مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

کمپانی گوگل زمان عرضه پیکسل ها این ادعا را کرد که دوربین های این گوشی های هوشمند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و بهترین دوربین را در بین رقبای خود دارد، حالا باید دید که پیکسل در برابر OnePlus 3T چگونه خود را نشان می دهد.

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

کلیک- امسال کمپانی های بسیار زیادی پرچم داران بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه کردند، از با کیفیت ترین پرچم داران عرضه شده در سال ۲۰۱۶ می توانیم به پیکسل و پیکسل XL و OnePlus 3T اشاره کنیم. هر دو این دستگاه ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند ولی باید دید که در مقایسه کدام می توانند امتیاز بیشتری کسب کنند.

عملکرد

عملکرد و قابلیت های این دستگاه ها بسیار وسیع است، در جدول زیر تمام مشخصات فنی هر دو دستگاه زیر ذره‌بین برده شده است و تمام جزئیات نشان داده شده است.

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

براساس تحلیل داده های جدول می توان دید که این دو دستگاه تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند ولی از جهاتی نیز شبیه به هم هستند. به عنوان مثال هر دو گوشی هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T از پردازنده Qualcomm Snapdragon 821 قدرت یافته است، در واقع این پردازنده، قوی ترین پردازنده اسنپدراگون موجود است. یکی از نکات برتری OnePlus 3T نسبت به پیکسل این است که OnePlus 3T دارای حافظه رم ۶GB و پیکسل دارای حافظه رم ۴GB است. در واقع نمی توان تفاوت بسیار فاحشی را میان مشخصات فنی این دو دستگاه دید و این دو دستگاه با هم تفاوت های بسیار جزئی دارند و در تست بنچمارک توانسته اند امتیازی نزدیک به هم کسب کنند.

در کل در این قسمت بزرگ ترین برتری OnePlus 3T نسبت به پیکسل تنها در بخش حافظه است که می توان OnePlus 3T را برتر دانست. پس برنده این قسمت OnePlus 3T است.

طراحی

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

در طراحی این دو گوشی هوشمند ویژگی های بسیار خوبی دیده می شود، هر دو این دو دستگاه ها طراحی های بسیار مناسبی دارند، البته در این جا باید به طراحی از دید فنی نگاه کنیم، اگر بخواهیم از نظر فنی در رابطه با این دو دستگاه نظر بدهیم باید بگوییم که کمی با تفاوت وزن و ضخامت روبه‌رو می شویم. ضخامت OnePlus 3T کمی از پیکسل کمتر است و هم چنین OnePlus 3T از پیکسل سبک‌تر است. OnePlus 3T دارای ضخامت ۷٫۴ میلی متر است و این در حالی است که ضخامت پیکسل ۸٫۵ میلی متر است. وزن OnePlus 3T چیزی حدود ۵٫۵۷ اونس است و وزن پیکسل ۵٫۹۳ اونس است.

طراحی بدنه پیکسل هوشمندانه‌تر و به روز تر طراحی شده است ولی نباید از بدنه آلومینیومی زیبای OnePlus 3T نیز بگذریم. هر دو دستگاه طراحی های مناسبی دارند ولی شیشه های گوریلا گلس استفاده شده در پشت و جلو پیکسل این دستگاه را در برابر ضربه مقاوم کرده است.

یکی از نکات بسیار خوبی که در طراحی پیکسل رعایت شده است محل مناسب حسگر اثر انگشت این دستگاه است که در پشت دستگاه قرار دارد و کاربر به‌راحتی پس از برداشتن دستگاه می تواند گوشی هوشمند خود را باز کند. در قسمت پایین هر دو این گوشی های هوشمند USB-C را می بینیم، هنوز ایده آیفون به این گوشی های هوشمند راه پیدا نکرده است و هر دو این گوشی ها جک هدفون دارند، جک هدفون پیکسل در بالای گوشی قرار دارد و جک هدفون OnePlus 3T در پایین دستگاه قرار گرفته است.

با همه این تفاسیر OnePlus 3T سبک تر و نازک تر از پیکسل است پس برنده این بخش را هم می توان OnePlus 3T دانست.

باتری

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

هنگامی که به بررسی باتری می رسیم مخاطبان توقع دارند که با قاطعیت گفته شود که این باتری بهتر از دیگری است. در هر حال در این جا نیز باید مقایسه اجمالی انجام شود تا به نتیجه قطعی رسید. بر اساس گزارش های ارائه شده باتری OnePlus 3T سریع تر از پیکسل شارژ می شود و کاربر وقت کمتری را برای شارژ کردن صرف می کند. از نظر ظرفیت باتری هر دو دستگاه از قابلیت های یکسانی برخوردار هستند ولی اگر بخواهیم از نظر سرعت شارژ شدن باید بگوییم که OnePlus 3T سریع تر شارژ می شود و در این قسمت نیز OnePlus 3T برنده است.

صفحه نمایش

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

در این جا کمی مقایسه تفاوت پیدا می کند و برخلاف قسمت های قبلی پیکسل در این قسمت حرف های زیادی برای زدن دارد. OnePlus 3T دارای صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است و پیکسل XL دارای صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است، هر دو صفحه نمایش ابعادی معادل ۵٫۵ اینچ دارند، درکل می توان به این نتیجه رسید که صفحه نمایش پیکسل از OnePlus 3T شارپ تر و واضح تر است.

شاید بسیاری از افراد در این مقایسه صفحه نمایش AMOLED را برتر بدانند ولی در کل رزولوشن بالا در این میان برنده است یعنی در این قسمت پیکسل XL برنده است.

دوربین

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

دوربین گوشی های هوشمند پیکسل با ورود خود بسیار خبر ساز شدند و گوگل این اظهار را داشت که دوربین این گوشی های هوشمند بهترین دوربین های گوشی هوشمند را دارند. هر دو دستگاه از کیفیت دوربین بسیار خوبی برخوردار هستند و دوربین جلو و پشت هر دو گوشی هوشمند دارای دیافراگم است. ما شاهد دوربین های ۱۲٫۳ مگا پیکسلی در پیکسل ها و دوربین ۱۶ مگا پیکسلی در OnePlus 3T هستیم. دوربین هر دو دستگاه دارای دیافراگم ۲ است و در پیکسل ما شاهد لرزش گیر EIS هستیم و این در حالی است که در OnePlus 3T ما شاهد لرزش گیر OIS هستیم. عملکرد لرزش گیر EIS در فیلم برداری از OIS بسیار بهتر است. هر دو دستگاه دارای فوکوس اتوماتیک هستند.

دوربین جلو OnePlus 3T قاعده بازی را به کلی عوض می کند، دوربین جلو OnePlus 3T دارای سنسور ۱۶ مگا پیکسلی و پیکسل دارای سنسور ۸ مگا پیکسلی است. با همه این تفاسیر می‌توانیم بگوییم که میان دوربین این دو گوشی هوشمند تفاوت زیادی از نظر کیفیت وجود دارد و باید بگوییم که در این بخش نیز OnePlus 3T برنده میدان است.

نرم افزار

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

از نظر نرم افزاری هر دو دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارند، گوگل در گوشی های جدید خود از آخرین نسخه سیستم عامل خود یعنی اندروید نوقا ۷٫۱ بهره برده است. همراه با اندروید نوقا ما شاهد لانچر پیکسل، دستیار گوگل و گوگل مجیک هستیم. یکی دیگر از نکات مثبت پیکسل ها فضای ابری نامحدودی است که در اختیار کاربران قرار دارد. در OnePlus 3T ما شاهد سیستم عامل Android 7.0 Marshmallow w/ Oxygen OS هستیم. یکی از نکات برتری پیکسل نسبت به OnePlus 3T در این قسمت دستیار گوگل است که برای اولین بار ما این قابلیت را در پیکسل ها مشاهده می کنیم. با این تفاسیر می توانیم پیکسل XL را برنده این قسمت بدانیم.

قیمت و دسترسی

مقایسه اجمالی گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و OnePlus 3T

گوگل پیکسل ها تقریباً حدود یک ماه پیش به بازار ارائه شدند، OnePlus 3T در ۲۲ نوامبر عرضه شده است و تقریباً تفاوت زیادی میان زمان عرضه این دو دستگاه وجود ندارد. و حالا به قسمت بسیار مهم قیمت می رسیم، گوگل پیکسل XL با حافظه ۳۲GB با قیمت ۷۷۰ دلار و با حافظه ۱۲۸GB با قیمت ۸۷۰ دلار عرضه می شود. OnePlus 3T از نظر قیمتی از پیکسل بسیار ارزان تر است، OnePlus 3T با حافظه ۶۴GB با قیمت ۴۴۰ دلار و با حافظه ۱۲۸GB با قیمت ۴۸۰ دلار به فروش می رسد. در این قسمت نیز از نظر قیمت OnePlus 3T برنده میدان است.

در کل اگر بخواهیم میان قسمت های بررسی شده یک برنده اصلی را معرفی کنیم بدون شک باید بگوییم که OnePlus 3T برنده این میدان است. بی شک پیکسل دستگاه بسیار خوبی است ولی در مقایسه های انجام شده OnePlus 3T دارای نکات مثبت بیشتری نسبت به پیکسل بود. شارژ سریع، حافظه رم بیشتر، دوربین قوی تر همه و همه از این ویژگی های مثبت است. ولی باید به این نکته نیز اشاره کنیم که صفحه نمایش پیکسل و نرم افزار پیکسل از قابلیت های بهتری برخوردار است.

ارسال نظر