تب سنج Flo بدون تماس با بدن تب شما را تشخیص می دهد

دماسنج های بدون تماس یا مادون قرمز نه تنها به شما کمک می کند که میکروب ها را مهار کنید، بلکه امکان استفاده از چند گزینه مرتبط را هم به شما می دهد.

تب سنج Flo بدون تماس با بدن تب شما را تشخیص می دهد

به گزارش کلیک، تب سنج "فلو" ساخته شده در شرکت "زراف" یک دماسنج هوشمند است که با اپلیکیشن خود در iOS و یا ساعت اپل کار می کند و امکان پیگیری دماهای اندازه گیری شده در طول زمان را به کاربر می دهد. این دستگاه در سوم ماه فوریه کار خود را توسط کیک استارترز شروع کرد.

"ادی چونگ" سازنده این دستگاه خود صاحب دو فرزند است و تجربه بچه داری او در طراحی این دستگاه تاثیر گذار بوده است. او در این باره اظهار داشت: " برای من بزرگترین آرامش زمانی به دست می آید که بدانم میزان تب فرزندم در حال فروکش کردن بوده و اقدامات پزشکی موثر هستند. این لحظات در طراحی "فلو" غالبا راهنمای من بوده اند. من نمی خواهم برای بررسی دمای بدن فرزندم او را بیدار کنم، می خواهم بی درنگ از این مساله مطلع شده و همچنین بتوانم این لحظات را به عنوان قسمتی از روند رشد او به خاطر بسپارم. این مسایل عامل بسیاری از تصمیم گیری ها در طراحی این دماسنج بوده است. "

در هنگام استفاده از دماسنج ها عبارت کلیدی که به ذهن می رسد این است که کودک را بیدار نکن. این یک هدیه از جانب دماسنج های بدون تماس است. دماسنجی که نیاز به قرار گرفتن درون مجرا های بدن یا زیر بغل را ندارند همیشه پاکیزه می مانند. استفاده از "فلو" به دلیل عدم نیاز به لمس تلفن همراه، بهداشتی تر نیز هست. (اطلاع از میزان آلودگی تلفن همراه شما را به وحشت می اندازد.) لامپ رنگی "ال ای دی" نصب شده بر روی "فلو" دمای موجود را به اطلاع شما می رساند. رنگ سبز نشان دهنده دمای طبیعی، قرمز وجود تب و رنگ زرد نشان گر سرد بودن دمای بدن است. ("فلو" بیش از 10 ثبت دما را ذخیره می کند). با مراجعه به تلفن همراه خود دمای دقیق را می بینید و یا در حالت صوتی می شنوید.

این تنها مثالی از کارایی این اپلیکیشن است که "فلو" را از سایر دماسنج های مادون قرمز مجزا می کند. از آنجا که این اپلیکیشن یک جدول زمانی از دماهای به ثبت رسیده ایجاد می کند، اطلاعاتی در یک ستون از داده ها برای تفسیر خواهید داشت. این جدول زمانی به شما امکان می دهد که دما های بدن افراد مختلف را پیگیری کنید. آیا نیت به بچه دار شدن دارید؟ دمای بدن زنان در خلال فرایند تخمک گذاری بالاتر می رود. پس "فلو" در اینجا هم می تواند کمک رسان باشد. آیا در حالی که به دلیل مشغله فکری، دماهای بدن فرزندتان را به یاد نمی آورید می خواهید از روند بهبود او مطلع گردید؟ "فلو" این کار را برای شما انجام می دهد. برای شفافیت و جزییات بیشتر هم می توانید عکس، نکته یا نوشته ای به این جدول اضافه کنید.

احتمالا مهمترین ویژگی ارایه شده توسط "فلو" امکان اشتراک گذاری اطلاعات است. برای انجام وظایف پرستاری می توانید اطلاعات را مستقیما به سایر اعضای خانواده و حتی بهتر از آن به یک پرستار یا پزشک بفرستید.
حوزه استفاده از دماسنج "فلو" فراتر از انسان ها (و حتی حیوانات خانگی) است. از آنجا که این دستگاه با امواج مادون قرمز کار می کند، می تواند برای اندازه گیری موادی چون شیر خوراکی و همچنین سطوح سفت موجود در خانه مورد استفاده قرار گیرد. (البته برای اندازه گیری دمای گوشت مناسب نیست.) ابزار "فلو" در چهار رنگ عرضه خواهد شد که از یک باتری مدل CR2032 بهره می برد که در صورت مصرف روزانه حدود سه ماه فعال می ماند. این دستگاه به واسطه "بلوتوث" و سیستم عامل "iSO 8+" بر روی موبایل کار خواهد کرد.

منبع: theverge

ارسال نظر