نقد و بررسی دستیارهای مجازی سیری، بیکسبی و دستیار گوگل

در سال های اخیر دستیارهای هوشمند در بازار گوشی های هوشمند بسیار فراگیر شده اند و در ماه های اخیر نیز دستیار جدیدی با نام بیکسبی در پرچم دار جدید سامسونگ ارائه شد، با توجه به افزایش دستیار های مجازی این سوال پیش می آید که آیا می تواند میان این دستیارها بهترین و بدترین را تعیین کرد.

نقد و بررسی دستیارهای مجازی سیری، بیکسبی و دستیار گوگل

کلیک -دستیار های مجازی این روز ها در بسیاری از گوشی های هوشمند دیده می شوند و به نظر می رسد که بسیاری از کمپانی ها میلی به رفتن به سوی دستیار های سخنگو دارند و این گرایش در میان گوشی های هوشمند و کمپانی ها در حال افزایش است.

دستیار های مجازی بدون شک در بسیاری از زمینه ها یک مزیت بسیار خوب برای گوشی های هوشمند است و دستیار های مجازی باعث می شوند که میان تکنولوژی و انسان ها رابطه بهتری برقرار باشد. براساس آخرین تحقیقات گروه تحقیقاتی Fluent چیزی حدود ۲۳ درصد از مشتریان علاقه به خرید گوشی هوشمندی دارند که دارای دستیار های مجازی است و چیزی حدود ۵۰ درصد از مشتریان نیز اهمیتی به وجود دستیار های مجازی در گوشی های هوشمند نمی دهند.

در این آمار ارقامی نیز به چشم می خورد که در آن چیزی حدود ۲۹ درصد از آیفون داران و ۲۵ درصد از سامسونگی ها علاقه به داشتن گوشی های هوشمند با دستیار مجازی دارند و این آمار نشان می دهد که میل و اشتیاق به خرید گوشی های هوشمند با دستیار مجازی در میان کاربران بیشتر شده است.

عمر دستیار مجازی سیری در آیفون از بقیه دستیار ها بیشتر است و این دستیار از آیفون ۵ در گوشی های هوشمند آیفون دیده شده است. بعد از آیفون باید به دستیار گوگل در گوگل پیکسل اشاره کرد که بعد از سیری این دستیار نیز وارد بازار شد. بعد دستیار گوگل حالا دیگر نوبت به سامسونگ رسیده است و بیکسبی نیز دستیار مجازی سامسونگ است که در گلکسی S8 دیده شده است.

اگر چه این دستیار ها در اول راه خود هستند و در حال حاضر دو گوشی هوشمند گوگل یعنی پیکسل ها و گوشی هوشمند گلکسی S8 و S8 پلاس دارای دستیار های مجازی هستند. البته در آینده ای نزدیک این دستیار در گوشی های هوشمند دیگر نیز مشاهده می شود. دستیار گوگل در حال فراهم کردن زمینه هایی است که با استفاده از آن کاربران بتوانند با اتصال به حساب کاربری گوگل خود از دستیار گوگل خود بهره ببرند.

نقد و بررسی دستیارهای مجازی سیری، بیکسبی و دستیار گوگل

براساس آمار و ارقامی که از طرف کمپانی سامسونگ اعلام شده است چیزی حدود ۳۳ درصد از کاربران سامسونگ اهمیتی نمی دهند که این دستیار در گوشی هوشمند آن ها قرار داشته باشد یا خیر ولی در این میان ۳۷ درصد از کاربران به این موضوع علاقه نشان داده بودند و علاقه داشتند که در سایر گوشی های هوشمند سامسونگ نیز از این دستیار مجازی استفاده شود. حتی در این میان برخی کاربران بر این باور بودند که بیکسی پروژه ای شکست خورده خواهد بود و نمی تواند با سایر دستیارها رقابت کند.

با همه این تفاسیر باید دید که سامسونگ در محصولات بعدی خود از این دستیار استفاده خواهد کرد و آیا این دستیار نتیجه مثبتی ارائه خواهد داد یا خیر. در میان دستیار های مجازی و هوش های مصنوعی نامی از کمپانی آمازون و هم چنین Alexa دیده می شود که در واقع یک دستیار مجازی در منزل و محل سکونت است.

نقد و بررسی دستیارهای مجازی سیری، بیکسبی و دستیار گوگل

سامسونگ تا به حال صحبتی از دستیار مجازی در حالت دستگاهی مجزا و مناسب برای منزل صحبتی به میان نیاورده است ولی می بینیم که کمپانی های گوگل و آمازون دستیار های مجازی منزل را ارائه کرده اند که با استفاده از این دستیار ها بسیاری از کارهای منزل آسان تر صورت می پذیرد و حتی یک تماس تلفنی نیز با گفتن اسم مخاطب مورد نظر امکان پذیر می شود.

خبر های درز کرده از ارائه دستیار مجازی منزل از طرف کمپانی اپل مطرح شده است که این دستیار مجازی نیز مانند سایر دستیار های مجازی به بسیاری از کارها کمک می کند و باعث آسان تر انجام شدن کار ها می شود و برخی از منابع بر این باور هستند که این دستیار قابلیت هایی بسیار بیشتر از سایر دستیار های موجود دارد.

نقد و بررسی دستیارهای مجازی سیری، بیکسبی و دستیار گوگل

دستیار های مجازی در حال تبدیل شدن به جزئی از زندگی ما هستند و شاید این موضوع در حال حاضر حتی خنده دار نیز باشد ولی اگر در طول زمان نگاه کنیم شاید روزی باور نمی کردیم این چنین به گوشی های هوشمند وابسته شویم و شاید به زودی روزی بیاید که به دستیار های مجازی نیز چنین وابستگی داشته باشیم. درکل میان دستیار های مجازی تفاوت هایی وجود دارد و نمی توان میان آن ها برترین و بدترین را انتخاب کرد و در آخر باید گفت که بیکسبی به تازگی وارد بازار شده است و هنوز با استقبال خوبی مواجه نشده است و سیری در میان دستیار ها از همه قدیمی تر و شاید معتبر تر باشد ولی در این میان دستیار گوگل نیز در مدت کم توانسته بسیار خوب خود را نشان دهد.

ارسال نظر