مقایسه مشخصات دو گوشی ال جی G6 و OnePlus 3T

در این مطلب به مقایسه مختصر دو گوشی G6 ال جی و OnePlus 3T از ابعاد مختلف می پردازیم تا مشخص شود کدام یک از این دو گوشی نسبت به دیگری برتر است. با ما همراه باشید.

مقایسه مشخصات دو گوشی ال جی G6 و OnePlus 3T

کلیک - در این مطلب قصد داریم به مقایسه جدیدترین پرچم دار ال جی یعنی G6 و OnePlus 3T بپردازیم. گوشی G6 دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی QHD Plus است. موضوعی که در مورد این گوشی بیشترین توجه را به خود جلب می کند این است که در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش این گوشی تقریبا هیچ قابی دیده نمی شود. G6 درست همانند One Plus 3T دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ است. در ادامه با ما همراه باشد تا این دو گوشی را به صورت مختصر و از ابعاد مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

طراحی

وقتی که این دو گوشی را از نظر طراحی مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که از این لحاظ تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. گوشی G6 دارای طراحی واقعاً شیکی است. G6 دارای صفحه نمایش بزرگ ۵٫۷ اینچی با نام "Full Vision" است که دارای نسبت تصویر جدید ۱۸:۹ است و در بالای قسمت بالا و پایین این صفحه نمایش تقریبا هیچ قابی دیده نمی شود. با وجود اینکه این گوشی دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی است؛ اما ابعاد آن با مدل قبلی خود یعنی G5 که دارای صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی است، تفاوت زیادی ندارد.

در مقابل OnePlus 3T تقریبا با مدل قبلی خود یعنی OnePlus 3 تفاوت زیادی ندارد. این گوشی همانند مدل قبلی دارای صفحه نمایش AMOLED با اندازه ۵٫۵ اینچ و وضوح Full HD است. همانطور که گفتیم این دو گوشی از نظر طراحی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. با وجود اینکه صفحه نمایش G6 به میزان قابل توجهی بزرگتر است، اما اندازه آن از OnePlus 3T کوچکتر است. ضخامت G6 کمی بیشتر از OnePlus 3T است؛ اما در عوض از طراحی شیک تر و چشم نوازتری برخوردار است. بدنه G6 ترکیبی از فلز و شیشه است؛ اما بدنه OnePlus 3T از جنس فلز و پلاستیک است. هر دو گوشی دارای پورت USB-C و جک هدفون هستند. حسگر انگشت G6 در پشت آن و حسگر اثر انگشت OnePlus 3T در زیر دکمه هوم آن تعبیه شده است

نرم افزار

G6 با اندروید ۷٫۱ عرضه خواهد شد و دارای رابط کاربری ۶٫۰ UX است. ال جی در جدیدترین پرچمدار خود تغییرات زیادی ایجاد کرده است و آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. تمام این تغییرات به لطف برخورداری صفحه نمایش این گوشی از نسبت تصویر ۱۸:۹، ایجاد شده است. این تغییرات هنگام استفاده از قابلیت مولتی تسکینگ کاملا مشهود هستند. هنگامی که در حالت مولتی تسکینگ دو اپلیکیشن همزمان با هم اجرا می شوند و دو پنجره در کنار یکدیگر و یا پنجره ای در بالای پنجره دیگر باز می شود، پنجره ها هم در حالت افقی گوشی و هم در حالت عمودی آن، به شکل یک مربع با ابعاد عالی باز می شوند و به خوبی در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

در مقابل گوشی OnePlus 3T دارای سیستم عامل اختصاصی شرکت OnePlus، یعنی سیستم عامل Oxygen است که بر پایه اندروید ۷٫۰ نوقا ایجاد شده است. اگر چه سیستم عامل این گوشی بر پایه جدیدترین نسخه اندروید ایجاد نشده است، اما با استفاده از پچ های امنیتی می تواند به روز رسانی شود. سیستم عامل Oxygen شباهت زیادی به اندروید ۷ نوقا دارد که باعث خوشحالی طرفداران OnePlus 3T می شود. یکی از مزایای این سیستم عامل اختصاصی این است که تا حد زیادی می توان آن را سفارشی سازی کرد؛ بنابراین کاربران می توانند تغییرات زیادی مطابق میل خود در این سیستم عامل ایجاد کنند.

دوربین

دوربین اصلی و سلفی گوشی OnePlus 3T هر دو ۱۶ مگاپیکسل هستند. در مقابل G6 از دوربین اصلی دوگانه برخوردار است که هر دو لنز آن ۱۳ مگاپیکسل هستند. درست است که لنزهای دوربین G6 از رزولوشن کمتری نسبت به لنز دوربین OnePlus 3T برخوردار هستند، اما یکی از لنزها دارای زاویه عریض است که ویژگی نسبتا منحصر به فرد و جدیدی محسوب می شود. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی گوشی G6 از لحاظ رزولوشن، با دوربین سلفی OnePlus 3T تفاوت زیادی دارد؛ اما یکی از مزایای این دوربین این است که همانند یکی از لنزهای دوربین اصلی گوشی، دارای زاویه عریض (۱۰۰ درجه) است که به شما کمک می کند هنگام گرفتن عکس سلفی، فضای بیشتری را در تصاویر خود ثبت کنید. دوربین اصلی G6 دارای دریچه دیافراگم F/1.8 و دوربین OnePlus 3T دارای دریچه دیافراگم F/2.0 است؛ اما هر دو گوشی از فناوری تثبیت تصویر اپتیکال OIS برخوردار هستند. در دوربین OnePlus 3T به دلیل کوچکتر بودن اندازه دریچه دیافراگم و پیکسل های حسگر، ممکن است تصاویر کم نور و با نویز زیاد گرفته شوند؛ اما در کل می توان گفت که دوربین آن از عملکرد خوبی برخوردار است.

سخت افزار

این دو گوشی از لحاظ سخت افزاری تفاوت زیادی با هم ندارند. در هر دو گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده شده است. گوشی G6 دارای رم ۴ گیگابایتی و OnePlus 3T دارای رم ۶ گیگابایتی است؛ البته کاربران زیاد متوجه حافظه بیشتر رم OnePlus 3T نمی شوند؛ زیرا معمولا کاربران به ندرت از تمام ظرفیت گوشی خود استفاده می کنند. هر دو گوشی از باتری مشابهی برخوردار هستند. باتری G6 3300 میلی آمپر است و OnePlus 3T دارای باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری است. گوشی های G6 که در بازار آمریکا عرضه خواهند شد، دارای فناوری شارژ بی سیم نیز هستند. گوشی G6 مجهز به فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 است و در مقابل OnePlus 3T مجهز به فناوری شارژ سریع Dash Charge و فناوری شارژ بی سیم است. گوشی OnePlus 3T از لحاظ حافظه داخلی کاملا برتر است؛ زیرا دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است. این در حالی است که G6 بسته به منطقه ای که در آن عرضه می شود، دارای حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی خواهد بود. البته G6 از کارت حافظه نیز پشتیبانی می کند؛ اما در مورد OnePlus 3T این چنین نیست.

سخن آخر

درست است که از لحاظ سخت افزاری برتری با OnePlus 3T است، اما این گوشی فاقد دو ویژگی بسیار خوب G6 یعنی استاندارد IP 68 (مقاومت در برابر گرد و غبار و آب) و همچنین فناوری Quad DAC برای بهبود کیفیت صدای گوشی است (البته این ویژگی تنها در گوشی هایی وجود دارد که در تعداد معدودی از کشورهای آسیایی عرضه خواهند شد)؛ بنابراین می توان گفت که پرچم دار جدید ال جی ارزش امتحان کردن دارد. البته ال جی هنوز به صورت رسمی قیمت این گوشی را اعلام نکرده است و میزان استقبال کاربران از این گوشی، پس از اعلام قیمت آن مشخص می شود.

ارسال نظر