سرنوشت حق نشر نرم افزارهای خارجی در ایران

جهانگرد ادامه داد: کلیه شرکتهای خارجی بعد از اجرای این قانون  باید در ایران نمایندگی داشته باشند و کلیه نرم‌افزارها باید ثبت شده و دارای شناسنامه و مالکیت معین باشند تا بتوانند در بازار ایران خرید و فروش گردند.

سرنوشت حق نشر نرم افزارهای خارجی در ایران

به گزارش کلیک، نصراله جهانگرد با اعلام این خبر اظهار داشت: رعایت قوانین کپی رایت در کشور یک مساله استراتژیک است که در اکثر شاخه های آن قوانین لازم تدوین شده و در حال اجراست اما در برخی شاخه‌ها مانند مالتی مدیا، نشر و... هنوز ساز و کار اجرایی دقیقا مشخص نشده است.
وی افزود: هم اکنون در حوزه نرم‌افزارها و تولیدات رسانه ای داخلی این قوانین در حال اجراست و بر اساس مصوبه اخیر دولت این موضوع در مورد نرم‌افزارهای خارجی نیز در برنامه قرار گرفته است و به زودی تمامی نرم‌افزارهای خارجی نیز باید برای خرید و فروش در بازار ایران دارای شماره ثبت باشند.

جهانگرد ادامه داد: کلیه شرکتهای خارجی بعد از اجرای این قانون باید در ایران نمایندگی داشته باشند و کلیه نرم‌افزارها باید ثبت شده و دارای شناسنامه و مالکیت معین باشند تا بتوانند در بازار ایران خرید و فروش گردند.

بر اساس صحبت‌های معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توان این انتظار را داشت که به زودی در کشورمان شاهد اجرای قوانین کپی رایت در حوزه نرم افزار باشیم که این موضوع نوید گسترش فعالیت های تخصصی در حوزه آی تی و آی سی تی کشور را می‌دهد.

ارسال نظر