ربات های پرنده حاضر در مسابقه حمل کالا

این جا نگاهی می اندازیم به برخی ربات های حاضر در این رویداد:

ربات های پرنده حاضر در مسابقه حمل کالا

به گزارش کلیک، در این مسابقه که توسط فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در پارک فناوری پردیس برگزار شد، تیم‌ های بخش مسابقه در عملیات پروازی، حاصل ماه‌ها تلاش بی‌وقفه‌ خود را در آسمان تماشا کردند.

این جا نگاهی می اندازیم به برخی ربات های حاضر در این رویداد:

اعضای تیم دانشگاه پیام نور مرکز بیجار توضیح می دهند که نزدیک ۶ میلیون تومان هزینه کرده اند و برای کاهش هزینه ها تا جایی که ممکن بوده قطعات را خودشان ساخته اند. ربات آن‌ ها می تواند کالا حمل کند اما نه به شکل اتوماتیک، و باید دستی کنترل شود. آن ها رادیو کنترل، فریم و محافظ آن را نیز خودشان طراحی کرده بودند.

غرفه های پهپاد

MRL، تیم دانشگاه آزاد قزوین، رباتی ساخته اند که مکانیک، الکترونیک و نرم افزار آن به کلی ساخته خودشان است که مخصوص دیجی کالا طراحی شده. این یک ربات حمل بار است که حداکثر تا ۱۲ کیلوگرم می تواند بار حمل کند و ویژگی های انتقال تصویر آنلاین به شکل Full HD تا شعاع چندین کیلومتر، سیستم نقشه برداری دو بعدی و سه بعدی، QR code و تشخیص چهره را دارد.

MRL

ربات تیم پیشگامان اطلاعات اراد از همدان می توانند بسته را بردارند و تحویل دهند. این ربات در بخش سخت افزار از اتو پایلوت استفاده می کند و می تواند در نقاطی که برایش تعریف شده حرکت کند و در صورت بروز مشکل می تواند به محلی که از آن جا حرکت کرده برگردد و قابلیت این را دارد که ارتفاع خود را حفظ کند.

پیشگامان اطلاعات اراد

تیم دانشگاه امیرکبیر رباتی با ۶ موتور ساخته اند که عمود پرواز است و قابلیت حمل بار ۲ کیلوگرمی را که در این مسابقه لازم بود، داراست. روی این ربات کامپیوتری قرارگرفته که می تواند زمان فرود آمدن و کد مخصوص آن را شناسایی کند. الگرویتمی نیز برای آن نوشته شده تا به مانع برخورد نکند.

تیم دانشگاه امیرکبیر

تیم فالکون با پرنده های عمود پرواز و موتورهای سوختی خود، آزاد در مسابقه شرکت کرده بودند. آن ها به دلیل این که فرود ربات ممکن است خطرات زیادی برای افراد و اشیا داشته باشد، آن را به کلی حذف کرده و ربات را طوری طراحی کرده بودند که از بالا بسته را پایین بیندازد و بعد از رسیدن به زمین، به شکل اتوماتیک نخ بریده می شود و پرنده به آشیانه اش بر می گردد. موتور دیگری نیز به این ربات اضافه شده که بتواند بلند شدن و فرود آمدن عمودی و حرکت افقی با سرعت بالاتری داشته باشد.

تیم فالکون

ارسال نظر