ساخت موجودات باستانی با پرینت سه بعدی

از فواید پرینت سه بعدی در مهندسی و پزشکی می‌دانیم، اما با استفاده درست می‌توان از آن برای خلق هنر و دوباره به زندگی برگرداندن موجوداتی که میلیون‌ها سال پیش از بین رفته اند استفاده کرد.

ساخت موجودات باستانی با پرینت سه بعدی

به گزارش کلیک، بیوشیمیست‌ها با پرینت سه بعدی تریلوبیت باستانی را احیا می‌کنند. کار استادیار، دکتر آلن دراموند، روی ترجمه اطلاعات ژنتیک سلولی به مولکول‌های پروتئینی تمرکز دارد. اما یکی دیگر از کار‌هایی که او به آن می‌پردازد پرینت سه بعدی موجودات باستانی با فلز است.او می گوید:

"ما صدف‌های فسیل شده تریلوبیت‌ها را همه جا پیدا می‌کنیم، آن‌ها در همه موزه‌ها پیدا می‌شوند اما خیلی کم می‌بینیم که شکل واقعی آن‌ها با تمام قسمت‌های نرم بدنشان چگونه بوده است."

top

تریلوبیت‌ها در میانه عصر کمبرین ظاهر شدند و حدود 520 میلیون سال پیش و حدود 200 میلیون سال در آب‌های جهان زندگی کردند تا اینکه کاملا منقرض شدند. فسیل‌های زیادی از آن‌ها پیدا می‌شود اما همانطور که دراموند می‌گوید فسیل‌ها در نشان دادن واقعیات این موجودات کامل نیستند. به همین دلیل او تلاش می‌کند تریلوبیت‌ها را با پرینت سه بعدی دوباره خلق کند.

او یکی از انواع تریلوبیت را انتخاب کرد که نسبت به بقیه استخوان‌های شکننده ای نداشت و قوی تر بود. قدم بعدی او کشیدن شکل این تریلوبیت بود، اول با دست و سپس در نرم افزار گرافیکی Inkscape. مدل سازی هم در Blender صورت گرفت، یک نرم افزار کد باز گرافیک کامپیوتری سه بعدی.

post-19906-0-50716600-1445143298

کار سخت بود و جزئیات زیادی داشت. او در مواقع زیادی از خود پرسید که آیا این کار ارزشش را دارد؟ خوشبختانه او از کارش منصرف نشد زیرا نتایج کار خیره کننده بود.

با پرینت سه بعدی او تریلوبیت‌ها را از استیل، برنز و در نهایت نقره ساخت. دراموند با استفاده از ماده ای متشکل از مشتقات سولفور (liver of sulfur)، ترکیبی کمتر شناخته شده، این قطعات را اکسید کرد و یک لایه زنگار روی آن‌ها ساخت، سپس زنگار را از آن پاک کرد.

Screen-Shot-2016-01-05-at-12.56.41-PM

او می‌گوید:

"کار عالی نیست ولی بسیار به واقعیت شبیه است."

دراموند قصد دارد این کار را روی سوسک ها، سنجاقک‌ها و بعضی دیگر موجودات منقرض شده نیز انجام دهد.

منبع : zmescience

ارسال نظر