مقایسه کامل Moto Z Force Droid در برابر آیفون Plus 6s

گوشی Moto Z Force Deroid جدیدترین پرچمدار موتورلا (این شرکت تحت مالکیت لنوو قرار دارد) است که در ساخت بدنه آن از طراحی مدولار استفاده شده است و توانسته است به عنوان یک پرچمدار خود را به خوبی ثابت کند. در این مطلب قصد داریم این گوشی را با آیفون ۶s Plus اپل از نظر طراحی بدنه و صفحه نمایش مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

مقایسه کامل Moto Z Force Droid در برابر آیفون Plus 6s

کلیک - تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند همیشه به دنبال این هستند که انتخاب بعدی مشتریان؛ محصولات شرکت آن‌ها باشد. تلفن‌های هوشمند در گذر زمان پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و در سال‌های اخیر فبلت‌هایی با صفحه نمایش بزرگ، حسگر‌هایی اثر انگشت و فناوری شارژ سریع به سرعت وارد چرخه تولید گوشی‌های هوشمند شده‌اند. اما گاهی اوقات نیز تلاش‌هایی برای ایجاد فناوری‌های جدید در گوشی‌های هوشمند صورت گرفته است که با شکست مواجه شده است؛ به عنوان مثال تلاش‌هایی برای به کار گیری صفحه نمایش‌های سه بعدی با استفاده از روش برجسته‌بینی (روشی است که دو تصویر دو بعدی با اندکی تغییر مقابل چشم چپ و راست بیننده قرار می‌گیرد و این تصاویر در مغز بیننده تلفیق می‌شود و فرد می‌تواند بدون نیاز به عینک سه بعدی این تصاویر را به صورت سه بعدی مشاهده کند) در گوشی‌های هوشمند برتر صورت گرفت، اما با شکست مواجه شد. در حال حاضر نیز تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند در حال بررسی و امتحان نوع جدیدی از طراحی هستند که طراحی مدولار نام دارد. در این نوع طراحی قطعات تشکیل دهنده گوشی از یکدیگر مجزا هستند و با متصل شدن به یکدیگر، بدنه گوشی را تشکیل می‌دهند. مزیت این نوع طراحی این است که کاربر می‌تواند گجت‌های دیگری را نیز به گوشی خود اضافه کند و از آن‌ها استفاده کند.

می‌توان گفت موتورولا در طراحی گوشی‌های Moto z Deroid و Moto Z Force Deroid تلاش بسیار زیادی کرده است. زیرا فناوری طراحی مدولار را در این گوشی‌ها به خوبی اجرا کرده است و به نوبه خود به عنوان پرچمداران موتورولا جذاب به نظر می‌رسند. Moto z Deroid از بدنه فوق العاده باریکی برخوردار است؛ اما ضخامت بدنه Moto z Force Deroid کمی بیشتر است (ضخامت آن کمتر از ۷ میلی متر است). موتورولا در این گوشی‌ها عملکرد باتری، گوشی و دوربین را نسبت به پرچمداران قبلی کمی ارتقا داده است. ما در این مطلب قصد داریم گوشی Moto Z Force Deroid، پرچمدار ارتقا یافته موتورلا را با آیفون ۶s plus اپل مقایسه کنیم.

طراحی

moto-z-force-image

در بازار موبایل انتقاد کردن از گوشی‌های هوشمند کار بسیار ساده‌ای است. برخی معتقدند در طراحی این گوشی از گوشی‌های آیفون کپی برداری شده است؛ اما اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم سازندگان Moto Z Force Deroid سعی کرده‌اند با رویکردی که در طراحی این گوشی به کار گرفته‌اند، از طراحی گوشی‌های دیگر تقلید نکنند؛ حال باید دید سازندگان این گوشی تا چه اندازه‌ای در این کار موفق بوده‌اند. دلیل به کار گیری برخی ایده‌ها، مانند قاب پشتی صاف این گوشی که تا لبه‌های آن کشیده شده است، استفاده از ماژول‌های Moto Mods (ماژول‌‌هایی که به شکل قاب گوشی هستند و قابلیت‌های جدیدی را به گوشی‌های موتورولا اضافه می‌کنند) است. نوارهای بکار رفته در لبه‌های این گوشی به صورت برجسته طراحی شده است تا ماژول‌های Moto Mods به راحتی بتوانند روی قاب گوشی قرار داده شوند و به نظر می‌رسد در این نوع طراحی از گوشی دیگری الهام گرفته شده باشد. اما اگر هم سازندگان این گوشی در طراحی آن از گوشی‌های دیگر تقلید کرده باشند، باز هم می‌توان گفت این طراحی گوشی Moto Z Force Droid را از گوشی‌های دیگر متمایز کرده است و طراحی بدون نقصی را برای این گوشی ایجاد کرده است که به نظر می‌رسد نظیر آن قبلا دیده نشده است.

Moto-Z-Moto-Mods-Force-15-1

shells-1024x576

Moto Mods

در طراحیگوشی آیفون ۶s Plus کمی تقلید دیده می‌شود که کمی بیشتر از حد معمول است؛ اما باید این موضوع را نیز متذکر شد که طراحی بدنه هیچ گوشی هوشمندی منحصر به فرد نیست. با تمام این تفاسیر، طراحی آیفون بهتر از پرچمدار موتورولا است و صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی آن کابران را مجذوب خود کرده است. البته گوشی آیفون معایبی نیز دارد. ارتفاع، عرض و ضخامت این گوشی بیشتر از Moto Z Force Droid است. وزن آن نیز به میزان قابل توجهی و در حدود ۲۰ درصد بیشتر از پرچمدار موتورولا است.

iphone-6s-plus-back

صفحه نمایش

هر دو گوشی از صفحه بزرگ ۵٫۵ اینچی برخوردار هستند که در فبلت‌ها متداول است. آیفون ۶s Plus دارای صفحه نمایش LCD و وضوح Full HD است؛ اما Moto Z Force Droid از یک صفحه نمایش AMOLED با وضوح QHD بهره می‌برد. متفاوت بودن وضوح در صفحه‌های نمایش این دو گوشی باعث نشده است کیفیت تصاویر نمایش داده شده در آن‌ها از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد، اما صفحه نمایش گوشی موتورولا برتری کمی نسبت به رقیب خود دارد و متون در آن بهتر دیده می‌شود.

Photo-2015-04-14-15-13-jDPm3yURzJ8m2O1mEWyXyg2zzM3VIuEK2d

باید گفت عملکرد صفحه نمایش گوشی آیفون از نظر بازآفرینی تصاویر کمی بهتر است و رنگ‌های بهتری را نمایش می‌دهد. همچنین این نمایشگر در نمایش سایه‌های خاکستری تصاویر از دقت بالایی برخوردار است. صفحه نمایش این گوشی رنگ سفید را روشن‌تر و رنگ سیاه را تیره‌تر نشان می‌دهد، در حالی که گوشی‌هایی که صفحه نمایش آن‌ها بر پایه OLED طراحی شده است، همانند گوشی Moto Z Force Droid، در این موضوع ضعف دارند. ویژگی ۳D Touch force-sensitive یا لمس سه بعدی (صفحه نمایش گوشی متناسب با میزان فشار لمس کاربر، عملکرد متفاوتی دارد) گوشی آیفون ۶s Plus، مزیت بسیار خوبی برای این گوشی محسوب می‌شود و باید گوشی‌های هوشمند دیگر نیز از این ویژگی برخوردار باشند. Moto Z Force Droid هم به نوبه خود پیشرفت‌هایی داشته است. این گوشی از فناوری Shattersheild یا صفحه نمایش نشکن برخوردار است که گوشی Droid Turbo 2 که سال گذشته عرضه شد، نیز از این ویژگی برخوردار است. این فناوری هم مقاومت صفحه نمایش گوشی را بالا می‌برد و در برخی از مواقع می‌تواند واقعا مفید باشد.

مقایسه صفحه نمایش این دو گوشی به صورت خلاصه

مقدار متوسط عدم دقت در نمایش سایه‌های خاکستری

(هر چه قدر کمتر بهتر)

مقدار متوسط عدم دقت در نمایش سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی

(هر چقدر کمتر بهتر)

گاما دمای رنگ

(گلوین)

کنتراست

(هر چقدر بیشتر بهتر)

حداقل روشنایی

(نیت)

(هر چقدر کمتر بهتر)

حداکثر روشنایی

(نیت)

(هر چقدر بیشتر بهتر)

۲٫۷۶

(خوب)

۲٫۳۲

(خوب)

۲٫۱۹ ۷۰۱۸

(خوب)

۱:۱۴۰۷

(عالی)

۵

(عالی)

۵۹۳

(عالی)

آیفون ۶s Plus
۵٫۲

(متوسط)

۲٫۹۴

(خوب)

۲٫۱۳ ۷۲۱۲

(خوب)

غیر قابل اندازه گیری

(عالی)

۹

(متوسط)

۵۱۲

(عالی)

Moto Z Force Droid
ارسال نظر