است. از فناوری مذکور در کانکتور بی‌سیم Essential Phone و برای وصل کردن آن به دوربین ۳۶۰ درجه‌ای جانبی استفاده شده است.

کیسا می‌گوید: «ما راهنمای مهندسی جامع و فوت و فنی که شرکت اسنشال برای طراحی کانکتور جانبی بی‌سیم و اتصال Essential Phone به دستگاه‌های جانبی مثل دوربین ۳۶۰ درجه‌ای لازم بود را در اختیار آن‌ها قرار دادیم. اما تاکنون هیچ عملی از سوی اسنشال به جبران استفاده از این موارد در قبال کیسا صورت نگرفته است.»

وی افزود: «ما به شکایت روی آوردیم چون مذاکراتی که برای حل این مشکل با اسنشال داشتیم موفقیت‌آمیز نبود.»

اسنشال در ماه ژوئن (خرداد) هم در پی ارسال نامه قرار منع استفاده از نام اسنشال توسط شرکت تولیدکننده محصولات جانبی موبایل Spigen به مشکل خورده بود. ماجرا این بود که نام اسنشال توسط Spigen ثبت شده بود اما نه در حوزه تلفن‌های همراه.

یکی از سخنگویان اسنشال روز جمعه به CNET گفته بود که آن‌ها معتقدند که این ادعا وجهه‌ای ندارد.

او در بیانیه‌ای در خصوص فناوری بی سیم این شرکت گفت: «اسنشال فناوری پیشگامی ساخته که بر فوت و فن کیسا مبتنی نیست. ادعای آن‌ها هیچ وجهه‌ای ندارد و همچنان که به عرضه نخستین محصولاتمان ادامه می‌دهیم، به شدت از موضعمان دفاع خواهیم کرد.»

ارسال نظر