دعوا و اختلافات استارتاپ ها قبل از دستگاه قضا، در دولت حل و فصل شود

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اختلافات استارتاپ ها تا حد امکان باید قبل از دستگاه قضا، در معاونت حقوقی رییس جمهور حل و فصل شود.

دعوا و اختلافات استارتاپ ها قبل از دستگاه قضا، در دولت حل و فصل شود

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنل تخصصی همایش بانکداری الکترونیک با اشاره به آسیب کسب و کارهای سنتی از ورود کسب و کارهای نوین گفت: خلاقیت ها در نظام بانکی مساله ساز است و نباید رگولاتوری از سوی بانک مرکزی مانع ورود فناوری های جدید به حوزه بانکی شود.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: تعارضات در این موارد به دستگاه قضا می رود؛ ضمن اینکه متولی شیوه کاریابی به صورت سنتی به وزارت کار بر می گردد در حالیکه برخی از استارتاپ ها وارد این حوزه شده و بنابراین تصمیم هیات دولت این است که اختلافات استارتاپ ها را حتی الامکان قبل از دستگاه قضا در معاونت حقوقی رییس جمهور حل و فصل شود.

آذری جهرمی با اشاره به خرید و فروش مواد مخدر از سوی شبکه های اجتماعی افزود: دستورالعمل هایی در این زمینه وجود ندارد و بنابراین تعارضات این چنینی بوجود می آید؛ پس استارتاپ ها نیز در این عرصه با چالش مواجه هستند؛ ضمن اینکه گاه استارتاپ ها با درخواست دستگاه قضا مبنی بر ارایه دیتابیس روبه رو می شوند، در حالی که تمام مزیت یک استارتاپ دیتابیس آن است و بنابراین اگر امتناع شود، با فیلترینگ مواجه می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: فیلترینگ با حکم اعضای هیات دولت انجام نشد و بنابراین با رییس کارگروه مصادیق مجرمانه بود و البته در حد اختیارش هم بود؛ از این رو، ما در دولت باید لایحه ای در خصوص کسب و کارهای نوین تهیه کنیم که البته پروسه ای زمان بر است و باید از سوی مجلس در قالب طرح پیگیری شود.

وی ادامه داد: تلفن پرایوت نامبر یکی از دردسرهای اساسی امروز شده است و گاه از سوی منافقان خارج از کشور درخواست اطلاعات از استارتاپ ها می شود؛ پس باید این مشکل را حل کرد.

ارسال نظر