مقایسه پژو ۲۰۸ و سوزوکی بالنو

دو خودروی پژو ۲۰۸ و سوزوکی بالنو جزو کلاس هاچ بک‌های ساب کامپکت هستند. این دسته از اتومبیل‌ها طرفداران زیادی را در دنیا به ویژه اروپا و حتی در ایران دارند. در ادامه شاهد دوئل این دو خودرو که یکی نماینده فرانسه و دیگری نماینده ژاپن است، خواهیم بود. در ادامه با کلیک همراه باشید.

مقایسه پژو ۲۰۸ و سوزوکی بالنو

کلیک ، حضور طولانی مدت پژو در ایران و همچنین خبر عرضه‌ی پژو ۲۰۸ سبب شده تا این خودرو از رقیب ژاپنی در کشورمان نام آشناتر باشد. همانطور که از اسم پژو ۲۰۸ مشخص است، این خودرو نسل جدید پژو ۲۰۷ است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ رونمایی شد. طراحی این خودرو نسبت به سلفش بطور کلی متحول شده و همچنین از طراحی موفق ۲۰۶ تاثیر پذیرفته است. پژو ۲۰۸ فروش نسبتا موفقی داشته و در سالی که در بازارهای جهانی بطور کامل در دسترسی علاقمندان بود یعنی سال ۲۰۱۳ فروشی بالغ بر نیم میلیون دستگاه را داشت. بر خلاف پژو ۲۰۷ این مدل در دو نسخه‌ی هاپ بک سه در و پنج در عرضه شده و خبری از استیشن و کابریولت برای این مدل نیست، اما پژو اعلام کرده که کراس‌اوور ساب‌کامپکت ۲۰۰۸ در واقع جایگزینی برای نسخه‌ی استیشن است. در سال ۲۰۱۵ فیس لیفتی برای پژو ۲۰۸ در نظر گرفته شد وبا مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد، اما این هاچ‌بک ساب‌کامپکت فرانسوی در حال نزدیک شدن به پایان خود است و کمپانی پژو نیز در حال کار بر روی نسل جدید این خودرو است، این در حالی است که ایران خودرو قصد دارد تولید آن را بزودی شروع نماید. پژو ۲۰۸ با پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزل سه سیلندر و چهار سیلندر عرضه می‌گردد که ما برای این مطلب موتور ۱٫۴ لیتری بنزینی را در نظر گرفته این.

اولین بار سوزوکی از نام بالنو در سال ۱۹۹۵ برای خودروی کامپکتی استفاده کرد که در قالب سه نسخه‌ی هاچ‌بک، سدان و استیشن عرضه گردید، ولی زمانی که تولید این خوردو در در سال ۲۰۰۲ متوقف شد، اسم بالنو نیز فراموش گردید، اما سوزوکی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ با رونمایی از یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت جدید، بار دیگر نام بالنو را زنده کرد. بالنو در هند و توسط شرکت ماروتی سوزوکی تولید می‌شود ولی در مناطقی مانند اروپا، ژاپن و فیلیپین نیز عرضه می‌شود. بالنو با دو نوع پیشرانه عرضه می‌شود، یک نمونه‌ی ۱ لیتری سه سیلندر با نام بوسترجت و نمونه‌ی دیگر ۱٫۲ لیتری چهار سیلندر با نام دوال‌جت. در این مقایسه موتور بزرگ‌تر بالنو را انتخاب کرده‌ایم که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به علاوه سوزوکی بالنو با سیستم میکرو هیبریدی خفیف سوزوکی با نام SHVS نیز قابل سفارش است. گیربکس‌ نیز دارای سه نمونه‌ی پنج سرعته، دستی، شش سرعته اتوماتیک و CVT است.

مشخصات فنی

پژو ۲۰۸ سوزوکی بالنو
پیشرانه ۱٫۴ لیتری ۴ سیلندر ۱٫۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۹۵ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۶ نیوتن متر ۱۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰٫۵ ثانیه ۱۲٫۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۸ کیلومتر ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ۵٫۶ لیتر (ترکیبی) ۴٫۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۰۷۰ کیلوگرم ۹۴۰ کیلوگرم
طول ۳٫۹۶ متر ۳٫۹۹ متر
قیمت پایه حدود ۱۷ هزار دلار حدود ۱۷ هزار دلار
ارسال نظر