اینستاگرام با IGTV وارد رقابت تبلیغاتی با یوتیوب شد
رسانه کلیک - پس از شروع تبلیغات توسط اینستاگرام، حال به نظر میرسد این شبکه اجتماعی قصد دارد تا در تبلیغات ویدئویی را در قالب فرمت IGTV بیز به نمایش بگذارد.
فرمت IGTV به کاربران اینستاگرام اجازه میدهد فیلمهای بیش از یک دقیقه را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند. اینستاگرام در حال حاضر از طریق این فرمت درآمدی کسب نمیکند اما به تازگی مدیران اینستاگرام قصد دارند با ارائه یک مدل درآمدی جدید، از فرمت IGTV نیز درآمدزایی داشته باشند.
به گزارش بلومبرگ، اینستاگرام برای راهاندازی جریانهای درآمدی متفاوت برای خود به ایدههای مختلفی دست پیدا کرده است؛در این مدل اکانتهای نمایشدهنده تبلیغات، ۵۵ درصد از مبلغ را دریافت میکنند. این درصد دقیقا همان مقداری است که YouTube به همکاران خود میپردازد.
جاستین اوزوفسکی، مدیرعامل اینستاگرام میگوید: «این یک قدم دیگر برای کسب درآمد از IGTV است. ما برای اینکه از درست بودن این کار نیز مطمئن شویم، با چند کارشناس و متخصص در این حوزه مشورت کردهایم و تصمیم داریم این مدل را به آرامی در اینستاگرام تمام مردم جهان راهاندازی کنیم.»-
این شرکت سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات در استوریهای اینستاگرام کسب کرده است. اگرچه فرمت IGTV در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده اما مورد علاقه کاربران زیادی قرار نگرفته است. این کار یکی دیگر از اقدامات فیسبوک برای رشد این شبکه اجتماعی به شمار میرود و پیشبینی میشود در فصل بهار با اضافه شدن کامل این ویژگی به اینستاگرام، حجم تبلیغات نمایش داده شده در این اپلیکیشن بیشر شود.