تبدیل زباله های اتمی به باتری های الماسی

به گزارش کلیک، دانشمندان دانشگاه بریستول  توانسته اند باتری را از کربن های رادیواکتیو تولید کنند که قادر است انرژی مورد نیاز تا ۵۰۰۰ سال آینده جهان را تامین کند.

تبدیل زباله های اتمی به باتری های الماسی

به گزارش کلیک، دانشمندان دانشگاه بریستول توانسته اند باتری را از کربن های رادیواکتیو تولید کنند که قادر است انرژی مورد نیاز تا ۵۰۰۰ سال آینده جهان را تامین کند.

در انگلستان در حدود ۹۵۰۰۰ تن زباله اتمی وجود دارد و این کشف جدید از گرافیت های زائد زباله های اتمی یک منبع انرژی جدید برای این کشور به ارمغان آورده است.

پروفسور تام اسکات در این باره می گوید، با تجمیع زباله های اتمی در الماس ها، ما توانستیم مشکل قدیمی زباله های اتمی و چگونگی دفع آنها را به بهترین نحو ممکن حل کنیم و آنها را به منبع انرژی پاک تبدیل کنیم.

این باتری ها می توانند در دستگاه هایی که شارژ مجدد آنها تاکنون امکان پذیر نبود، مورد استفاده قرار گیرند.

پرفسور اسکات در ادامه ما افزاید، دستگاه هایی که می توانند از این منبع انرژی جدید بهره مند شوند عبارتند از دستگاه های الکتریکی که نیاز به برق کمی دارند تا ماهواره ها و پهپادهای فوق پیشرفته .

این باتری از یک کربن ۱۴ و مواد رادیواکتیو تشکیل شده که در بلوک های گرافیتی که برای تعدیل واکنش های هسته ای مورد استفاده قرار می گیرند، قرار داده شده است.

الماس ها قادرند در حوزه رادیواکتیو برق تولید کنند و این بدان معناست که این الماس ها را می توان به عنوان منبع انرژی بلند مدت و به عنوان انرژی پاک در نظر گرفت.
تیم تحقیقاتی این پروژه در حال خاضر نمونه اولیه این آزمایش را با یک نیکل ۴۳ امتحان کرده اند اما معتقدند که استفاده از کربن ۱۴ بسیار مفید تر خواهد بود.
دانشمندان به این دلیل تمایل دارند از کربن ۱۴ استفاده کنند که این ماده قادر است کوچکترین تشعشعات رادیواکتیو محیط را بگیرد و حذف کند.

شاید در دست گرفتن یک ماده رادیواکتیو بسیار خطرناک باشد یا دست افراد را بسوزاند اما با این کشف جدید می توان به سادگی و خیلی ایمن یک الماس را در دست گرفت بدون کوچکترین تشعشعات رادیو اکتیو.

تیم تحقیقاتی از تمامی دانشمندان جهان درخواست کرده است اگر پیشنهادی در این زمینه برای بهتر شدن این کشف دارند در هشتگ diamondbattery# با آنها در میان بگذارند

ارسال نظر