مقایسه گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با گوشی اچ تی سی ۱۰( بخش چهارم)

ادر ادامه مبحث مقایسه گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با گوشی اچ تی سی در این مطلب قصد داریم تا دوربین بکار رفته در گوشی های خانواده آیفون ۷ را با دوربین بکار رفته در گوشی اچ تی سی ۱۰ مقایسه کنیم . لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

مقایسه گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با گوشی اچ تی سی ۱۰( بخش چهارم)

به گزارش کلیک، در دوربین های استفاده شده برای خانواده گوشی های آیفون ۷ از شاتر بسیار حساسی استفاده شده است. از طرفی در گوشی های آیفون ۷ پلاس از دوربین دو تایی برای ثبت و ضبط تصاویر با کیفیت تر استفاده شده است. دوربین این گوشی های ۱۲ مگا پیکسل است. در گوشی های آیفون ۷ پلاس برای دوربین عقب از دو دوربین ۱۲ مکاپیکسلی استفاده شده است. لنز این دوربین ها ۲۸ میلیمتر با زاویه باز بوده است و دارای دهانه حساس به نور با f/2.8 است. دوربین دوم استفاده شده در این گوشی ها نیز بسیار با کیفیت و دارای قابلیت های بالایی است. در این دوربین ها قدرت زوم اپتیکال تا دو برابر و قدرت زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر افزایش یافته است. در این دوربین از فناوری OIS یا همان ثبت کننده تصاویر در حال حرکت به صورت ثابت استفاده شده است. برای دوربین گوشی های آیفون ۷ پلاس از فلاشی با ۴ LED استفاده شده است. اندازه این دوربین ها نسبت به نسخه های قبلی که در گوشی های خانواده آیفون ۶ پلاس استفاده شده است در حدود ۵۰ درصد بزرگتر است. مهمترین و بهترین نکته در مورد استفاده از دوربین های آیفون این است که در نسخه جدید iOS 10 که در دو روز گذشته به بازار عرضه شد، اپلیکیشن استفاده از دوربین به طرز خارق العاده ای به روز رسانی شده است و افکت های تصویری جیدی برا استفاده بر روی عکس به آن اضافه شده است. در واقع در تصاویری که در آن ها از تکنیک Close-Up یا همان زاویه بسته برای ثبت اشیا و یا اجسام استفاده می شود، کاربر می تواند به راحتی پس شی را تار کند. البته نکته مهم این است که در آیفون های معمولی یعنی همان ایفون ۷ از دو دوربین استفاده نشده است و این موضوع می تواند یکی از نقاط ضعف آن باشد. در آیفون ۷ از یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی با لنز ۲۸ میلیمتر زاویه باز و دهانه f/1.8 استفاده شده است. این دوربین ها نسبت به دوربین های قبلی استفاده شده در آیفون پیشرفت زیادی کرده اند اما همچنان در قابلیت زوم اپتیکال ضعف هایی در آن ها مشاهده می شود. اما سایر قابلیت های این دوربین مثل استفاده از سنسور Flicker یعنی همان سنسور نور سنج که کاربرد آن در محل های تاریک و کم نور است، مانند دوربین استفاده شده برای آیفون ۷ پلاس است. به گفته اپل این سنسور در حدود ۶۰ درصد سریع تر ز دوربین های ۶S عمل می کندو در حدود ۳۰ درصد نیز دارای عملکرد بهتری هستند. دوربین های گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس هر دو دارای قابلیت پشتیبانی از فرمت RWA هستند. این فرمت قابلیت ثبت و ضبط تصاویر با نور و رنگ طبیعی تری دارد.

اما دوربین جلو در گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نسبت به نسخه های قبلی که در خانواده گوشی های آیفون ۶ استفاده شده است، تغییرات مثبتی داشته است. دوربین های آیفون ۷ و ۷ پلاس، ۷ مگا پیکسل هستند که دارای قابلیت ثبت تصاویر با گستره زیادی از رنگ ها هستند. همچنین این دوربین ها قابلیت ثبت تصاویر در حال حرکت به صورت ثابت را دارند. به گفته اپل، میزان حساسیت این دوربین ها به غلظت رنگ و ثبت رنگ های واقعی بهبود یافته است. از طرفی کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین ها نیز تا حد زیادی افزایش یافته است. تصاویر ثبت شده با دوربین های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، چه دوربین جلو و چه دوربین پشت دارای کیفیت و رنگ طبیعی حتی در مکان هایی با نور کم هستند. حتی در حالت زوم نیز کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین ها به هیچ وجه افت نمی یابد.

iPhone 7

اما دوربین استفاده شده برای گوشی های اچ تی سی کمی متفاوت تر است. دوربین جلو استفاده شده در این گوشی ها که با نام Ultrapixel 2 خوانده می شود، نسل دوم دوربین هایی است که در آن ها از سنسورهای بزرگ استفاده می شود. اندازه پیکسل ها در این دوربین در حدود ۱٫۵۵μm است که در دسته بزرگ ترین ها در این کلاس قرار می گیرند. به گفته اچ تی سی از مهمترین قابلیت های این دوربین ها عملکرد بالا در نور کم است. فوکوس خودکار لیزری در این گوشی ها قدرتمند تر شده است و همچنین دهانه این دوربین ها نیز به اندازه f/1.8 رسیده است. فاصله کانونی در دوربین های استفاده شده برای ساخت اچ تی سی ۱۰ در حدود ۲۶ میلیمتر است و برای فلش نیز از LED های دو گانه استفاده شده است. در این دوربین ها نیز همانند دوربین های خانواده آیفون ۷ از فرمت RAW پشتیبانی می شود و همچنین این دوربین ها قادر به تصاویر ویدیویی ۴ کیلو بایتی در ۳۰ فریم در ثانیه هستند.

البته متمایز ترین مشخصه دوربین های اچ تی سی ۱۰ دوربین جلو آن است که دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی است و قابلیت ثبت تصاویر در حال حرکت به صورت ثابت را دارد. این دوربین ها برای افرادی که تمایل به ثبت تصوایر در حال حرکت و اتفاقات لحظه ای را دارند، بسیار کاربردی است. فاصله کانونی دوربین های جلو در گوشی های اچ تی سی ۱۰ در حدود ۲۳ میلیمتر است و دهانه آن ها نیز f/1.8 است.

Htc 10

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین های اچ تی سی خارق العاده و باور نکردنی است. رنگ ها دارای وضوح زیاد است و این نشان دهنده قدرت این دوربین ها در تشخیص رنگ و تمایز قایل شدن میان رنگ های نزدیک به هم است. میزان دقت دوربین در فوکوس بر روی سوژه مخصوصا در نور کم بسیار بالا است و از طرفی نویزهای تصویری که روی عکس هایی که در محیط های تاریک ثبت می شوند در تصاویر ثبت شده با این دوربین ها کمتر به چشم می خورد. البته در آزمایش های انجام شده برای مقایسه قدرت ثبت تصویر دوربین های خانواده آیفون۷ و اچ تی سی، نتایج نشان می دهند که تصاویر ثبت شده توسط دوربین های آیفون ۷ از دقت و کیفیت بالاتری نسبت به تصاویر ثبت شده توسط دوربین های اچ تی سی برخوردارند و از طرفی وجود دوربین های دو گانه در گوشی های آیفون ۷ پلاس یک برتری است. هرچند تصاویر ثبت شده توسط دوبین های اچ تی سی ۱۰ نیز نسبت به تصاویر ثبت شده با دوربین های سایر گوشی های هوشمند یک سر و گردن بالاتر هستند اما در این بخش نیز آیفون ۷ به عنوان برنده معرفی می شود.

ادامه دارد...

ارسال نظر