همکاری ایران و جمهوری آذربایجان برای کاهش اختلالات موبایل و تلویزیون

وزرای ارتباطات ایران و جمهوری آذربایجان در ارتباط با افزایش همکاری در حوزه ارتباطات، ماهواره‌ ای، پست و پست بانک به گفت ‌و ‌گو پرداختند.

همکاری ایران و جمهوری آذربایجان برای کاهش اختلالات موبایل و تلویزیون

به گزارش کلیک، وزیر ارتباطات ایران و جمهوری آذربایحان باهم دیدار کردند. در این دیدار محمود واعظی ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های IT و CT و همچنین فعالیت های فضایی و ماهواره ‌ای، آمادگی کشور را جهت توسعه روابط در کل ابعاد و تبادل تجربیات اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت دیتا و صوت است، ضرورت هماهنگی در این زمینه و کاهش وابستگی به طرف‌ های ثالث از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر ارتباطات در خصوص اختلالات فرکانسی در زمینه تلفن همراه، صدا و تصویر و رادیو و تلویزیون گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته این تداخلات مورد بررسی قرار گرفت و با حضور کارشناسان دو کشور آن را به حداقل ممکن کاهش خواهیم داد.

وی بیان کرد: از جمله راه‌ های تبادل تجربیات و توانمندی ‌های دو کشور شرکت در نمایشگاه‌ های تخصصی است که سالانه در هر دو کشور برگزار می‌شود، و باید بخش خصوصی در جهت ورود به بازارهای یکدیگر بیشتر تلاش کنند.

ارسال نظر