مقایسه کامل مشخصات G6 ال جی و Moto G5 Plus موتورولا

در این مطلب به مقایسه کامل دو گوشی جی ۶ ال جی و Moto G5 Plus موتورولا از ابعاد مختلف می پردازیم تا ببینیم جی ۶ به عنوان پرچمدار یک شرکت بزرگ و مطرح، تا چه حدی می تواند در برابر یک گوشی میان رده خودنمایی کند.

مقایسه کامل مشخصات G6 ال جی و Moto G5 Plus موتورولا

کلیک - در این مطلب قصد داریم جدیدترین پرچمدار ال جی یعنی جی ۶ را با Moto G5 Plus موتورولا که جدیدترین گوشی میان رده این شرکت است و دارای قیمت مقرون به صرفه ای نیز است، از ابعاد مختلف مقایسه کنیم تا ببینیم جی ۶ به عنوان یک پرچمدار چه برتری هایی نسبت به گوشی میان رده موتورولا دارد، با ما همراه باشید.

ابعاد

با وجود اینکه Moto G5 Plus نسبت به جی۶، قاب بیشتری در اطراف صفحه نمایش خود دارد (در جی ۶ تقریبا هیچ قابی در اطراف صفحه نمایش وجود ندارد)، اما ابعاد هر دو گوشی تقریبا یکسان است.

وزن

وزن هر دو گوشی هم تقریبا با هم یکسان است و جی ۶ تنها ۵ درصد از Moto G5 Plus سنگین تر است.

بدنه

در گوشی های سری قبل Moto G موتورولا از بدنه پلاستیکی استفاده می شد؛ اما در Moto G5 Plus از آلومینیوم و استیل در ساخت بدنه استفاده شده است که باعث شده است قیمت آن نسبت به مدل های قبلی گوشی های سری Moto G کمی افزایش پیدا کند و جنس بدنه جی ۶ هم از آلومینیوم و شیشه است.

مقاومت در برابر آب

جی ۶ به دلیل برخورداری از استاندارد IP 68 نسبت به Moto G5 Plus از مقاومت بیشتری در برابر آب برخوردار است. در مقابل Moto G5 Plus توسط یک پوشش نانوی مقاوم در برابر آب پوشانیده شده است که گوشی را در تنها در برابر پاشیدن آب، نشت کم آب و یا باران های ملایم محافظت می کند.

رنگ

گوشی جی ۶ در سه رنگ پلاتینی یخی، سفید و سیاه عرضه می شود و Moto G5 Plus نیز در رنگ های طلایی و خاکستری روشن عرضه می شود؛ البته لازم به ذکر است رنگ پلاتینی یخی جی ۶ در بازار آمریکا عرضه نمی شود.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش جی ۶، سیزده درصد بزرگ تر از صفحه نمایش Moto G5 Plus است.

وضوح صفحه نمایش

وضوح صفحه نمایش جی ۶، QHD Plus است و Moto G5 Plus هم از صفحه نمایش Full HD برخوردار است؛ اما با این حال از وضوح و کیفیت تصویر خوبی برخوردار است.

نوع صفحه نمایش

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش LCD IPS هستند.

پردازنده

جی ۶ دارای پردازنده ۴ هسته ای اسنپدراگون ۸۲۱ با سرعت ۲٫۳۵ گیگاهرتز است که محصول نیمه دوم سال گذشته شرکت کوالکوم است و از پردازنده Moto G5 Plus سریع تر است. گوشی میان رده موتورولا هم مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ است؛ اما عملکرد خوب پردازنده های گوشی های میان رده موتورولا، ثابت شده است.

رم

گوشی Moto G5 Plus بسته به حافظه داخلی آن، با رم ۲ گیگابایتی و ۴ گیگابایتی عرضه می شود.

حافظه داخلی

جی ۶ تنها با حافظه ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود؛ اما Moto G5 Plus با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود.

پشتیبانی از کارت حافظه

هر دو گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می کنند.

باتری

جی ۶ دارای باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری و Moto G5 Plus دارای باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری است؛ اما این موضوع به معنای این نیست که جی ۶ دارای عمر باتری بیشتری نسبت به گوشی موتورولا است؛ زیرا صفحه نمایش QHD Plus جی ۶ انرژی بیشتری مصرف می کند.

شارژ سریع

هر دو گوشی مانند بسیاری از گوشی های اندرویدی که به تازگی عرضه شده اند، از این فناوری برخوردار هستند؛ البته گوشی های آیفون فاقد این فناوری هستند.

رزولوشن دوربین اصلی (مگاپیکسل)

تا زمان عرضه این دو گوشی و بررسی کامل آن ها، نمی توان اطلاعات زیادی در مورد کیفیت دوربین آن ها ارائه کرد؛ اما باید گفت که گوشی Moto G5 Plus در میان گوشی های میان رده دارای یکی از بهترین دوربین ها است.

دریچه دیافراگم دوربین اصلی

دریچه دیافراگم دوربین اصلی هر دو گوشی عریض است که باعث می شود کیفیت تصاویر در محیط هایی با نور کم بهتر شود. البته عریض بودن دریچه دیافراگم دوربین گوشی موتورولا یک مزیت بسیار خوب برای یک گوشی میان رده محسوب می شود.

تثبیت تصویر اپتیکال ( OIS )

متاسفانه گوشی Moto G5 Plus از این قابلیت برخوردار نیست که باعث می شود کیفیت تصاویر هنگام عکاسی کمی تار شود و در هنگام فیلم برداری نیز تصاویر کمی لرزش داشته باشند.

دوربین دوگانه

متاسفانه گوشی Moto G5 Plus دارای دوربین دوگانه نیست؛ اما جی ۶ دارای دوربین دوگانه است و یکی از لنزهای آن دارای زاویه عریض و لنز دیگری دارای زاویه معمولی است.

پرداخت موبایلی

متاسفانه گوشی Moto G5 Plus فاقد برچسب NFC است؛ بنابراین نمی توان با استفاده از آن از روش پرداختی Android Pay استفاده کرد.

حسگر اثر انگشت

هر دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت هستند با این تفاوت که حسگر اثر انگشت جی ۶ در پشت آن و حسگر اثر انگشت Moto G5 Plus در جلوی آن تعبیه شده است.

نرم افزار

هر دو گوشی دارای اندروید ۷ نوقا هستند و ال جی برای متمایز کردن آن از پوسته سفارشی خود استفاده کرده است که ممکن است کمی باعث کند شدن رابط کاربری نرم افزار شود.

تاریخ عرضه

عرضه گوشی G5 از اواخر ماه مارس و یا اوایل ماه آوریل در آمریکا شروع می شود و عرضه گوشی Moto G5 Plus نیز از همین ماه میلادی آغاز می شود.

قیمت

در این قسمت برتری کامل با Moto G5 Plus است؛ زیرا قیمت پایه آن تنها از ۲۲۹ دلار آغاز می شود؛ اگر زرق و برق گوشی های پرچمدار برایتان مهم نیست، می توانید این گوشی را که دارای قیمت مقرون به صرفه ای است و برای استفاده های روزمره کاملا مناسب است، تهیه کنید.

ارسال نظر