مقایسه دو بازی Injustice 2 و Tekken 7؛ بهترین کدام است؟

به لطف عرضه بازی‌های Tekken 7 و Injustice 2، امسال سال بزرگی است برای علاقمندان به بازی‌های Fighting (مبارزه‌ای). بازی Tekken 7 چند روز پیش منتشر شد درحالی که بازی Injustice 2 ماه گذشته به بازار‌های جهانی عرضه شده است. به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی‌های مبارزه‌ای انتخاب بهترین بازی مبارزه‌ای از میان این دو بازی انتخاب سخت و دشواری است. البته شما می‌توانید هر دو بازی را خریداری کنید اگر از لحاظ بودجه مالی مشکلی نداشته باشید.

مقایسه دو بازی Injustice 2 و Tekken 7؛ بهترین کدام است؟

به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی‌های مبارزه‌ای انتخاب بهترین بازی مبارزه‌ای از میان این دو بازی انتخاب سخت و دشواری است. البته شما می‌توانید هر دو بازی را خریداری کنید اگر از لحاظ بودجه مالی مشکلی نداشته باشید.

به گزارش کلیک، هر دو بازی اگرچه در یک سبک هستند اما بسیار متفاوت از یکدیگر می‌باشند. همچنین مخاطبان و طرفداران هر کدام از این بازی‌ها به صورت مجزا عقاید و تفکرات منحصر به فردی درباره بازی مبارزه‌ای مورد علاقه‌شان دارند که به نوبه خود قابل احترام هستند. تفاوت‌هایی که بین این دو بازی وجود دارد به ما کمک می‌کند تا تصمیم بگیریم کدام بازی بهترین تجربه از سری بازی‌های مبارزه‌ای را برای ما حاصل خواهد کرد.

1th pic

ابتدا در مورد بازی جدید و تازه عرضه شده Tekken 7 صحبت می‌کنیم.

مقایسه بین دو بازی Tekken 7 و Injustice 2 یکی از جذاب‌ترین مقایسه‌هایی است که می توان برای این دو بازی محبوب و پرطرفدار انجام داد. از آنجا که هر دو امتیازات و نمرات خوبی را از منتقدان بازی دریافت کرده‌اند انتخاب بهترین بازی مبارزه‌ای برای یک گیمر انتخاب سختی است. اما با توجه به شواهد و سوابق هر دو بازی، Tekken 7 یکی از فرانچایز‌های قدرتمند بازی‌های مبارزه‌ای محسوب می‌شود که دارای Fan Base و طرفداران زیادی است که سال‌ها این فراچایز را دنبال می‌کنند. به جرات می‌توان گفت طرفداران و مخاطبان بازی Tekken از طرفداران سری بازی‌های Injustice بیشتر است.

5th pic

همان‌طور که می‌دانید بازی۷ Tekken جزو بازی‌های مبارزه‌ای سنتی محسوب می‌شود سنتی از این لحاظ که قدمت تاریخی این بازی از سری بازی‌های Injustice بیشتر است. همچنین گیمر‌ها و تمامی طرفداران بازی‌های Tekken به مکانیزم گیم‌پلی بازی آشنایی کامل دارند. در مقایسه با بازی Injustice 2، بازی Tekken 7 مجموعه بیشتری از کاراکتر‌ها را دربر دارد ضمن اینکه Tekken 7 درون مایه اصلی و کلاسیک سری بازی‌های Tekken را حفظ کرده است اما این‌بار با ویژگی‌های جدیدی همچون امکان مبارزه کردن در قسمت‌های CutScene (میان‌ پرده) بازی به همراه سفارشی‌سازی کردن نوار سلامتی کاراکتر (Health Bar) برای گیمر فراهم شده است. همچنین از ویژگی‌های جدید Tekken 7 می‌توان به مشاهده CutScene و میان پرده‌هایی از بازی‌های قدیمی Tekken اشاره کرد که یک حس نوستالژیک به گیمر می‌‌دهد. کاراکتر‌های جدیدی نیز به بازی اضافه شده‌اند که در نوع خود بسیار جذاب و جالب هستند. بازی Tekken 7 دارای چند ساعت بخش داستانی است که علاقه‌مندان می‌توانند به تجربه آن بپردازند. همچنین این بخش شامل یک سری داستان‌های جانبی است که بازیکنان علاوه‌بر داستان اصلی می‌توانند آن‌ها را نیز انجام دهند. به عبارتی بازی علاوه‌بر ارائه داستان خاندان میشیما، دارای یک سری فصل بندی دیگر است که سایر شخصیت‌های دنیای بازی نظیر شخصیت کلودیو سرافینو و گروه جن گیرش را شامل می‌شود.در واقع The Archers of Sirius نام گروهی از جن‌گیرها است که از زمان باستان تا به امروز قدرت‌های ماورایی را از دنیا پاک می‌کنند. گروهی فوق سری که در بین مردم و جامعه شناخته شده نیست. ولی طی داستان بازی، یک روز یکی از این جن‌گیرها به شخصیت میشیما زایباتسو نزدیک شده و از وی می‌خواهد به آن‌ها ملحق شود ولی زایباتسو این درخواست را رد می‌کند. البته این کار به هیچ وجه فشار بر روی زایباتسو جهت پیوستن به جن‌گیرها را قطع نمی‌کند! عنوان Tekken 7 یک بازی خوب و با کیفیت است. بخش آنلاین آن تجربه لذت‌بخشی را ارائه کرده و خبری از قطعی یا لگ هم نیست. همچنین بازی گرافیک واقعا زیبایی هم دارد و سیستم مبارزات تغییر‌یافته آن هم کیفیت خیلی خوبی دارد. در حالت کلی بازی Tekken 7 با حفظ پایداری و اصالت خود در میان طرفداران سرسخت‌اش، یک تجربه لذت بخش از بازی‌های مبارزه‌ای را به گیمر ارائه می‌دهد ضمن اینکه نباید از ورود کاراکتر‌های جدید به این بازی چشم‌پوشی کرد چرا که این ویژگی همراه با سایر ویژگی‌های جدید بازی، لذت تجربه بازی را دوچندان می‌کند.

2th pic

در همین حال، بازی Injustice 2 یک داستان متفاوت را روایت می‌کند ضمن اینکه این بازی به طرفداران دنیای DC تقدیم شده است. داستان بازی کوتاه است اما اگر شما جزو طرفداران ویژه و پر و پا قرص کاراکتر‌ها و شخصیت‌های دنیای DC باشید بی شک یک تجربه لذت بخش از بخش داستانی بازی خواهید داشت. پس از شکست مشاور اعظم، سوپرمن، بتمن و تیم او قصد دارند تا جامعه عدالت را بار دیگر بازیابی کرده و با بازماندگان رژیم سوپرمن که در پی آزاد کردن او هستند، مقابله کنند. در همین حال، گروه جدیدی از شریران به رهبری Gorilla Grodd، تحت عنوان «جامعه» پدیدار شده که قصد تصاحب دنیا را دارند و هر فردی که سر راه آن‌ها قرار بگیرد، نابود می‌شود. بسیاری از اعضای جامعه، قربانیان یا هم پیمانان سابق رژیم سوپرمن هستند. بتمن نیز مجبور است تا تیم جدید تشکیل داده و با «جامعه» مبارزه کند. Brainiac نیز اکنون زمین را هدف حمله خود قرار داده و قصد دارد آن را نابود کند. در واقع فیلم‌های DC نیز در همین مسیر داستانی قرار می‌گیرند. سوپرمن بزرگ بد که بتمن درصدد متوقف کردن او است. اما چه کسی پیروز میدان خواهد شد؟ درست همانند نبرد چندین ساله‌ی Subzero و Scorpion در سری بازی‌های مورتال کامبت، در سری بازی‌های Injustice هم ما شاهد نبرد تن به تن بین بتمن و سوپرمن هستیم با این تفاوت که در Injustice 2 بتمن مجبور به همکاری با سوپرمن می‌شود. فهرست کاراکترهای قابل بازی در بازی Injustice 2 شامل قهرمانان و شریران سابق و جدید است. بازی همچنین دارای چندین کاراکتر به عنوان DLC خواهد بود. به گفته برایان گودمن، مدیر بازاریابی ارشد بازی، همانند بازی قبلی، کاراکترهای قابل بازی توسط استودیو NetherRealm و کمپانی DC انتخاب شدند. فاکتورهای مؤثر در انتخاب کاراکتر، پیشینه کاراکترها، تاریخچه، سبک مبارزه، شهرت و نقش آن‌ها در داستان بوده است. اد بون، کارگردان بازی اعلام کرده که بازی Injustice 2 دارای کاراکترهای ناشناخته بیشتری نسبت به بازی Injustice: Gods Among Us که غالبا از کاراکترهای معروف DC تشکیل شده بود. او همچنین اعلام کرد که یک کاراکتر Third Party، همانند بازی Mortal Kombat X به عنوان DLC معرفی خواهد شد. به دلیل موفقیت کاراکتر Scorpion در بازی Injustice: Gods Among Us که بیشتر از هر کاراکتر دیگری دانلود شده بود، اد بون اعلام کرد که در این بازی، Sub Zero یک کاراکتر قابل دانلود خواهد بود.

3th pic

بازی‌های مبارزه‌ای ساخته شده‌ توسط کمپانی Netherrealms از مکانیزم گیم‌پلی اختصاصی برخوردار هستند بنابراین گیمر‌ها و مخاطبانی که از بازی‌های Street Fighter و یا Tekken به سمت بازی‌های مبارزه‌ای کمپانی Netherrealms می‌آیند باید یک زمان خاصی را به آموزش و نحوه انجام بازی اختصاص دهند. در واقع می‌توان گفت مکانیزم و ساختار بازی Injustice 2 بیشتر شبیه به سری بازی‌های مورتال کامبت است. از لحاظ سفارشی‌سازی کردن کاراکتر‌ها، بازی Injustice 2 در مقایسه با بازی Tekken 7 گزینه‌های بیشتری برای سفارشی‌سازی کاراکتر‌ها دارد. اگر شما یک PC Gamer هستید بازی Tekken 7 تنها گزینه‌ی شما برای انجام یک بازی مبارزه‌ای است چرا که بازی Injustice 2 بر روی پلتفرم‌های PS4,Xbox ONE,Android,iOS عرضه شده است و قرار نیست هیچ پورتی از بازی برای PC منتشر شود.

ارسال نظر