توضیح مهندس سامسونگ در رابطه با سیستم دفع حرارت گلکسی اس 7

چندی پیش اخباری از سوی برخی منابع خبری منتشر شد که حاکی از بهره‌مندی احتمالی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ از سیستم و مجاری دفع کننده‌ی گرما بود.

توضیح مهندس سامسونگ در رابطه با سیستم دفع حرارت گلکسی اس 7

به گزارش کلیک،گزارشات دیگری حاکی از آن بود که سامسونگ پرچمدار سال 2016 خود را مجددا از نظر سیستم روی یک چیپ (SoC) در دو نسخه‌ی متنوع عرضه خواهد کرد که یکی از آن‌ها از تراشه‌ی اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند می‌شود. با توجه به اینکه تراشه‌ی اسنپدراگون 810 کوالکام در سال گذشته با مشکلات تولید حرارت بیش از اندازه و کنترل نشده مواجه شده بود، با شنیدن اخبار مربوط به بهره‌مندی گلکسی اس 7 از تراشه‌ی اسنپدراگون 820 و همچنین مجاری دفع کنننده‌ی گرما تصور شد که احتمالا سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 هم با مشکلات تولید حرارت بیش از اندازه مواجه می‌شود ، اما به نظر می‌رسد که این موضوع صحت نداشته باشد.

به تازگی یکی از مهندسین سامسونگ در شبکه‌ی اجتاعی Weibo به توصیف این موضوع پرداخته است. وی اشاره داشته که بهره‌مندی گلکسی اس 7 از سیستم و مجاری دفع کننده‌ی گرما به دلیل مشکل‌دار بودن عملکرد تراشه‌ی اسنپدراگون 820 نبوده و در واقع هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد. این مهندس ارشد سامسونگ عنوان کرده که سیستم دفع کننده‌ی گرمایی که برای گوشی هوشمند گلکسی اس 7 طراحی شده در واقع یک سیستم هنرمندانه است که لزومی ندارد صرفا به دلیل مشکل در عملکرد تراشه و تولید حرارت بیش از اندازه‌ی آن در یک گوشی طراحی شود.

ادعای مهندس کمپانی سامسونگ کاملا منطقی به نظر می‌رسد، چرا که هر گوشی هوشمندی ممکن است در شرایط پردازش اطلاعات سنگین با گرم شدن بدنه مواجه شود. این گرما بدون تردید منجر به بروز اختلال‌های جزئی در عملکرد دستگاه و تراشه‌ی آن خواهد شد. بنابراین تجهیز گوشی‌های هوشمند به یک سیستم خنک کننده موضوعی است که احتمالا چه از آن استقبال کنیم و چه نکنیم در گوشی‌های هوشمند آینده پیاده‌سازی خواهد شد.

مهندس کمپانی سامسونگ اشاره کرده که در واقع هدف اصلی سامسونگ ایجاد یک پیشگیری و عملکردی محتاطانه‌تر بوده است. وی اشاره داشته که اگر هر گوشی هوشمندی که از هر نوع تراشه‌ای بهره‌مند است، به یک سیستم دفع کننده‌ی گرما نیز مجهز شود، بدون تردید کارایی و عملکرد آن در شرایط بارگذاری و پردازش اطلاعات سنگین بهبود خواهد یافت. چرا که هر مقدار حرارتی که توسط پردازنده‌ی دستگاه تولید شود، چه در حد استاندارد و چه بالاتر از این حد، تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد دستگاه داشته و منجر به افت کیفیت و کارایی آن می‌شود. بنابراین یکی از عمده‌ترین دلایل بهره‌مندی گلکسی اس 7 از سیستمی این چنینی مربوط به افزایش بازده و کیفیت عملکرد آن است و این موضوع به هیچ وجه با تراشه‌ی اسنپدراگون 820 ارتباطی ندارد.

پیش از این گفته شده بود که سامسونگ قصد دارد نسخه‌ای منحصر به فرد از سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 820 را در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 به کار بگیرید. این نسخه از این تراشه از نظر سرعت پردازش و فرکانس کاری اورکلاک شده خواهد بود از نظر مصرف انرزی نیز بهره‌ورتر طراحی می‌شود. بنابراین انتظار می‌رفت که حرارت و گرمای تولید شده توسط این تراش هم نسبت به نسخه‎‌یداصلی آن بیشتر باشد. با این وجود همانطور که مشاهده کردید صحت این اخبار و ادعاها به هیچ وجه تایید نشده و مهندس طراح کمپانی سامسونگ رسما اعلام کرده که تراشه‌ی اسنپدراگون 820 با مشکل تولید حرارت بیش از اندازه مواجه نبوده و بهره‌مندی گلکسی اس 7 از مجاری و سیستم خنک کننده‌ی اختصاصی تنها یک حرکت هنرمندانه و محتاطانه بوده و هیچ ارتباطی با عملکرد اسنپدراگون 820 ندارد.

در هر صورت به نظر می‌رسد که کمپانی سامسونگ قصد دارد در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود نوآوری‌ها و تغییرات زیبادی را ایجاد کند تا از این طریق بتواند میزان فروش این محصول را افزایش دهد. پیش از این حتی گفته شده بود که سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس 7 را با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانی و رم میکرو اس دی طراحی خواهد کرد. سامسونگ در سال گذشته هم نوآوری‌های زیادی را در پرچمداران سال 2015 خود ارائه کرد و سبک طراحی خود را برای این سری از محصولاتش تغییر داد. این موضوع سبب شد که پرچمداران 2015 سامسونگ نظیر گوشی هوشمند گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اج و گلکسی نوت 5 از جمله بهترین‌های اندرویدی سال 2015 محسوب شوند. از اینرو شاید شاهد به وضوع پیوستن اتفاق مشابه‌ای برای پرچمداران سال 2016 این کمپانی کره‌ای نیز باشیم.

شایعات حاکی از آن است که سامسونگ در ماه ژانویه سال 2016 رسما از گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود رونمایی می‌کند، اما هنوز صحت این ادعا به طور رسمی از سوی سامسونگ به تایید نرسیده است. این کمپانی به تازگی دعوتنامه‌ی مربوط به رویداد CES 2016 را ارسال کرده است، برخی از منابع خبری معتقدند که احتمالا سامسونگ در این رویداد از گوشی هوشمند گلکسی اس 7 رونمایی می‌کند، اما تجربه نشان داده که سامسونگ اصولا تمایلی به رونمایی از پرچمدارانش در رویداد CES ندارد. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟ دلیل اصلی بهره‌مندی گلکسی اس 7 از سیستم و مجاری دفع کننده‌ی گرما چیست؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر